دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراجع تقليد بر لزوم رسيدگي به مشكلات معيشتي جامعه تأكيد كردند
 
قاليباف كه به قم سفر كرده بود با مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد، آيات عظام در اين ديدارها بر رسيدگي به مشكلات معيشتي تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر؛ محمدباقر قاليباف ظهر پنج شنبه در ديدار با آيت الله سيدمحمد سعيدي نماينده ولي فقيه در استان قم كه در سالن محراب حرم مطهر بانوي كرامت انجام شد، با بيان اينكه امروز در كشور ما موظف به همكاري با يكديگر هستيم، گفت: ما محكوم به موفقيت هستيم اما در شرايط كنوني كشور همدلي و هماهنگي قوا كفايت نمي كند و بايد براي حل مشكلات مردم هم افزايي ميان همه وجود داشته باشد.
وي با اشاره به مشكلات معيشتي مردم، تصريح كرد: ما در مجلس تلاش مي كنيم صداي افرادي باشيم كه در سال هاي گذشته مشكلات معيشتي زندگي شان را تحت تأثير قرار داده است و اكنون بايد براي
رفع مشكلاتشان كار كنيم.
قاليباف با بيان اينكه ما در جايگاه سران قوا هر هفته چند ساعت براي بررسي مشكلات مردم جلسه مشترك برگزار مي كنيم، افزود: اميدواريم بتوانيم با همكاري هرچه بيشتر باري از دوش مردم برداريم.
وي با اشاره به ظرفيت هاي خوب كشور براي حل مشكلات، گفت: امروز هم مانند زمان جنگ كه همه مي دانستيم بايد مقابل دشمن بجنگيم، براي حل مشكلات معيشتي اجماع وجود دارد اگرچه كه در روش ها و استفاده از ابزارهاي مختلف اختلاف نظرهايي وجود دارد.
ديدار با آيت الله نوري همداني
آيت الله حسين نوري همداني صبح پنجشنبه در ديدار محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه توفيق يكي از نعمات پروردگار براي انسان است تا كار خير كند، گفت: امام(ره) در 10 بخش از صحيفه نور اين حديث نبوي را ذكر كرده اند كه همه شما مديريت داشته و درباره موضوعي كه تحت نظر شماست مسئوليت داريد. هر انساني مديريتي دارد از خودش گرفته تا خانواده اش، مملكت و دنيايش مديريت و مسئوليت دارد لذا همه شما درباره صحنه هاي تحت نظر شما، مسئول هستيد كه مسئوليت مجلس شوراي اسلامي، مسئوليتي بزرگ است كه شما توفيق داريد تا وظايف مربوط به آن را انجام دهيد.
وي افزود: امام علي(ع) در خطبه اي فرمودند شما مسئول هستيد و اصولاً انسان براي ساختن جامعه مسئول است كه اين ساختن را بايد از خود آغاز كند. طبق فرموده امام مسئوليت شما خيلي وسيع است و بايد از سرزمين ما حمايت كنيد كه اين توفيقي براي شما است.
آيت الله نوري همداني با اشاره به آيه اي از قرآن كريم كه خداوند در آن فرموده، اي اهل ايمان! قيام كنيد براي اجراي عدالت، اظهار داشت: اين افراد در دنيا نمونه هستند و نظر امام(ره) نيز همين بود. از اين رو بايد موضوعي در دنيا ايجاد كنيد كه نمونه باشد و انقلاب اسلامي نمونه اي براي جهان است كه نظير ندارد و زمينه اي براي ظهور امام زمان(عج) است.
محمدباقر قاليباف نيز در اين ديدار گفت: مجلس يازدهم شوراي اسلامي از تركيب خوبي شامل نيروهاي جوان، انقلابي، خلاق، تحصيل كرده و با رويكردهاي دانش بنياني و كارآفريني در بخش هاي مختلف و جمعي از افراد با تجربه در سطوح مختلف مانند كساني كه سابقه وزارت،
مديريت اجرايي، استانداري و فرمانداري دارند تشكيل شده و اين مجلس به لحاظ خلاقيت و تجربه كاري جزو مجالسي است كه نمايندگان با تركيب خوبي كنار يكديگر فعاليت مي كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه مجلس يازدهم نسبت به مجالس گذشته همواره در برخي موضوعات اساسي اتفاق نظر دارد، تصريح كرد: البته كار كارشناسي و مباحثه مختلف درباره موضوعات انجام مي شود كه در نهايت اجماع نظر ميان نمايندگان وجود دارد.
ديدار با آيت الله علوي گرگاني
آيت الله علوي گرگاني صبح پنجشنبه در ديدار محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وضعيت كشور، گفت: در حال حاضر كشور در شرايطي قرار گرفته است كه نياز بسيار به كمك و مساعدت دارد كه البته شما به تنهايي نمي توانيد و همه ما بايد به حل آن كمك كنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه در شرايطي هستيم كه چند مطلب حساس بايد رعايت شود، عنوان كرد: در وهله اول سعي كنيد همواره ميان مردم باشيد يعني علاوه بر حفظ تقوا، سعي كنيد ميان مردم باشيد.
اين مرجع تقليد افزود: اوايل انقلاب كه پيروز شديم، رؤسايي انتخاب شدند و زماني كه به گرگان رفتم ديدم جلساتي برگزار مي شود كه رؤساي مهم مملكتي هم بايد حضور داشته باشند لذا تذكر داديم مسئولان همواره بايد در ميان مردم باشند تا آنها شما را ببينند، دلگرم شوند و به شما كمك كرده و تنهايتان نگذارند از اين رو به درد دل مردم گوش دهيد تا بدانيد چه مي خواهند؟
محمدباقر قاليباف نيز در اين ديدار گفت: در مدت كاري مجلس و موضوع نظارتي، طرح ها و لوايحي كه در جهت مسائل اقتصادي و فرهنگي است را سرلوحه قرار داديم براي مثال در حوزه اقتصادي موضوع مسكن را در نظر گرفتيم و تلاش كرديم اشكالات مسكن مهر را برطرف كرده و نقاط قوت آن را تقويت كنيم كه به زودي در اين حوزه با همت دولت اتفاقات خوبي خواهد افتاد.
رئيس قوه مقننه در ادامه با اشاره به تصويب طرح تسهيل صدور مجوز برخي كسب وكارها، يادآور شد: مردم در گذشته براي ايجاد يك شغل براي مثال احداث يك دامپروري بايد بيش از 90 بار به دستگاه هاي دولتي در ارگان هاي مختلف مراجعه مي كردند تا مجوز بگيرند كه ما كاملاًً موضوع را برعكس كرديم.
ديدار با آيت الله حسيني بوشهري
آيت الله حسيني بوشهري پيش از ظهر پنج شنبه در ديدار با محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در دفتر جامعه مدرسين
حوزه علميه قم برگزار شد، با اشاره به سفر وي به قم گفت: مجلس يازدهم همان گونه كه رهبر انقلاب فرمود، به عنوان يك مجلس انقلابي است و انتظار مي رود كه خروجي مجلس در تنظيم قوانين و برنامه ها يك الگويي براي مجلس تراز انقلابي باشد.
وي ادامه داد: دو مأموريت مهم برعهده مجلس شوراي اسلامي است يكي از كارهاي كليدي مجلس قانون گذاري است كه عرصه اي بسيار مهم و يك نوع اصل حاكم است علاوه بر اين قراردادها و معاهده هاي مختلفي كه با كشورهاي خارجي منعقد مي شود بايد در مجلس تصويب شود كه از مأموريت هاي مهم مجلس است.
رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: مبارزه با گراني افسارگسيخته، كاهش ارزش پول ملي دو مشكل كنوني كشور در زمينه اقتصادي است كه در اين ميان نگاه ها به مجلس شوراي اسلامي است كه با وضع قوانين از اين گردنه ها عبور كنيم.
رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم فضاي مجازي را مورد توجه قرار داد و گفت: يكي از مسائل مهم بحث مديريت فضاي مجازي است كه تبديل به يك دغدغه جدي شده است چرا كه در اين فضا ولنگاري هاي زيادي وجود دارد و ما تاكنون نتوانستيم در اين زمينه استقلال داشته باشيم.
آيت الله حسيني بوشهري افزود: نظر جامعه مدرسين، مراجع و علما اين نيست كه جلوي فضاي مجازي گرفته شود، بلكه نوع مديريت و شكل كار بايد به گونه اي باشد كه متناسب با جامعه اسلامي باشد به طوري كه ضمن بهره مندي از فضاي مجازي از خطرات و آسيب هاي آن جلوگيري كرد.
منبع خبر:
روزنامه کيهان
   تاریخ: ۲۱:۵۰ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۶۸