دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

98 در صد كالاهاي قاچاق شهرستان ري در انبارهاي بدون مجوز كشف مي شود
 
شهرري ـ ايرنا ـ رييس اتاق اصناف شهرستان ري اعلام كرد: 98 درصد كالاهاي احتكاري و قاچاق كشف شده در انبارهاي اين شهرستان مربوط به انبارهاي متروك و بدون مجوز است.
98 در صد كالاهاي قاچاق شهرستان ري در انبارهاي بدون مجوز كشف مي شود شهرري ـ ايرنا ـ رييس اتاق اصناف شهرستان ري اعلام كرد: 98 درصد كالاهاي احتكاري و قاچاق كشف شده در انبارهاي اين شهرستان مربوط به انبارهاي متروك و بدون مجوز است.

به گزارش ايرنا، لطف الله ستاره روز دوشنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: انبارهاي مجوز دار؛ داراي پلاك مشخص، شناسنامه ثبت شده در سامانه هستند كه كه امكان دپو كالاهاي احتكاري و قاچاق را به مالك آن نمي دهد.

وي ارزش پرونده هاي كشفي اين شهرستان در سال جاري را 340 ميليارد و 20 ميليون تومان اعلام كرد.

رييس اتاق اصناف شهرستان ري با بيان اينكه افراد موظفند قبل از تأسيس هر نوع واحد صنفي يا اشتغال به كسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه كسب اقدام كنند، گفت: 3 هزار و 366 جواز كسب طي يك سال اخير براي اصناف شهرستان ري صادر شده است.

اين مسئول تاكيد كرد: با اخذ پروانه، كسب و فعاليت صنوف به صورت رسمي و قانوني باعث رونق بازار خواهد شد و در اين راستا انتظار مي رود واحدهاي صنفي ديگر كه فاقد پروانه هستند براي رسمي بخشيدن به كسب و كار خود اقدام به دريافت پروانه كسب كنند.

وي با اشاره به اينكه شهرستان ري اتاق اصناف شهرستان ري هم اكنون داراي 44 اتحاديه صنفي و 28 هزار و 337 عضو است، خاطرنشان كرد: يكهزار و 517 جواز كسب طي يك سال گذشته تمديد شده است.

ستاره تاكيد كرد: تمامي اصنافي كه بدون مجوز در شهرستان فعاليت مي كنند بايد بدانند كه بازرسان اتاق اصناف به دقت واحدهاي صنفي دورترين و نزديكترين بخش هاي شهرستان ري در زير نظر دارند و با هرگونه نداشتن جواز كسب برخورد مي شود.

اين مسئول با بيان اينكه طي يك سال گذشته اتاق اصناف شهرستان ري از اداره اماكن درخواست پلمپ 6 هزار و 371 واحد صنفي را به جرايم مختلف داشته است، ابراز كرد: در همين مدت مجوز فك پلمپ 6 هزار و 250 اصناف مختلف نيز پس از طي مراحل قانوني صادر شده است.

ستاره يادآور شد: همچنين اتاق اصناف شهرستان ري از سال گذشته تاكنون براساس نداشتن پروانه كسب و يا باطل شدن پروانه كسب، مجوز فعاليت 6 هزار و 99 از اصناف مختلف شهرستان را صادر كرده است.

اين مسئول با اشاره به اينكه بازرسان اتاق اصناف شهرستان ري طي يك سال اخير 77 هزار و 622 بازرسي را از اصناف داشته اند، گفت: يك هزار و 794 تخلف در اين مدت از اصناف شهرستان ري به ارزش بيش از 875 ميليارد ريال كشف شده است.

ستاره افزود: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ري در صورت شكايت مردمي از اصناف ظرف مدت 48 ساعت موضوع را بررسي و نتيجه آن را به فرد شاكي اعلام مي كنند كه بر همين اساس 618 شكايت طي سال گذشته تاكنون بررسي و ترتيب اثر داده شده است.

وي با اشاره به اينكه اتاق اصناف شهرستان ري همكاري خوبي با ساير بخش هاي نظارتي شهرستان دارد، گفت: بازرسان اين اداره 28 مورد بازرسي با اداره صمت، 105 بازرسي مشترك با شبكه بهداشت و دامپزشكي، 29 مورد با اداره تعزيرات حكومتي، 114 مورد با فرمانداري و بخشداري هاي مختلف، 160 مورد با نيروي انتظامي و 44 مورد با دادستاني طي سال جاري داشته است.

ستاره با بيان اينكه اتاق اصناف شهرستان ري سال گذشته فقط 2 دفتر با 17 پرسنل در سطح شهرستان داشته است، خاطرنشان كرد: امسال تعداد دفاتر اين اداره به پنج و كاركنان آن به 35 نفر در بخش هاي مختلف رسيده است تا اصناف براي انجام امور اداري خود به مركز شهرستان مراجعه نكنند.

وي در بخش پاياني سخنان خود به احداث ساختمان جديد اتاق اصناف در بزرگراه شهيد كريمي اشاره كرد و گفت: زميني به مساحت 2 هزار و 200 متر خريداري شده كه قرار است 9 طبقه در آن ساخته شود تا 44 اتحاديه صنفي شهرستان ري و نمايندگاي ادارات خدمات رسان در آن مستقر شوند تا شاهد كاهش ترافيك و راحتي مردم باشيم.

برچسب ها
- شهرستان ري
- اصناف
- اتاق اصناف ايران
منبع خبر:
ايرنا
   تاریخ: ۱۵:۰۵ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲