دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آيين تشييع فرزند شهيد ياسوجي برگزار شد
 
ايرنا - آيين تشييع و خاكسپاري «روح الله پرازيده» فرزند شهيد «گل محمد پرازيده» صبح امروز (جمعه ) با اقشار مختلف مردم و مسئولان كشوري و استاني در ياسوج برگزار و در قبرستان شرف آباد اين شهر به خاك سپرده شد.
آيين تشييع فرزند شهيد ياسوجي برگزار شد

به گزارش ايرنا، در اين مراسم سردار يعقوب سليماني معاون فرهنگي و خانم فريده اولاد قباد مشاور در امور زنان و خانواده بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور و نيز نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد و استاندار وجمعي از مديران و فرماندهان نيروهاي سه گانه شركت داشتند.
فرزند شهيد كهگيلويه و بويراحمدي كه اقدام به خودكشي كرده بود ، روز گذشته پس از 2 روز تلاش تيم هاي پزشكي شهرهاي شيراز و ياسوج در بيمارستان سوختگي اميرالمومنين شيراز جان سپرد.اين جوان 38 ساله پس از اقدام به خودسوزي به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج منتقل شد و پس از انجام برخي اقدامات به بيمارستان اميرالمومنين شيراز اعزام شد.

معاون رئيس جمهور، استاندار كهگيلويه و بويراحمد، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و دستگاه قضايي به صورت جداگانه ابعاد موضوع خودسوزي اين فرزند شهيد را پيگيري كردند.

فرزند شهيد برازيده متاهل و داراي سه كه براي پيگيري وضعيت اشتغال و وام خود به اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مراجعه كرده بود و بعد هم در اعتراض به وضعيت موجود اقدام به خودسوزي با بنزين كرد.

فرزند شهيد برازيده متاهل و داراي سه فرزند بود كه براي پيگيري وضعيت اشتغال و وام خود به اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مراجعه كرده بود و بعد هم در اعتراض به وضعيت موجود اقدام به خودسوزي با بنزين كرد.

به دنبال رخ دادن اين حادثه تلخ ، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران دستوراتي را در مورد حادثه خودكشي يكي از فرزندان شهدا در شهر ياسوج و دلجويي از خانواده اين مرحوم صادر كرد.

معاون رئيس جمهوري در پيام خود آورده است : در پي حادثه خودكشي منجر به فوت يكي از فرزندان گرانقدر شهدا در شهر ياسوج، گزارش نهايي مديركل حوزه رياست و مشاور عالي رئيس و مديركل بازرسي بنياد شهيد و امور ايثارگران كه در همان ساعات اوليه به عنوان نمايندگان ويژه جهت بررسي موضوع به استان كهگيلويه و بويراحمد اعزام شده بودند به رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ارائه شد.

بر اساس اين گزارش سوءتدبير مشاور امور ايثارگران استانداري كهگيلويه و بويراحمد كه خود مي بايست حل كننده مطالبات و معضلات خانواده هاي محترم شهدا و ايثارگران از جمله اشتغال، معيشت و غيره باشد، مشهود است. ايشان بجاي اينكه طبق قانون پاسخگوي درخواست هاي ارسالي جامعه هدف ايثارگري براي حل مشكل اشتغال و مسكن و ... جامعه باشد، اين متقاضي را با هدايتي نادرست طي نامه اي بلافاصله به بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ارجاع داده است. حال آنكه شايسته بود ضمن تلاش براي آرام سازي نامبرده، وي را به دستگاه هاي اجرايي استان جهت مساعدت رهنمون مي ساخت.

همچنين مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كهگيلويه و بويراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعي و نيز احدي از مددكاران بنياد استان ضمن كم توجهي به شرايط بحراني روحي و رواني و افسردگي عميقي كه حاكم بر اين فرزند شهيد بوده است؛ مي بايست نامبرده را تا آرام شدن و برطرف كردن تنش هاي روحي شديد و هيجاني پيش آمده و تهديد مجدد به خودكشي در ساختمان بنياد شهيد و امور ايثارگران تحت مراقبت قرار مي دادند و در ادامه جهت مداوا و معالجات روان پزشكي به مراكز درماني جهت بستري مشايعت مي كردند كه اين اقدام به شكل كامل صورت نگرفته است.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در پي دريافت اين گزارش با ابراز تأسف از حادثه پيش آمده دستور بركناري مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كهگيلويه و بويراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد اين استان را صادر و به همراه مددكار مزبور امر به معرفي هيئت تخلفات كرد. همچنين دكتر قاضي زاده طي نامه اي به استاندار محترم بركناري مشاور امور ايثارگران استانداري را نيز درخواست كرد.

شايان ذكر است برخورد با خاطيان اين پرونده به جهت عدم تمشيت امور پيش از حادثه مذموم و غيرشرعي خودكشي و سوءتدبير لازم در مواجهه با مراجعه كننده مزبور صورت گرفته است.
شكي نيست ايثارگران و خانواده آن ها به مباني ديني و شرعي فعل خودكشي آشنا هستند و مطالبات خود را از مجاري قانوني و اداري پيگيري خواهند كرد.

دكتر سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي همچنين دستوراتي را جهت دلجويي از خانواده و بازماندگان فرزند شهيد مرحوم صادر كرد و مقرر شد هيئتي از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران در مراسم تشييع پيكر اين فرزند شهيد حضور يابد و كمك و مساعدت به فرزندان اين مرحوم نيز بخش ديگري از اين دستور است.

گفتني است، بنياد شهيد و امور ايثارگران همواره تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و رسيدگي به امور تمامي ايثارگران انجام داده است اما بخشي از خدمات ازجمله موضوع اشتغال در بسياري از موارد خارج از چهارچوب اختيارات اجرايي بنياد است كه لازم است در اين زمينه تمامي دستگاه ها نيز به وظايف قانوني خود عمل كنند.
   تاریخ: ۲۱:۵۷ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۵۳