دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

الكترونيكي شدن پرداخت "كرايه تاكسي" در كرمانشاه از سال آينده/ تمام اتوبوس هاي شهر فرسوده اند
 
رييس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداري كرمانشاه از الكترونيكي شدن پرداخت كرايه تاكسي در كرمانشاه از سال آينده خبر داد.
الكترونيكي شدن پرداخت غلامرضا شهبازي در نشست خبري امروز (18 اسفند) با اشاره به فعاليت بيش از 9000 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل شهري كرمانشاه گفت: در حال حاضر 6890 تاكسي، دو هزار خودروي آژانس و بيش از 200 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهري كرمانشاه فعاليت دارند.

وي از جابجايي روزانه يك ميليون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل شهري خبر داد و افزود: اين تعداد در روزهاي پاياني سال به بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر سفر هم رسيده است.

شهبازي با اشاره به ضرورت اجراي پروتكل هاي بهداشتي در ناوگان حمل و نقل شهري گفت: با توجه به حجم بالاي جابجايي مسافر، پروتكل هاي بهداشتي با حساسيت و جديت بيشتري در ناوگان حمل و نقل شهري كرمانشاه اجرا مي شود.

رييس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداري كرمانشاه از توزيع 100 هزار ماسك رايگان در ميان رانندگان تاكسي و اتوبوس شهر خبرداد و افزود: همچنين طي مدت شيوع بيماري كرونا 670 هزار ليتر مواد و محلول ضدعفوني كننده ميان رانندگان و در اكيپ هاي ضدعفوني ثابت و سيار سطح شهر توزيع شده است.

وي با اشاره به غربالگري مستمر رانندگان تاكسي و اتوبوس گفت: در چندين دوره تست غربالگري در محل سازمان حمل و نقل شهري انجام شده و اين كار همچنان ادامه دارد و طي اين مدت تنها 21 راننده تاكسي و هفت راننده اتوبوس مبتلا به كرونا شناسايي شده و خوشبختانه تاكنون مورد فوتي بر اثر ابتلا به اين بيماري نداشته ايم.

شهبازي از توزيع بسته هاي حمايتي و معيشتي در ميان رانندگان تاكسي و اتوبوس خبر داد وافزود: تاكنون 250 بسته ميان رانندگان توزيع شده است.

وي به تسهيلات پرداختي به رانندگان جهت جبران بخشي از خسارت كرونا هم اشاره كرد وافزود: تاكنون 8045 فقره تسهيلات به مبلغ 40 ميليارد تومان به رانندگان پرداخت شده است.

نوسازي ناوگان "اتوبوسراني" كرمانشاه از سال آينده/ كمتر از 50 درصد تاكسي هاي شهر فرسوده است

شهبازي در ادامه در تشريح اقدامات نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري گفت: در حال حاضر 220 دستگاه اتوبوس در ناوگان داريم كه عملا حدود 100 تا 120 مورد آنها فعال است.

وي به فرسودگي بالاي ناوگان اتوبوسراني شهر اشاره كرد و افزود: در حال حاضر ميانگين عمر اتوبوس هاي شهر 12 سال است واين درحالي است كه هر اتوبوس بعد از 10 سال كار عملا فرسوده است و با اين حساب 100 درصد ناوگان اتوبوسراني شهر فرسوده است.

رييس سازمان حمل و نقل مسافر شهر كرمانشاه افزود: در همين راستا اقدامات بسياري به اهتمام شهردار براي نوسازي اين ناوگان صورت گرفته از جمله اينكه با همكاري سازمان برنامه و بودجه، صندوق كارآفريني اميد و شهرداري كرمانشاه تسهيلات قرض الحسنه تا سقف 400 ميليون تومان براي خريد اتوبوس در نظر گرفته شده كه شهرداري اقساط آن را پرداخت مي كند.

وي افزود: از طرفي بحث اوراق مشاركت را هم در اين زمينه پيگيري كرديم كه در سال جاري 40 ميليارد تومان اوراق مشاركت صرفا براي خريد اتوبوس جذب كريم و پيشنهاد 200 ميليارد تومان ديگر اوراق را براي سال آينده داديم كه با 100 ميليارد تومان آن موافقت شد.

شهبازي خاطرنشان كرد: 50 درصد اين اوراق توسط شهرداري و 50 درصد ديگر توسط دولت پرداخت مي شود و اتوبوس هاي خريداري شده از اين محل در اختيار چهار شركت بخش خصوصي قرار مي گيرد و بخش خصوصي 17.5 درصد هزينه آن را پرداخت كرده و مكلف است اين اتوبوس ها را به مدت 10 سال در ناوگان حمل و نقل شهري بكارگيري كند و بعد از 10 سال بخش خصوصي مالك اين اتوبوس ها مي شود.

اين مسئول عمر تاكسي هاي شهر را هم 9.5 سال اعلام و تصريح كرد: نوسازي تاكسي هاي شهر هم به تدريج در حال انجام است و امسال 115 دستگاه را نوسازي كرديم.

وي افزود: در حال حاضر كمتر از 50 درصد تاكسي هاي شهر فرسوده هستند و وضعيت تاكسي ها در اين زمينه نسبت به ناوگان اتوبوسراني بهتر است.

پرداخت "كرايه تاكسي" سال آينده الكترونيكي مي شود/ پيگير بيمه رانندگان تاكسي هستيم

رييس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداري كرمانشاه در ادامه در خصوص الكترونيكي شدن پرداخت كرايه تاكسي و اتوبوس، از اجرايي شدن اين طرح در سال آينده خبر داد وافزود: از سال آينده با نصب دستگاه هاي QRكُد پرداخت كرايه تاكسي الكترونيكي مي شود و در ادامه الكترونيكي شدن پرداخت كرايه اتوبوس را پيگيري خواهيم كرد.

وي يادآور شد: اين پروژه با همكاري سازمان سرمايه گذاري شهرداري در حال انجام است و اگر مشكلي ايجاد نشود سال آينده پرداخت كرايه تاكسي در شهر كرمانشاه الكترونيكي خواهد شد.

شهبازي در ادامه از پيگيري بيمه رانندگان تاكسي خبر داد و افوزد: متاسفانه از سال 1393 پرداخت 50 درصد سهم دولت از حق بيمه رانندگان تاكسي قطع شد و عملا اين افراد در حال حاضر تمام مبلغ بيمه را خودشان پرداخت مي كنند.

وي افزود: شهردار كرمانشاه رايزني هاي بسياري در اين زمينه داشته و جلسات متعددي هم با نمايندگان مجلس عضو كميسيون تلفيق داشته واميدواريم اين طرح اجرايي شده و بيمه رانندگان تاكسي مجددا برقرار شود.

شهبازي در ادامه به طرح برخورد با مسافربرهاي شخصي هم اشاره كرد و افزود: اين مسئله دغدغه مهم رانندگان تاكسي شهر است، چرا كه بحث معيشت آنها در ميان است و از طرفي اين مسئله موجب نگراني هايي در بحث امنيت مسافران است و براي همين برخورد با مسافربرهاي شخصي به صورت ويژه در دستور كار سازمان حمل و نقل شهري قرار دارد.

وي افزود: براي اجراي اين طرح، از طريق دادستاني دستور گرفته ايم و اين اختيار را داريم كه مسافربرهاي شخصي را توقيف كنيم كه در مراحل مختلف اين كار انجام شده و اين خودروها به مدت چند روز در توقيف مي مانند.

انتهاي پيام
منبع خبر:
ايسنا
   تاریخ: ۱۹:۰۱ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۳