دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

برق مصرفي 16 اسفند بيش از 40 هزار مگاوات شد
 
گزارش روز دوشنبه از تازه ترين اطلاعات شركت مديريت شبكه برق ايران نشان مي دهد كه مصرف برق كشور ديروز و در ساعت 18 و 33 دقيقه به 40 هزار و 62مگاوات رسيد و اين ميزان مصرف درحالي است كه پارسال و در همين بازه زماني حداكثر مصرف 37 هزار و 847 مگاوات بود. نوشته برق مصرفي 16 اسفند بيش از 40 هزار مگاوات ...


ميزان مصرف برق در شانزدهم اسفندماه از مرز چهل هزار مگاوات گذشت، درحالي كه پارسال در اين ماه حداكثر ميزان مصرف 38 هزار مگاوات بود.

به گزارش «انرژي امروز» از خبرگزاري ايرنا، گزارش روز دوشنبه از تازه ترين اطلاعات شركت مديريت شبكه برق ايران نشان مي دهد كه مصرف برق كشور ديروز و در ساعت 18 و 33 دقيقه به 40 هزار و 62مگاوات رسيد و اين ميزان مصرف درحالي است كه پارسال و در همين بازه زماني حداكثر مصرف 37 هزار و 847 مگاوات بود.

مقايسه اين دو زمان بيانگر آن است كه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف برق رشدي 2 هزار و 215 مگاواتي دارد.

مصرف برق بخش صنايع نيز در ساعت 18 و 33 دقيقه ديروز به عدد پنج هزار و 78 مگاوات رسيد كه نشان از رشد مصرف در بخش مولد كشور دارد و به اعتقاد دست اندركاران صنعت برق، هرچه ميزان مصرف برق در بخش صنعت افزايش يابد، نشان از آن دارد كه برق در جايگاه درستي مصرف مي شود كه حاصل آن علاوه بر رونق توليد و اشتغال، افزايش رفاه در جامعه است.

تازه ترين گزارش شركت مديريت شبكه برق ايران كه مورد بررسي قرار گرفت، نشان از آن دارد كه ميزان مصرف برق در ساعت 11 و 42 دقيقه روز يكشنبه 17 اسفند ماه نيز به عدد 38 هزار و 122 مگاوات رسيد.

پارسال و در همين بازه زماني ميزان مصرف 35 هزار و 109 مگاوات بود كه مقايسه اين دو زمان نشان از رشد بيش از سه هزارمگاواتي دارد.

به اعتقاد برخي اين افزايش مصرف برق ناشي از فعاليت بيش از حد استخراج كنندگان ارزهاي مجازي به دليل گران شدن قيمت آن است.

متوليان صنعت استخراج رمز ارز معتقدند: ميزان مصرف برق اين بخش آنچنان نيست كه افزايش مصرفي بيش از حد را به شبكه برق كشور تحميل كند.

در عين حال سخنگوي صنعت برق گفت: استخراج رمز ارز با استفاده غيرمجاز از شبكه برق موجب افزايش روند مصرف خواهد شد، اما چنانچه اين فعاليت با كسب مجوز باشد، صنعت برق، برق مورد نياز اين فعالان را تامين خواهد كرد.

مصطفي رجبي مشهدي همواره تاكيد براين موضوع داشته و اعلام كرده كه چنانچه استخراج رمز ارز بدون مجوز باشد، صنعت برق با آن برخورد كرده و نسبت به قطع برق اين فعاليت اقدام خواهد كرد.
منبع خبر:
انرژی امروز
   تاریخ: ۱۵:۳۳ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲