دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئيسي: يقين دارم گشايش هاي خوبي در كشور ايجاد مي شود
 
ركنا : رئيس جمهور ادامه داد: من تاكيد كردم كه حتما مسئله راه آهن پيگيري شود. دولت حمايت مالي را پيگيري مي كند، زيرا ما معتقديم زيرساخت هاي گردشگري بايد فعال شود. استان اردبيل به اندازه كافي جاذبه دارد، ولي بايد همت و پيگيري شود كه مسئله گردشگري رونق بگيرد.
رئيسي: يقين دارم گشايش هاي خوبي در كشور ايجاد مي شود
علي بابا-بنر زير عكس خبر

به گزارش ركنا ، رييس جمهور تاكيد كرد: مشكلات معيشتي نبايد ما را از توجه به مسايل اساسي فرهنگ باز بدارد. مشكلات بانوان و مسأله نهاد خانواده بايد مورد تاكيد قرار گيرد.

 سيد ابراهيم رييسي عصر امروز در جلسه با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ايثارگران اردبيل با تبريك ولادت پيامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار كرد: توفيقي است براي من كه در جمع مردم فرهيخته، ولايت مدار، باوفا و غيرتمند استان اردبيل هستم. صحبت هاي خيلي خوبي در اين نشست مطرح شد البته حتما فرصت نشد كه همه نكات شما بيان شود.

وي در ادامه افزود: مفاخر بزرگي اين منطقه دارد كه چهره هاي هستند كه سخنان آن ها براي ايران و جهان اسلام درس و الگو است و همه ما را با سلوك خود به خدا مي خوانند. مقدس و محقق اردبيلي را درك نكرديم، اما در جلسات آيت الله مشكيني شركت مي كرديم. او انسان را به خدا نزديك مي كرد. اين ها همه انسان ها را نه به خود بلكه به خدا دعوت مي كرد. علماي رباني انسان را به خدا فرا مي خواند.

رييس جمهور همچنين با اشاره به نكات سخنرانان جلسه، اظهار كرد: مشكلات معيشتي نبايد ما را از توجه به مسايل اساسي فرهنگ باز بدارد. مشكلات بانوان و مسأله نهاد خانواده بايد مورد تاكيد قرار گيرد. ضرورت توجه به مسأله جمعيت مسأله مهمي است. تسهيل ازدواج اهميت دارد.

وي تاكيد كرد: من اعتقاد ندارم كه هرچه انديشه و نوآوري در تهران است. در استان ها چهره ها و نوآوري هاي داريم كه حتما بايد به آن ها توجه شود. بايد به دانشگاه ها و حوزه ها در استان ها توجه شود. در استان ها نظراتي است كه در تهران پيدا نمي شود. در دولت بناي توجه به ظرفيت هاي استان ها داريم. بايد به كار دانش بنيان توجه شود و حتما در دستور كار دولت قرار خواهد داشت. از فعالين اين حوزه حمايت حقوقي و مالي مي شود.

رييسي تصريح كرد: اقتصاد گردشگري مي تواند اشتغال ايجاد كرده و به استان رونق دهد. ما امروز پيشرفت راه آهن را ديديم، قرار بود شش ساله تكميل شود، اما 15 سال طول كشيده است. مسئولان وعده دادند كه بزودي اين انتظار مردم اردبيل محقق شود.

رئيس جمهور ادامه داد: من تاكيد كردم كه حتما مسئله راه آهن پيگيري شود. دولت حمايت مالي را پيگيري مي كند، زيرا ما معتقديم زيرساخت هاي گردشگري بايد فعال شود. استان اردبيل به اندازه كافي جاذبه دارد، ولي بايد همت و پيگيري شود كه مسئله گردشگري رونق بگيرد.

وي در ادامه با بيان اينكه استانداري تخصيص زمين براي شهرك هاي صنعتي را دنبال مي كند، گفت: ما به يك ديپلماسي قوي نيازمنديم. ديپلماسي قوي براي مسئله آب توسط وزارت خارجه دنبال مي شود. استانداران مناطق مرزي، اين اختيار را دارند كه با استان هاي همجوار كشور هاي همسايه در زمينه تبادلات تجاري، تردد و امنيت مرزي ارتباط برقرار كنند.

رئيسي با اشاره به دغدغه سخنرانان جلسه درباره محروميت و بيكاري در استان اردبيل خاطرنشان كرد: اگر اقتصاد كشاورزي، گردشگري، ديجيتال و دانش بنيان فعال شود، در اين استان دغدغه بيكاري نداريم. دولت در شروع كار با مشكلات و كمبود هايي مواجه بوده است كه شما با خبر هستيد، اما ما هيچگاه وضعيتي كه دولت را به ما تحويل دادند و مشكلات و دغدغه ها را به شما منتقل نكرده و نخواهيم كرد، زيرا شما بايد دغدغه هاي خود را به ما منتقل كنيد و ما تلاش كنيم تا كار را به پيش ببريم. من يقين دارم گشايش هاي خوبي در كشور ايجاد مي شود و آينده را بسيار روشن مي بينم.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به آسيب هاي اجتماعي در كشور تصريح كرد: آسيب هاي اجتماعي معلول عوامل ديگري است. مثلا حاشيه نشيني به دليل بي توجهي به روستا ها است. كار كشاورزي براي يك روستايي بايد به صرفه بوده و توليد او با برنامه ريزي و تضمين شده باشد. خريد محصول كشاورز بايد تضمين شود تا او مهاجرت نكند. به اقتصاد روستا توجه كافي نشده است و برنامه دولت ما اين است كه اقتصاد روستا فعال شود. هر چه به زيرساخت هاي فرهنگي برسيم و هر چه اشتغال درست كنيم، مشكلات فرهنگي هم كمتر مي شود.

وي در پايان با توصيه به مديران استاني براي بكار بردن مديران جوان، گفت: روحيه ايثار، فداكاري و مقاومت بر روي هدف جوانان براي پيشرفت كار دولت بسيار موثر است. امام خميني و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد كردند. ما هم بايد به آن ها اعتماد كنيم.

منبع : ايسنا
منبع خبر:
رکنا
   تاریخ: ۲۱:۵۳ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۸۵