دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح كارخانه نساجي با اعتبار 10 ميليارد تومان در فردوس رفسنجان
 
با حضور فرماندار و جمعي از مسئولين شهرستان، كارخانه نساجي و توليد پارچه در بخش فردوس رفسنجان كه با اعتبار 10 ميليارد تومان احداث شده است به بهره برداري رسيد.
افتتاح كارخانه نساجي با اعتبار 10 ميليارد تومان در فردوس رفسنجان به گزارش ايسنا، فرماندار رفسنجان عصر امروز پنجم بهمن در مراسم افتتاح اين كارخانه اظهار كرد: مشكلات معيشتي، بيكاري و فقدان آب آشاميدني يا كيفيت پايين آب از دلايل مهاجرت روستائيان به شهر است كه براي ماندگاري روستائيان بايد تفكر توسعه را ترويج داد و بر اساس آن با ايجاد اشتغال آن هم با سرمايه گذاري هاي كم بتوان معيشت خانوارها را تأمين كرد.

علي اكبر پورمحمدي تأمين آب را از ضروريات مناطق روستايي رفسنجان دانست و افزود: از 10 سال پيش مطالعات طرح آب رساني به مناطق روستايي شروع شده و 611 ميليارد تومان اعتبار اجراي طرح است و طبق تفاهم نامه اي كه مابين قرارگاه سازندگي سپاه و دولت امضا شده طرح 3 ساله اجرا مي شود امّا با پيشرفت خوبي كه دارد طي آينده دو سال تكميل مي شود.

وي بيان كرد: تصفيه خانه آب رفسنجان با 250 ميليارد تومان اعتبار از سوي مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با دو منبع 20 هزار مترمكعبي در حال ساخت است و تصفيه خانه اي كه قرار است هزار ليتر در ثانيه آب كل رفسنجان را تصفيه كند در حال احداث است و تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد. بخشي از اين آب داخل شهر، بخشي به حومه غربي و شرقي و بخشي از اين آب تصفيه شده از طريق لوله 400 مستقيم به سمت منطقه نوق ارسال مي شود تا كمبود و كيفيت پائين آب منطقه نوق به طور كلي برطرف شود.

فرماندار رفسنجان در خصوص كارخانه نساجي در منطقه فردوس نيز گفت: اين كارخانه در شهرك صنعتي بخش فردوس احداث شده امّا اين در اين شهرك تنها 3 كارخانه ايجاد شده كه بايد با جذب سرمايه گذاري واحدهاي بيشتري احداث و اشتغالزايي شود.

وي بيان كرد: اين شهرك صنعتي داراي وسعت 12 هكتار است كه بايد براي رفع معضل بيكاري و رونق اقتصادي واگذاري زمين ها و جذب سرمايه گذاري ها صوت گيرد تا با ايجاد واحدهاي توليدي زمينه ايجاد اشتغال فراهم شود.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: در كنار اين كار فرمانداري پيگير جذب تسهيلات اشتغالزايي براي مشاغل خرد و خانگي است و مي تواند متقاضيان مشاغل خانگي و افراد جوياي كار را به بانك معرفي كند تا تسهيلات بانكي كم بهره به آن ها اعطا شود و سطح درآمد خانوارها افزايش يابد.

مسئول كارخانه نساجي نيز در اين مراسم گفت: مساحت كارخانه نساجي 2 هزار مترمربع است كه زمينه اشتغال 10 نفر را فراهم و اين كارخانه در جنوب شرق كشور تنها واحد نساجي است.

احمد خاني عنوان كرد: 4 خط توليد پارچه در اين كارخانه راه اندازي شده و تجهيزات تمام اتوماتيك هستند كه از كشور ايتاليا خريداري شده است.

وجود تنها سه كارخانه در شهرك صنعتي بخش فردوس

بخشدار فردوس رفسنجان نيز در اين مراسم اظهار كرد: با وجود احداث شهرك صنعتي در اين منطقه امّا تنها سه كارخانه تيرچه، نئوپان و توليد پارچه راه اندازي شده است كه بايد زمينه جذب سرمايه گذاري ها صورت گيرد تا بتوان اشتغال پايدار و رونق اقتصادي را شاهد باشيم.

علي محمدي بهجت افزود: 25 حلقه چاه آب كشاورزي در اين منطقه حفر شده و در زمينه ورزش هم علاقمندان زيادي در رشته هاي مختلف داريم كه افتخارآفرينان استاني و كشوري هستند؛ همچنين دو زمين چمن مصنوعي در صفائيه و مهدي اباد هم ايجاد شده است.

وي بيان كرد: وضعيت كشاورزي بخش فردوس وابسته به محصول پسته است كه 8 هزار هكتار زير كشت پسته و 2.5 هكتار سطح هم زير كشت زعفران رفته است.

بخشدار فردوس همچنين گفت: بخش فردوس داراي 48 شهيد، بيش از 6 هزار بسيجي و 300 ايثارگر است و اولين شهيد مبارزات قبل از انقلاب به نام شهيد انصاري هم توسط مردم اين خطه تقديم انقلاب شده است.

انتهاي پيام
منبع خبر:
ايسنا
   تاریخ: ۲۲:۴۰ - ۰۵/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۸۲