دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قاسم پور: تعامل با كشورهاي با قرابت فرهنگي در شكست هژموني جهان غرب در موضوع زنان موثر است
 
رئيس فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي از شركت در سومين همايش بين المللي زنان اورآسيا در روسيه خبر داد و گفت: تعاملات با كشورهايي كه قرابت هاي فرهنگي بيشتري با يكديگر داريم، در شكست هژموني و تكصدايي جهان غرب در موضوع زنان و خانواده مؤثر بوده و مي تواند ملاحظات فرهنگي، بومي و اجتماعي ...
قاسم پور: تعامل با كشورهاي با قرابت فرهنگي در شكست هژموني جهان غرب در موضوع زنان موثر است به گزارش ايسنا، فاطمه قاسم پور در مطلبي در صفحه شخصي خود در اينستاگرام نوشت: «چند روز پاياني هفته گذشته به همراه هيأتي از جمهوري اسلامي ايران از اعضاي فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي، به دعوت رسمي شوراي فدراسيون روسيه، در سومين همايش بين المللي زنان اورآسيا در شهر سنت پترزبورگ شركت كردم.

نقش زنان در حكمراني، توسعه كارآفريني اجتماعي، حفظ محيط زيست، توسعه ديپلماسي صلح و اعتماد، جهان ديجيتالي و نقاط رشد و فرصت ها براي زنان و... برخي از موضوعات نشست هاي اصلي و فرعي اين سفر بود.

به جز اين نشست هاي رسمي، آن چه بيش از همه واجد اهميت است، هم افزايي با كشورهايي است كه قرابت هاي فرهنگي بيشتري با يكديگر داريم. اين تعاملات در شكست هژموني و تكصدايي جهان غرب در موضوع زنان و خانواده مؤثر بوده و مي تواند ملاحظات فرهنگي، بومي و اجتماعي كشورها را به جامعه جهاني گوشزد كند. ضمن آن كه در طراحي الگوهاي مداخلاتي داخلي نيز مي توان از تجارب يكديگر بهره مند شد.

انقلاب اسلامي ايران راهي نو فارغ از رويكرد نظام سرمايه داري و نظام مردسالاري پيش پاي زنان قرار داده و در اين مسير جديد كه نقش آفريني هاي اجتماعي و سياسي زنان در كنار نقش هاي خانوادگي به رسميت شناخته شده، حفظ كرامت و تأمين امنيت تكليف نظام اسلامي است. مي بايستي در طراحي اين مسير جديد و الگوي سوم گام برمي داريم و آن را به جهان عرضه مي كنيم. »

انتهاي پيام
منبع خبر:
ايسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵