دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مديرعامل بانك سپه خبر داد: پرداخت بيش از 82 هزار ميليارد ريال تسهيلات تكليفي و مساعدت طي شش ماه نخست سال 1400 به زيان ديدگان كرونا
 
مديرعامل بانك سپه به تشريح اقدامات مؤثر اين بانك در شش ماه نخست سال جاري با محوريت اعتباري حمايت از اشخاص و واحدهاي آسيب ديده ناشي از ويروس كرونا پرداخت. به گزارش اقتصادطلايي به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك سپه: محمدكاظم چقازردي با اشاره به همراهي نخستين بانك ايراني با سياست هاي اقتصادي دولت ...
مديرعامل بانك سپه به تشريح اقدامات مؤثر اين بانك در شش ماه نخست سال جاري با محوريت اعتباري حمايت از اشخاص و واحدهاي آسيب ديده ناشي از ويروس كرونا پرداخت. به گزارش اقتصادطلايي به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك سپه: محمدكاظم چقازردي با اشاره به همراهي نخستين بانك ايراني با سياست هاي اقتصادي دولت و در راستاي (...)

مديرعامل بانك سپه به تشريح اقدامات مؤثر اين بانك در شش ماه نخست سال جاري با محوريت اعتباري حمايت از اشخاص و واحدهاي آسيب ديده ناشي از ويروس كرونا پرداخت.
به گزارش اقتصادطلايي به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك سپه: محمدكاظم چقازردي با اشاره به همراهي نخستين بانك ايراني با سياست هاي اقتصادي دولت و در راستاي اجراي برنامه جامع عملياتي سال 1400 و پرداخت به قريب 83 هزار ميليارد ريال تسهيلات تكليفي و جبران خسارت كرونا طي شش ماه نخست سال جاري توسط اين بانك، اظهار داشت: بانك سپه بيش از 65 هزار فقره پرونده حمايت از آسيب ديدگان ناشي از ويروس كرونا و حوادث قهري را در بسته حمايتي خود گنجانيده و با إتكا بر منابع داخلي براي بهبود فضاي كسب وكار و تقويت بخش هاي پيشران اقتصادي و زنجيره توليد تمام تلاش و امكانات خود را معطوف كرده است.

پرداخت 44 هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج
محمدكاظم چقازردي با اشاره به اينكه بيش از 38 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در شش ماه نخست سال 1400 توسط بانك سپه پرداخت شده است، اظهار داشت: به منظور حمايت از ازدواج جوانان و همراهي با سياست هاي اقتصادي و اجتماعي دولت محترم اين تسهيلات در قالب بيش از 44 هزار فقره پرونده تسهيلات تكليفي ابلاغي بانك مركزي مي باشد كه به واجدين شرايط پرداخت شده است.

اختصاص بيش از 1200 ميليارد ريال منابع به حوادث قهري
مديرعامل بانك سپه با بيان اينكه رديفي از اعتبارات به خسارت هاي ناشي از حوادث قهري ازجمله سيل و زلزله اختصاص داده شده، گفت: پرداخت بيش از 1200 ميليارد ريال طي شش ماه گذشته به بيش از پنج هزار فقره پرونده تسهيلات در اين حوزه براي كمك به سيل و زلزله زدگان و بازسازي واحدهاي آسيب ديده استان هاي؛ خوزستان، بوشهر، هرمزگان، كرمان، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي، نشان از هم راستايي برنامه هاي اين بانك با سياست هاي دولت دارد. اين منابع با هماهنگي استانداري براي هر واحد مسكوني تا سقف يكصد ميليون ريال با بازپرداخت 5 ساله و تنها با يك ضامن بوده است.

اختصاص 1700 ميليارد ريال اعتبار به مسكن روستايي
چقازردي همچنين در خصوص اقدامات بانك سپه در زمينه تسهيلات مسكن روستايي اظهار داشت: بهسازي و نوسازي مسكن روستايي يكي ديگر از تكاليف ابلاغي بانك مركزي است كه بانك سپه آن را با اعتباري 2هزار ميلياردي در قالب سه هزار و پانصد فقره پرونده تسهيلاتي به عنوان يكي از اولويت هاي سياست اعتباري پرداخت كرده است. اين تسهيلات به افراد واجد شرايط معرفي شده از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي و نيز اخذ تضامين معتبر برابر ضوابط و مقررات جاري پرداخت مي شود.

پرداخت 2هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه خوداشتغالي به خانواده هاي كميته امداد
رئيس هيأت مديره بانك سپه تصريح كرد: تسهيلات خوداشتغالي باهدف خوداتكائي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) وسازمان بهزيستي وضرورت حمايت بانك هاي كشور از اقشار آسيب پذير جامعه به ويژه در شرايط اقتصادي فعلي، پرداخت مي شود و بانك سپه توانست طي شش ماه نخست سال به بيش از 4400 فقره پرونده تسهيلاتي واجد شرايط اين بخش، دو هزار ميليارد ريال اعتبار اختصاص دهد.

اختصاص اعتبار به تسهيلات قرض الحسنه خوداشتغالي بنياد بركت
مديرعامل بانك سپه با تأكيد بر تحقق اهداف ابلاغي بانك مركزي ج.ا.ا، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه خوداشتغالي به افراد تحت پوشش بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام(ره) را از جمله اقدامات مؤثر اين بانك عنوان كرد و افزود: بانك سپه در راستاي اقدامات مؤثر و تسهيل كننده پرداخت تسهيلات قرض الحسنه خوداشتغالي بيش از 560 ميليارد ريال اعتبار در قالب نزديك به 1300 پرونده به اين بنياد اختصاص داده است.

پرداخت 207 ميليارد ريال تسهيلات به كسب وكارهاي آسيب ديده ناشي از كرونا
چقازردي تأمين مالي واحدهاي توليدي و كسب وكارهاي آسيب ديده ناشي از ويروس كرونا را در چارچوب مقررات ابلاغي بانك مركزي يكي از برنامه هاي اصلي بانك عنوان كرد وگفت: طي شش ماه نخست سال جاري بيش از 207 ميليارد ريال در قالب 786 پرونده تسهيلاتي مشروط به معرفي از طريق سامانه كارا (سامانه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي)،پس از احراز شرايط پرداخت شده است واين روندتاپايان سال ادامه دارد.

اختصاص بيش از 11هزار ميليارد به تأمين مالي بنگاه هاي كوچك و متوسط
مديرعامل بانك سپه با اشاره به پرداخت تسهيلات به منظور تأمين مالي بنگاه هاي كوچك و متوسط با هدف كارآفريني، حفظ و افزايش سطح توليد و ميزان اشتغال، گفت: اين بخش از تسهيلات كه با اهداف حمايتي پرداخت شده است، شامل بيش از 300 فقره پرونده تسهيلاتي است كه در قالب بيش از 11 هزار ميليارد ريال به واجدين شرايط طي شش ماهه نخست سال پرداخت شده است.

پرداخت 25هزارميليارد ريال بابت خريد تضميني گندم
چقازردي با بيان اينكه فرايند خريد تضميني گندم از ابتداي سال جاري تا كنون در حال انجام است اظهار داشت: اين بانك براي چندمين سال پياپي با مشاركت شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران اقدام به خريد تضميني گندم كرده است و شش ماه گذشته 25 هزار ميليارد ريال بابت آن به كشاورزان پرداخت كرده است.

اختصاص بيش از 1هزارميليارد ريال به تسهيلات وديعه مسكن مستأجران آسيب ديده
مديرعامل بانك سپه در پايان رقم تسهيلات تكليفي پرداختي بانك سپه به مستأجران آسيب ديده ناشي از كرونا را بابت وديعه مسكن بيش از 1 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين رقم در قالب بيش از 2900 پرونده تسهيلات حمايتي وديعه اجاره مسكن و در قالب عقد مرابحه به مستأجران كم درآمد پرداخت شده است.
منبع خبر:
اقتصاد طلایی
   تاریخ: ۱۱:۲۲ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵