دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

"نوآوري" يك غول ترسناك نيست/ بايد "بذرِ ايده" را در ذهن تمام فارغ التحصيلان دانشگاهي بكاريم
 
رييس پارك علم و فناوري جهاددانشگاهي كرمانشاه با بيان اينكه همه افراد مي توانند صاحب ايده شوند، گفت: بايد مجموعه اكوسيستم فناوري استان در كنار يكديگر قرار گرفته و "بذرِ ايده" را در ذهن تمام فارغ التحصيلان دانشگاهي بكاريم.
دكتر سيامك آزادي در برنامه "دورهمي استارتاپي" كه در رويداد "كارآفريني استارتاپ تريپ كشاورزي" در محل كارخانه نوآوري استان برگزار شد، با قدرداني از تمام برگزاركنندگان اين رويداد، گفت: در اين رويداد بخش هاي مختلف اكوسيستم فناوري استان در حوزه كشاورزي كنارهم آمدند و نويد اين را مي دهد كه بتوانيم درگام بعدي وارد فازهاي اجرايي شويم.

وي افزود: حقيقت اين است كه تا زماني كه تمامي ذينفعان اكوسيستم فناوري استان كنار هم قرار نگيرند، نمي توانيم به اهداف خود در زمينه توسعه فناوري و اقتصاد دانش بنيان در استان دست پيدا كنيم.

آزادي تنها راه توسعه استان را توسعه اقتصاد دانش بنيان دانست و افزود: تنها منابع دانشي است كه مي تواند مزيت ايجاد كند و زماني مي توانيم از رقبا پيش بيافتيم كه كالا و خدماتي مبتني بر دانش با ارزش افزوده بالاتر ارائه دهيم.

رييس پارك علم و فناوري كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه همه افراد مي توانند صاحب ايده شوند، گفت: ايده ها زماني اثربخشي لازم را دارند كه مبتني بر نياز باشند و اگر همه ما اطراف خود را به خوبي بررسي كنيم نيازهاي بسياري از جنس ضرورت ارتقا كارايي و اثربخشي سيستم هاي مختلف مشاهده خواهيم كرد كه همگي منابع خلق ايده مي باشند.

آزادي افزود: در گام بعدي بايد بدانيم مشتري و مخاطب ايده هاي ما چه كساني هستند، زيرا زماني ايده اي كارآمد خواهد بود كه مبتني بر خواست و سلايق مشتريان توسعه يابد.

اين مسئول با بيان اينكه همه افراد مي توانند صاحب نوآوري شوند، گفت: نوآوري غول ترسناك و دست نيافتني نيست و همه ما اگر قدري همت كرده و نيازهاي اطراف خود را به خوبي رصد كنيم و كارهاي تيمي را فرابگيريم، مي توانيم صاحب نوآوري شويم.

آزادي گفت: اگر بطور مثال در بخش كشاورزي نياز لزوم كاهش مصرف آب را درك نموده و در گروه هاي علمي گرد هم آمديم و از طرفي نيز استارتاپ هاي فعال در آن حوزه را بررسي و تحليل كرديم، قطعا مي توانيم در اين زمينه ورود كرده و ايده اي نوآورانه و بازارپسند ارائه دهيم.

وي افزود: مهندسي معكوس كه در دل خود مهندسي ارزش را نيز به همراه دارد هم در بسياري موارد كارآمد است و اگر افراد بتوانند با اين رويكرد نياز كشور را مرتفع كنند با بهره گيري از يكي از مصاديق مهم نوآوري كسب و كار خود را راه اندازي خواهند نمود.

آزادي تصريح كرد: در حال حاضر اولويت تمامي اجزاي اكوسيستم فناوري استان حركتي يكپارچه در راستاي ترويج و توسعه فرهنگ فناوري و نهادينه سازي ضرورت حركت در مسير توسعه اقتصاد دانش بنيان است.

آزادي گفت: مسير توسعه استان از همين راه مي گذرد كه بتوانيم جوانان علاقمند و صاحب دانش را در قالب گروه ها و تيم هاي استارتاپي كنار هم آورده و ضمن فراهم آوري فضاي لازم جهت توسعه ايده، آنها را در مسير تجاري سازي ايده هايشان همراهي كنيم.

وي افزود: حتي اگر يك استارتاپ در اين مسير شكست بخورد باز داراي ارزش است، چرا كه افراد اين تيمها افراد توانمندي خواهند شد كه با توجه به مهارتي كه كسب نموده اند يا استارتاپي جديد راه اندازي نموده و يا جذب تيمهاي ديگر خواهند شد.

آزادي تاكيد كرد: در مجموعه پارك علم و فناوري كرمانشاه اين آمادگي را داريم كه خدمات لازم را به تمام استارتاپ هاي استان مستقر در هر يك از دانشگاه ها و يا ساختارهاي فناورانه استان ارائه كنيم.

رييس پارك علم و فناوري كرمانشاه در پايان با تاكيد بر لزوم استمرار برگزاري چنين رويدادهايي در حوزه هاي مختلف گفت: اميدواريم در گام هاي بعدي شاهد اجرايي شدن طرح هاي ارائه شده در اين رويدادها و اثرگذاري توسعه استارتاپ ها بر توسعه استان باشيم.

رويداد "كارآفريني استارتاپ تريپ كشاورزي" از 26 مهر در كرمانشاه آغاز و روز گذشته(30 مهر) به كار خود پايان داد.

انتهاي پيام
منبع خبر:
ايسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۷ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹