دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حمله زن و مرد پليد با آب جوش به خانم دكتر تهراني / وحشت در سعادت آباد + عكس
 
حوادث ركنا: زن جوان كه با همدستي يك مرد و با انگيزه سرقت به خانه زن دندانپزشك رفته و با پاشيده شدن آب جوش روي زن دندانپزشك ،از او سرقت كرده بود و به پرداخت ديه محكوم شد.
حمله زن و مرد پليد با آب جوش به خانم دكتر تهراني / وحشت در سعادت آباد + عكس
علي بابا-بنر زير عكس خبر

زني ك با انگيزه سرقت آب جوش روي زن دندانپزشك ريخته بود به ديه محكوم شد. زني كه به ديه محكوم شد 2 فرزند دارد. او خواست تا قضات با تقسيط ديه موافقت كنند تا وي از زندان آزاد شود.ديه يا خون بها از قوانين اسلام است.ديه به قتل يا جرح غيرعمدي تعلق مي گيرد ولي در صورت عمد هم ممكن است.

به گزارش ركنا، اين زن گفت دو فرزند خردسالش شبها را پيش پدرش در يك گاراژسپري مي كنند و شرايط بدي دارند.او خواست تا قضات با تقسيط ديه موافقت كنند تا وي از زندان آزاد شود.

رسيدگي به اين پرونده از سال  95 آغاز شد. شيما و يك مرد جوان طبق نقشه از پيش طراحي شده وبا انگيزه سرقت به خانه اجاره اي زن دندانپزشك رفتند و او را تا يك قدمي پرتگاه مرگ كشاندند.

آنها  دو سال قبل در حالي در دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستادند كه زن دندانپزشك براي آنها اشد مجازات خواست.

در آن جلسه  زن دندانپزشكي به نام آتنا به قضات  گفت : سال 95 دانشجوي رشته دندانپزشكي بودم. من خانه اي در سعادت آباد اجاره كرده بودم و با مادرم در آن زندگي مي كردم . من به تنهايي از پس هزينه اجاره خانه بر نمي آمدم به همين خاطر در سايت ديوار دنبال يك  هم خانه مي گشتم تا اينكه يك زن و مرد براي بازديد به خانه ام آمدند.

وي ادامه داد :آنها پس از بررسي خانه يك باره به سمتم حمله كردند  و من متوجه شدم در دام دزدان افتاده ام. مرد جوان با پنجه بوكس به صورتم زد  و من براي دفاع از خودم دستم را به سمت كتري آب جوش بردم  اما آنها كتري آب جوش را به سر و صورتم پاشيدند كه به شدت دچار سوختگي شدم.

آنها دست و پايم را با طناب بستند و پس از سرقت لپ تاپ، گوشي موبايل آيفون و چند عينك مارك دار گران قيمت از خانه ام گريختند.آنها مرا تا يك قدمي پرتگاه مرگ كشاندند.

اين زن ادامه داد: ارزش اموال دزدي در سال 95  حدود 130 ميليون تومان بود كه حالا قيمت آن چند برابر شده است . من  بعد از فرار زن و مرد دزد با پليس تماس گرفتم و ماموران پليس از طريق بررسي فيلم ضبط شده دوربين هاي مداربسته توانستند خودرويي را كه دزدان با آن مقابل خانه ام آمده بودند شناسايي و زن  جوان به نام شيما را كه چند سابقه دزدي در پرونده اش داشت دستگير كنند.

اين شاكي عكس آثار سوختگي روي بدن و صورتش را به قضات نشان داد و گفت :من براي شيما و مرد جوان به نام سرخان اشد  مجازات مي خواهم.بعد از آن ماجرا مدتها تحت درمان بودم و با سختي توانستم درسم را تمام كنم و حالا دندانپزشك شده ام.

سپس سرخان كه افغان است در جايگاه متهم ايستاد و اتهامش را نپذيرفت.

وي  گفت:من در پاركي در ميدان صادقيه نگهبان بودم و شيما را از قبل مي شناختم.او به پارك آمد و گفت خواهرش اسباب كشي دارد و از من خواست تا در اسباب كشي به آنها كمك كنم. من سوار پرشيا شيما شدم و به سعادت آباد رفتم اما وقتي وارد خانه زن جوان شديم شيما به او  حمله كرد و به رويش آب جوش پاشيد.

او  دست و پاي زن جوان را بست و و من از ديدن اين صحنه  تعجب كردم.چون  غيرقانوني وارد ايران شده بودم بلافاصله  فرار كردم .شيما خودش اموال زن جوان را سرقت كرده است.

سپس شيما در جايگاه ويژه ايستاد و انگشت اتهام را به سمت همدستش نشانه رفت. وي گفت :من به شيشه اعتياد داشتم و صاحب دو فرزند بودم. سرخان را از قبل مي شناختم .او ساقي مواد مخدر بود. آخرين بار وقتي به شدت با همسرم دعوا كرده بودم در سايت ديوار  به دنبال يك هم خانه گشتم كه با آگهي آتنا روبه رو شدم.

وي ادامه داد: من و همسرم در يك اتاق در خانه مادر شوهرم زندگي مي كرديم و من از اين موضوع ناراحت بودم .از  شوهرم مي خواستم تا آنجا را ترك كنيم اما قبول نمي كرد .به همين خاطر خانه ام را ترك كردم. من مي خواستم به شوهرم بفهمانم خودم مي توانم به تنهايي زندگي ام را اداره كنم. 

من در حالي كه به شدت گريه كرده بودم سراغ سرخان رفتم تا از او شيشه بگيرم. من به او گفتم دنبال يك هم خانه هستم وسرخان گفت براي بازديد خانه همراهم مي آيد.

اين متهم گفت: وقتي به خانه آتنا رفتيم ،من  مشغول صحبت كردن با مادر او آتنا بودم  كه سرخان  يكباره با پنجه بوكس  به زن دندانپزشك حمله كرد و يك ضربه به او زد. آتنا كتري آب جوش را به سمت من باشيد كه دچار سوختگي شدم و بلافاصله آنجا را ترك كردم .احتمالا بعد از اينكه من خانه زن دندانپزشك را ترك كردم سرخان  دست و پاي او را بست و اموالش را سرقت كرد.

من همان روز به  بيمارستان رفتم و چند روزي آنجا بستري شدم. سپس شوهر و برادرم مرا به كمپ ترك اعتياد بردند تا مواد مخدر را كنار بگذارم. من بي گناهم.

 در پايان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرك هاي موجود در پرونده،  سرخان را به 15 سال زندان74،ضربه شلاق و   رد مال و طرد ايران محكوم كردند .شيما  نيز  به 5 سال زندان ،40ضربه شلاق، و 200 ميليون تومان بابت ديه  حكوم شد.

متهمان به اين حكم اعتراض كرده و درخواست فرجام خواهي را مطرح كردند. اما اين حكم در ديوان عالي كشور مهر تاييد خورد و قطعي شد. اما شيما كه توان پرداخت ديه را نداشت در زندان ماند و درخواست اعسار را مطرح كرد.

به اين ترتيب اين بار در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد.

وي در حالي كه اشك مي ريخت از قضات دادگاه كمك خواست و گفت :من به پرداخت 200 ميليون تومان ديه محكوم شده ام اما توان پرداخت ديه را به صورت يك جا ندارم .

وي گفت :من دو فرزند دارم كه هر دو انها خردسال  هستند و يكي از آنها به مدرسه ميرود . من با شوهرم اختلاف دارم و بعد از اينكه به زندان افتاده ام همسرم ، فرزندم را رها كرده است .به همين خاطر پدرم از آنها نگهداري مي كند و فرزندان  خردسالم شب ها را در گاراژ كنار پدرم سپري مي كنند و وضع بدي دارند .

وي ادامه داد :من شاهداني دارم كه تاييد مي كنند ، وضع مالي بدي دارم و نمي توانم ديه را  يكجا پرداخت كنم .من در زندان در بخش اشتغال كار مي كنم در آنجا خياطي مي كنم .سعي كرده ام پولي پس انداز كنم تا آن را به عنوان پيش پرداخت به شاكي بدهم .من در صورتي كه آزاد شوم كار مي كنم و بقيه  ديه را قسطي به شاكي  مي پردازم.

 سپس شاهداني كه اين زن به دادگاه معرفي كرده بودند يك به يك در جايگاه ويژه ايستادند و ناتواني وي در پرداخت ديه را تاييد كردند.

 يكي از آنها گفت :فرزندان اين زن در گاراژ زندگي سختي دارند. خودش هم قبل از اينكه بازداشت شود در اتوبوس و مترو دستفروشي مي كرد .من حتي حاضرم مبلغي را به او  كمك كنم تا به عنوان پيش پرداخت به شاكي بدهد و پس از آزادي از زندان كار كند و باقي ديه را  بپردازد .

در پايان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست اين زن اظهارنظر كنند.
منبع خبر:
رکنا
   تاریخ: ۲۱:۵۳ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۷۳