دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبـــر
 
راهكار تامين اعتبار
شبكه آبياري خداآفرين
رئيس جمهور گفت: اعتبارات لازم براي تكميل پروژه شبكه آبياري و زه كشي خدا آفرين از طريق فروش اموال مازاد دولت و بودجه سال هاي آتي تامين شود. آيت ا... سيد ابراهيم رئيسي صبح ديروز در ادامه سفر خود به استان اردبيل، از پروژه شبكه آبياري و زه كشي خدا آفرين در مغان بازديد كرد. رئيس جمهور پس از دريافت گزارش از مسئولان پروژه، استاندار و نمايندگان استان با اشاره به لزوم تكميل سريعتر اين پروژه، اظهار كرد: اگر در تكميل اين پروژه تاخير شود، اين تاسيسات از بين مي رود. رئيسي تصريح كرد: فروش اموال مازاد دولت در استان و بودجه1401 و 1402، بايد اعتبارات پروژه تامين شده تا هرچه سريعتر اين پروژه تكميل شود.

هدف، كاهش كيفري زندان هاست
رئيس سازمان زندان ها با اشاره به فرآيند تحول در دوره جديد قوه قضائيه گفت: حضور موثر و فزاينده قضات در زندان ها مي تواند عامل مهمي در روند كاهش جمعيت كيفري و مددجويان ساكن در اين مراكز باشد. حاج محمدي گفت: بنابراين معتقدم تعامل دوسويه زندان با مراجع قضايي و قضات بايد بيش از گذشته افزايش يابد تا فرآيند اصلاح مجرمان با انجام برنامه هاي فرهنگي و ارتقاي برنامه هاي اشتغال زايي، جدي تر دنبال شود. وي درخصوص زندانيان كه به مواد مخدر اعتياد دارند، بيان كرد: روند اصلاحي ما نسبت به اين دسته از مددجويان بايد اينگونه باشد كه در آنان ايجاد روحيه و انگيزه كنيم تا لااقل با ترغيب به زندگي، در زندان دست از مواد مخدر بكشند. بايد آنان را تشويق كرد چرا كه رهايي آنان از دام اعتياد نه فقط به صلاح خودشان است بلكه به اصلاح خانواده و جامعه مي انجامد..

مشكل تامين گاز زمستان
يك عضو كميسيون انرژي مجلس، تاكيد كرد: در تامين گاز زمستان نگراني وجود دارد، اما اميدواريم كه با تدابير مختلف اتخاذ شده ازجمله واردات از تركمنستان، از مشكل عبور كنيم. مالك شريعتي نياسر نماينده در صفحه شخصي خود در توئيتر، نوشت: از تامين گاز زمستان نگراني هست، اما اميدواريم كه با تدابير مختلف ازجمله واردات از تركمنستان، از مشكل عبور كنيم. شوراي عالي انرژي جايگاهي مهم، اما فعلا ناكارآمد است؛ چون دبيرخانه اش در سازمان برنامه است. اگر دبيرش در جايگاه معاون رييس جمهور بنشيند، سياستگذاري انرژي يكپارچه مي شود.

پنهان كاري اموال مسئولان
يك فعال سياسي اصلاح طلب اظهار داشت: يكي از لوازم مسئوليت اين است كه فرد در معرض ديد و قضاوت افراد قرار مي گيرد و جامعه نسبت به او حساس مي شود. در همه دنيا هم اين گونه است كه اگر كشف شود كسي كه اكنون مسئول است، ده سال قبل ماليات نداده است، چه ماجراهايي رخ مي دهد. غلامرضا ظريفيان گفت: جامعه ما هم از مسئوليت هاي بدون نظارت آسيب ديده است زيرا بخشي از مسئوليت ها با رانت و سوء استفاده به دست آمده است. من معتقدم ضرر پنهان كاري اموال مسئولان حتي اگر با توجيه دفاع از حقوق شخصي باشد ضرر بيشتري از آشكار شدن آنها دارد. وي افزود: جامعه نسبت به مسئولان بي اعتماد شده اند و اگر مسئولي ثروتش را از راه درست به دست آورده باشد هم به او بدبين هستند بنابراين اعتماد سازي در اين زمينه يك نياز ضروري است.

ميزان افزايش حقوق و دستمزدها
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با رد كردن افزايش 10 درصدي حقوق و دستمزدها گفت: در حال حاضر هر گونه اظهار نظر در اين خصوص غيركارشناسي است. حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به اينكه نظام حقوق و دستمزد كشور از ريل عدالت و عقلانيت خارج شده است، اظهار كرد: چند روز پيش سيد مسعود ميركاظمي از افزايش 10 درصدي حقوق و دستمزدها گفتند، اما حقيقت اين است كه از الان هرگونه اظهارنظر در خصوص ميزان افزايش دستمزدها غيركارشناسي است. وي با بيان اينكه مجلس و دولت هماهنگي هاي لازم براي تعيين ميزان افزايش حقوق و دستمزدها را انجام خواهند داد، اضافه كرد: اسفند بر اساس اركان و مولفه هاي تصويبي بودجه 1401 همچنين لايحه دولت و امكانات، شرايط، تورم و ساير شاخص هاي كشور پيرامون افزايش حقوق و دستمزد تصميم گيري مي شود.
   تاریخ: ۰۴:۰۸ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۳۴