دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروژه عظيم گندله سازي سه چاهون توسط رئيس جمهور افتتاح شد
 
پروژه عظيم گندله سازي سه چاهون بافق يزد به طور رسمي توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

پروژه عظيم گندله سازي سه چاهون بافق يزد به طور رسمي توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي صندوق بازنشستگي فولاد ""رضا مسرور"" در مراسم افتتاح پروژه گندله سازي سه چاهون بافق يزد تصريح كرد: اين پروژه بزرگترين پروژه به روش كوره دوار در كشور و سومين در دنيا است.

مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد گفت: ارزش روز پروژه عظيم گندله سازي سه چاهون 9300 ميليارد تومان است كه از منابع شركت سنگ آهن مركزي ايران و صندوق بازنشستگي فولاد تامين شده است.

وي افزود: اين پروژه با ظرفيت 5 ميليون تن براي 800 نفر به صورت مستقيم و براي 1500 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.
مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد تاكيد كرد: اين پروژه دو ويژگي خاص و مهم دارد؛ نخست اينكه كيفيت محصولات آن بسيار بالاست و با متالازاسيون بالاي 90 درصد امكان رقابت در بازارهاي جهاني است و دوم اينكه ، تشديد جنگ اقتصادي دشمنان و بيماري كرونا و خروج مهندسان و متخصصان خارجي نه تنها در سرعت اجراي پروژه خللي ايجاد نكرد بلكه با عزم و اراده مهندسان توانمند ايراني پروژه با سرعت بيشتري تكميل و در موعد مقرر افتتاح شد

مسرور با اشاره به رويكرد صندوق هاي بازنشستگي و از جمله صندوق فولاد در خصوص پرهيز از خام فروشي در راستاي ارزش افزوده بيشتر و سودآوري در شركت هاي تابعه گفت: شركت سنگ آهن مركزي تا سال ها صرفا سنگ آهن دانه بندي و الگومره توليد مي كرد و در دهه 80، كنسانتره به توليدات شركت اضافه شد. اكنون نيز با افتتاح گندله سازي دو پروژه بعدي اين شركت در راستاي تكميل زنجيره فولاد، پروژه آهن اسفنجي و پروژه توليد 2 ميليون تن كنسانتره است كه عمليات اجرايي آن امروز با فرمان رئيس جمهور آغاز شد.
وي از حمايت هاي ويژه و همراهي هاي استاندار يزد، امام جمعه و اعضاي شوراي شهر بافق و همه مسئولان در خصوص بهره برداري از پروژه گندله سازي سه چاهون قدرداني كرد
منبع خبر:
پايگاه دولت
   تاریخ: ۱۵:۳۵ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۹