دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شوراي عالي هماهنگي اقتصادي مي تواند منشاء انسجام كشور در تصميمات و اقدامات باشد/ تصميم گيري و اجرا در كشور نبايد معطل اختلاف نظرها بماند/ مواضع شخصي كه موجب عدم اطمينان از آينده شود، عوارض منفي ...
 
رئيس جمهور با بيان اينكه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي مي تواند منشاء انسجام در تصميمات و اقدامات باشد، تاكيد كرد:تصميم گيري و اجرا در كشور نبايد بخاطر اختلاف نظرها معطل بماند.


دكتر روحاني در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا:

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس جمهور عصر دوشنبه در جلسه شورايعالي هماهنگي اقتصادي سران قوا با بيان اينكه وضعيت اقتصادي به سبب تحريم هاي ظالمانه به ويژه در حوزه هايي كه ارتباط مستقيم با زندگي و معيشت مردم دارد، مورد رضايت نيست، گفت: تمامي تلاش ها در سه قوه و همه نهادها مي بايست در جهت كم كردن فشار اقتصادي از زندگي مردم باشد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه عمده اين معضلات و مشكلات به گونه اي از عوارض جنگ فراگير و نفس گير اقتصادي تحميل شده به كشور در 3 سال گذشته است، افزود: اكنون پس از تاب آوري و مقاومت ستودني مردم در خنثي سازي تحريم و جنگ اقتصادي، زمان برطرف شدن تحريم و عوارض آن فرا رسيده كه بي ثباتي قيمت ها عمده ترين اين عوارض است.
دكتر روحاني اظهار داشت: دشمنان با اين تصور كه جمهوري اسلامي چند ماه بيشتر در برابر فشار حداكثري تاب نخواهد آورد، تحريم ها را طراحي كرده بودند، اما ملت ايران با مقاومت و ايستادگي حداكثري در برابر جنگ تمام عيار اقتصادي، در برابر ديدگان جهانيان، افتخاري ديگر خلق كرد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بازآفريني، شكوفايي اقتصاد و برطرف كردن عوارض تحريم ها نيازمند وحدت و انسجام ملي است، تصريح كرد: وجود اختلاف سليقه و ديدگاه در كشور طبيعي است، اما اكنون وقت پرداختن به اين اختلافات نيست و شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا مي تواند منشا انسجام و يكپارچگي كشور در تصميمات و اقدامات باشد و تمامي ظرفيت هاي كشور در رفع مشكلات و معضلات اقتصادي را به كار گيرد.
دكتر روحاني با بيان اينكه مردم و فعالان اقتصادي از اين شورا و مسئولان توقع دارند تصميمات با دقت اتخاذ و با سرعت اجرا شود، خاطرنشان كرد: نبايد اجازه داد تصميمات و اجراي آنها معطل اختلاف نظرها بماند.
رئيس جمهور ادامه داد: احساس بي ثباتي و ناپايداري سياسي تاثيرات منفي بر اقتصاد كشور مي گذارد و جامعه را دچار آسيب جدي مي كند. گاهي اظهارات و مواضع شخصي صرفا با ماهيت سياسي، ناامني رواني و عدم اطمينان از آينده جامعه ايجاد مي كند و عوارض اقتصادي منفي دارد كه موجب نگراني فعالان بازار به ويژه بازار سرمايه مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به فرصت هايي كه مي توان از آنها براي برطرف كردن اثرات تحريم و جنگ اقتصادي استفاده كرد، گفت: با توجه به استحكام زيرساخت ها و ظرفيت هاي كشور مي توان با استمرار مشاركت و همكاري مردم از اين مشكلات عبور كرده و ساير مشكلات را نيز حل كنيم.
دكتر روحاني با اشاره به ظرفيت و سرمايه هاي مادي و معنوي ايرانيان خارج از كشور بر لزوم بسترسازي براي بازگشت ايشان و بهره مندي از سرمايه هاي آنان در جهت ساخت و توسعه اقتصادي كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: هر كدام از ايرانيان خارج از كشور به نحوي علاقمند به فراهم شدن شرايط مساعد براي فعاليت در حوزه هاي مختلف از جمله اقتصاد هستند و از اين نظر با وفاق ميان همه دستگاه ها مي توان امنيت خاطر و اطمينان براي استفاده از اين ظرفيت بزرگ را فراهم كرد.
رئيس جمهور با اشاره به رونق و شكوفايي شركت هاي دانش بنيان، بر امكان استفاده از ظرفيت ايرانيان مستعد خارج كشور در اين راستا تاكيد و تصريح كرد: توسعه و شكوفايي شركت هاي دانش بنيان بهترين نمونه براي تحقق مشاركت ايرانيان مقيم خارج در توسعه كشور بر اساس تجربه قبلي و وفاق و اتفاق نظر ملي است كه توانسته زندگي و معيشت مردم را در برخي حوزه ها متحول كند.

در اين جلسه پيشنهاد تمديد مصوبه پيشين شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قوا درباره مديريت بازار ارز براي مدت يكسال ديگر مورد تصويب اعضا قرار گرفت.
همچنين اختيارات قانوني تفويض شده به بانك مركزي در موسسات اعتباري و نحوه مديريت و سرپرستي موسسات ناتراز و مشكل دار تمديد شد.
بخشودگي جرايم بدهي تامين اجتماعي واحدهاي توليدي، مشروط به حفظ اشتغال نيروهاي كار نيز ديگر مصوبه اين جلسه بود.

شناسه خبر: 120066
منبع خبر:
رياست جمهوري
   تاریخ: ۱۹:۰۷ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۰