دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

كاهش قيمت مسكن در هيچ نقطه اي از كشور رخ نداده است
 
دبير كانون سراسري انبوه سازان كشور گفت: تاكنون در هيچ نقطه اي از كشور، كاهش قيمت مسكن رخ نداده است و اگر با ابزارهاي رسانه اي بخواهيم قيمت مسكن را به صورت كاذب، كاهشي نشان دهيم، سرانجام خوبي نخواهد داشت و تبعات بسيار سنگيني براي اين بازار خواهد داشت. نوشته كاهش قيمت مسكن در هيچ نقطه اي از كشور ...
دبير كانون سراسري انبوه سازان كشور گفت: تاكنون در هيچ نقطه اي از كشور، كاهش قيمت مسكن رخ نداده است و اگر با ابزارهاي رسانه اي بخواهيم قيمت مسكن را به صورت كاذب، كاهشي نشان دهيم، سرانجام خوبي نخواهد داشت و تبعات بسيار سنگيني براي اين بازار خواهد داشت.



 به گزارش جهان صنعت نيوز: فرشيد پورحاجت با اشاره به اظهار نظر صنف مشاورين املاك مبني بر كاهش قيمت مسكن در اهواز اظهار كرد: نوع فعاليت مشاورين املاك در حوزه مسكن، دلالي است. متاسفانه در كشور، نظام حرفه اي براي خريد و فروش مسكن ايجاد نشده است و اتحاديه مشاورين املاك، هيچ برنامه مشخصي براي حرفه اي شدن نظام خريد و فروش املاك در كشور نداشته است.

وي افزود: مشاورين املاك، رنج و مشقت توليد مسكن را نچشيده اند و انتظار دارند قيمت مسكن شكسته شود آن هم در شرايطي كه اقتصاد مسكن، تاب آوري لازم براي مواجه شدن با اين موضوع را ندارد.

دبير كانون سراسري انبوه سازان كشور گفت: شرايطي كه در بازار مسكن به وجود آمده است، عرصه را بر دلالان اين حوزه تنگ كرده است و آن ها تمايل دارند با ابزارهاي رسانه اي، براي كاهش قيمت مسكن تلاش كنند تا رونق براي كسب و كارشان به وجود آيد.

وي تصريح كرد: انبوه سازان، جامعه كارآفريني هستند كه موتورهاي اقتصاد كلان كشور را با مشقت و رنج تمام، به گردش در مي آورند و سهم عمده اي در اشتغال، توليد و نوآوري در كشور دارند.

پورحاجت بيان كرد: انبوه سازان با جديت از رسيدن مسكن به دست مصرف كننده بدون واسطه گري و سوداگري استقبال مي كنند؛ اين صنف از اينكه قيمت ها به گونه اي باشد كه مردم عزيزمان توان خريد يك سرپناه امن در شان و جايگاه يك ايراني داشته باشند، استقبال مي كنند.

وي گفت: در اينكه هنوز كاهش قيمت در حوزه مسكن رخ نداده است، شكي نيست و علي رغم كاهش قيمت ها، طبق آمارهاي به دست آمده همچنان افزايش قيمت محتمل ترين گزينه براي مسكن است.

رئيس انجمن انبوه سازان مسكن و ساختمان خوزستان افزود: تاكنون هيچ ردپايي از كنترل قيمت در نهاده هاي توليد و سفته بازي و سوداگري در حوزه مسكن مشاهده نشده است. زماني كه ما اعلام مي كنيم كه قيمت نهاده هاي توليد به صورت ابرتورمي افزايش پيدا كرده است از بابت اعلام كردن قيمت هاي جديد مسكن نيست؛ هر گاه قيمت مسكن، ابرتورمي وار و سوداگرانه افزايش پيدا كرد، توليدكننده واقعي مسكن متضررترين قشر است.

پورحاجت تصريح كرد: انبوه سازان به شدت از شرايط حاكم بر بازار مسكن گله مند هستند اما با نظرات غيركارشناسانه و بدون مستندات درباره قيمت مسكن و بدون در نظر گرفتن ساير شاخصه هاي مربوطه نيز به شدت مخالف هستيم؛ صداقت بايد به عنوان يك عنصر ويژه در تعيين قيمت مسكن وجود داشته باشد.

وي با اشاره به وضعيت قيمت مسكن گفت: تاكنون در هيچ نقطه اي از كشور، كاهش قيمت مسكن رخ نداده است و اگر با ابزارهاي رسانه اي بخواهيم قيمت مسكن را به صورت كاذب، كاهشي نشان دهيم، سرانجام خوبي نخواهد داشت و تبعات بسيار سنگيني براي اين بازار خواهد داشت.

-
-
   تاریخ: ۱۵:۳۲ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۳