دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ميركاظمي: اولويت دولت سيزدهم مهار تورم است
 
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: اولويت دولت سيزدهم مهار تورم است و سرنوشت كشور نبايد به اراده ديگران گره زده شود.
به گزارش عصر امروز، سيدمسعود ميركاظمي در در جلسه عصر امروز شوراي اداري شهرستان خلخال اظهار كرد: اولويت دولت سيزدهم مهار تورم بوده و در اولين حركت تغيير رشد اقتصادي، جهش اقتصادي و رفع موانع در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: تجربه نشان داده كه هر جا تمركز كرديم به موفقيت دست يافتيم و چنان چه در بحث واكسيناسيون و ورود قاطع دولت ديديم كه با تمركز دولت و جديت در اين امر، به نتيجه رسيديم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور ادامه داد: در شهرستان خلخال با داشتن ظرفيت هاي فراوان در زمينه كشاورزي، صنعتي، اقتصادي و معدني، هيچ سرمايه گذاري در زمينه اقتصادي و صنايع تبديلي و صنايع معدني انجام نشده و راه حل اين مشكلات واگذار كردن سرمايه گذاري ها به دست مردم است.

ميركاظمي بيان كرد: در دولت سابق تنها بخشي كه به آن فكر نشده جهش اقتصادي و معيشت مردم بوده و علي رغم اين كه ايران كشوري توانمند است بايد همه امكانات را به سمت و سوي توليد و اقتصاد ايراني ببريم و بازنگري در تمام بخش ها لازم بوده كه دولت اين كار را شروع كرده است.

وي با استماع مشكلات مردم شهرستان خلخال از زبان حجت الاسلام كريم اسدي امام جمعه خلخال، سيدغني نظري، رئيس مجمع نمايندگان استان اردبيل و نماينده مردم شهرستان هاي خلخال و كوثر و مسعود يگانه سرپرست فرمانداري خلخال گفت: سرنوشت كشور نبايد به اراده ديگران گره زده شود و بايد با توسعه متوازن و آمايش سرزميني از حركت هاي نامتعادل كه باعث شود مشكلات مردم و معيشتي آنان به خطر بيفتد پرهيز كنيم و اگر اين حركت دولت قبل تكرار شود، چهار سال بعد وضعيت بدتر از اين خواهد شد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور تصريح كرد: در كنار بخش خصوصي حمايت دولت نيز انجام خواهد شد ولي نگاه دولت در سال 1401 تغيير اساسي در ساختار بودجه و شكل حركت و اداره كشور است و با همراهي نمايندگان مجلس اين مشكلات حل خواهد شد.

تونل خلخال به اسالم از مشكلات اصلي مردم شهرستان خلخال است

سيدغني نظري، رئيس مجمع نمايندگان استان اردبيل نيز در اين جلسه گفت: تونل خلخال به اسالم از مشكلات اصلي مردم شهرستان خلخال بوده و به يك مطالبه مهم تبديل شده است.

وي افزود: شهرستان خلخال در حوزه معدني ظرفيت خوبي دارا است ولي شركت ايميدرو و ايدرو هيچ اقدامي در اين شهرستان انجام نداده است.

نماينده مردم خلخال و كوثر بيان كرد: در حوزه بهداشت و درمان نبود يك دستگاه تشخيصي و درماني MRI اصلي ترين مشكل منطقه است و مردم مجبور هستند از دورترين روستاي شهرستان خلخال فاصله 220 كيلومتر را براي حل مشكل خود به بيمارستان امام(ره) اردبيل مراجعه كنند.

اشتغال اصلي ترين مشكل مردم شهرستان خلخال است

حجت الاسلام كريم اسدي، امام جمعه خلخال نيز در اين جلسه اظهار كرد: اشتغال اصلي ترين مشكل مردم شهرستان خلخال است و اگر مهاجرت از روستاهاي شهرستان خلخال به ساير شهرهاي كشور وجود دارد، علت آن عدم وجود امكانات و تبعيض است.

وي ادامه داد: شهرستان خلخال خود سرچشمه آب رودخانه قزل اوزن است ولي هيچ تخصيصي براي اين شهرستان كه روستاهاي آن در كم آبي به ويرانه تبديل شده اند، وجود ندارد.

امام جمعه خلخال به ظرفيت گردشگري شهرستان خلخال اشاره كرد و گفت: شهرستان خلخال بيشترين ظرفيت گردشگري را دارا است ولي نگاهي براي حل مشكل اين مناطق و ايجاد زيرساخت وجود ندارد كه اين شايسته اين نظام نيست.
منبع خبر:
عصر امروز
   تاریخ: ۲۲:۲۲ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۵۰