دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ايجاد 145 فرصت شغلي براي كارآفرينان مقيم خارج در كشور
 
در برنامه همكاري با متخصصان و كارآفرينان ايراني خارج از كشور طي 4 سال اخير حدود 145 فرصت مطالعاتي براي كارآفرينان مقيم خارج در كشور فراهم شده است.


به گزارش حوزه فناوري گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه همكاري با متخصصان و كارآفرينان ايراني خارج از كشور (Connect.isti.ir) از جمله برنامه هاي معاونت علمي براي همكاري با نخبگان و توانمندان ايراني خارج از كشور طراحي و اجرا شده است.

در اين برنامه در 6 ماه ابتداي سال جاري، 150 نفر جذب زيست بوم فناوري و نوآوري شدند.

هدف اين برنامه استفاده از ظرفيت علمي و تخصصي محققان و متخصصان ايراني و برقراري ارتباط با مراكز علمي، فناوري و صنعتي منتخب كشور است؛ از اين رو اين برنامه با ايجاد شبكه گسترده اي از پايگاه هاي تخصصي شامل بهترين دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شركت هاي دانش بنيان كشور توسعه يافته است.

بر اساس آخرين آمار ها تاكنون بيش از 120 پايگاه تخصصي همكار به اين برنامه پيوسته اند. در اين برنامه تاكنون بيش از 6 هزار و 500 همكاري موفق شامل پست داك، استاد مدعو، فرصت مطالعاتي، تاسيس شركت و اشتغال در شركت هاي فناور ثبت شده است؛ همكاري هايي در مرز دانش كه به توسعه علم و فناوري در داخل كشور، استفاده از تجارب ايرانيان مقيم خارج از كشور و بهره بردن از توانمندي هاي ديگر كشور ها مي انجامد.

بر اساس اعلام مركز اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مركز تعاملات بين المللي علم و فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با اجراي اين برنامه در تلاش است تا در قالب حمايت از انجام پروژه هاي تحقيقاتي و فناورانه همچون پسادكتري، فرصت مطالعاتي، استاد مدعو و معين، راه اندازي كسب وكار هاي فناورانه، اشتغال در شركت هاي فناور و برگزاري سخنراني و كارگاه هاي تخصصي به ارتباط موثر متخصصان ايراني خارج از كشور با مراكز علمي و فناوري برگزيده كشور كمك كند.

بيشتر بخوانيد

- اسامي 100 ايده برتر چهارمين دوره نانواستارتاپ اعلام شد
   تاریخ: ۱۵:۵۲ - ۲۴/۰۸/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱