دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

كارخانه نوآوري اردبيل افتتاح مي شود
 
كارخانه نوآوري اردبيل افتتاح مي شود
كارخانه نوآوري اردبيل افتتاح مي شود

بازار/ رئيس پارك علم و فناوري اردبيل گفت: كارخانه نوآوري در استان با پيشرفت 40 درصد در حال اجرا است كه سال آينده آماده بهره برداري خواهد شد.

حبيب ابراهيم پور، رئيس پارك علم و فناوري اردبيل اظهار كرد: 550 مركز و شركت نوآور و فناور در استان اردبيل فعاليت مي كند كه 48 شركت دانش بنيان و داراي توانمندي هاي خاص است.
وي تصريح كرد: از مجموع 48 شركت دانش بنيان استان، 12 شركت خلاق و 36 شركت دانش بنيان نوع يك و دو هستند كه با حمايت همه جانبه سعي مي كنيم توليدات آن ها را مورد پشتيباني قرار دهيم.
احداث ساختمان پارك علم و فناوري
رئيس پارك علم و فناوري استان اردبيل به راه اندازي صندوق پژوهش و فناوري اشاره كرد و گفت: در نيمه اول امسال پارك علم و فناوري استان به شبكه فن بازار متصل و ملحق شد و فعاليت اين شبكه را در استان شاهد هستيم.
ابراهيم پور با بيان اينكه ساختمان پارك علم و فناوري در پنج هكتار در حال احداث است، افزود: اين پروژه 20 درصد پيشرفت دارد و در كنار آن كارخانه نوآوري نيز با پيشرفت 45 درصد در حال انجام است كه در سفر رئيس جمهور درخواست تأمين اعتبار براي تكميل و راه اندازي اين پروژه ها را داديم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: ساختمان پارك علم و فناوري در سه سال اجرايي مي شود كه قرار است در سال 1402 اين پروژه به بهره برداري برسد اما كارخانه نوآوري اردبيل با پيشرفت مناسب تا آخر شهريور سال آينده آماده افتتاح خواهد شد.
ابراهيم پور به برگزاري رويدادهاي مختلف شتاب در مناطق مختلف استان اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: قرار است در شهرستان هاي گرمي، پارس آباد، مشگين شهر و خلخال رويداد رويش و شكوفايي براي اولين بار برگزار شود.
وي با بيان اينكه برگزاري اين رويدادها تنها در مركز استان متمركز نشده است، اضافه كرد: سعي و تلاشمان بر اين است تا توسعه مراكز نوآوري را در نيمه دوم امسال در همه مناطق استان شاهد باشيم.
برگزاري 8 رويداد كارآفريني و شتاب در نيمه دوم امسال
ابراهيم پور بيان كرد: هر چند شيوع كرونا به مانند ساير شركت ها، فعاليت شركت هاي دانش بنيان را به مخاطره انداخت اما به تناسب شرايط كرونايي فعاليت اين شركت ها تغيير پيدا كرد تا در حوزه فناوري هاي كرونا بتوانند توليدات و فعاليت خود را ادامه دهند كه از همين رو ضرر و زيان اين شركت ها حداقل بوده است.
وي به برگزاري هشت رويداد كارآفريني و شتاب در نيمه دوم امسال اشاره كرد و ادامه داد: برگزاري نمايشگاه فناوري هاي نوين در حوزه كشاورزي براي اولين بار با همكاري جهاد كشاورزي برگزار شد و ما سعي كرديم تا جديدترين طرح ها را در معرض ديد قرار دهيم.
رئيس پارك علم و فناوري استان اردبيل تصريح كرد: در اين نمايشگاه سعي شده تا شركت هاي دانش بنيان در حوزه كشاورزي محصولات جديد خود را عرضه كنند كه حمايت از چنين مجموعه هايي نيز در اولويت برنامه ريزي ها و هدف گذاري ها قرار گرفته است.

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today
منبع خبر:
آخرین خبر
   تاریخ: ۱۱:۲۳ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰