دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دبير شوراي عالي مناطق آزاد از واحدهاي توليدي فعال درقم بازديد كرد
 
به گزارش ايرنا سعيد محمد به همراه سيد محمد تقي شاهچراغي استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي استان به منظور بررسي مسائل و مشكل هاي فعالان اقتصادي از شركت ها و واحدهاي توليدي فعال در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم بازديد كرد. اين بازديد در...
به گزارش ايرنا سعيد محمد به همراه سيد محمد تقي شاهچراغي استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي استان به منظور بررسي مسائل و مشكل هاي فعالان اقتصادي از شركت ها و واحدهاي توليدي فعال در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم بازديد كرد.

اين بازديد در قالب برنامه هاي سه شنبه هاي اقتصادي قم صورت مي گيرد كه بر اساس آن مديران دستگاه هاي اجرايي استان براي بررسي مسائل و مشكل هاي توليدكنندگان به صورت ميداني در واحدهاي توليدي حاضر مي شوند.

محمد، با حضور در پنج واحد صنعتي فعال و نيمه فعال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در جريان موانع توسعه و رونق توليد اين واحدها قرار گرفت.

رفع تعهد ارزي، نداشتن معافيت مالياتي، واردات كالاي مشابه داخلي، تامين نيروي انساني، هزينه بالاي گواهي توليد در منطقه ويژه و تاخير در استرداد ماليات بر ارزش افزوده مهمترين مشكل هايي بود كه توليدكنندگان در اين بازديد مطرح كردند.

منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در 50 كيلومتري قم در زميني به مساحت 2000 هكتار در سال 1376 به تصويب هيات وزيران رسيد.
اين منطقه به عنوان مهم ترين و نزديك ترين منطقه ويژه اقتصادي به مركز سياسي - اقتصادي كشور، واقع در مسير جاده ابريشم، راه آهن سراسري و بزرگراه هاي اصلي شمال - جنوب و شرق - غرب ايران بوده و جهت برقراري ارتباط با اروپا، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان منطقه و كشور ايفا نمايد.

حجم سرمايه گذاري انجام شده براي واحدهاي صنعتي قم فراتر از 85هزار ميليارد ريال است كه با اين حجم از سرمايه گذاري صورت گرفته در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتي و توليدي استان براي بيش از 60 هزار نفر فرصت اشتغال ايجاد شده است.

قم داراي هفت شهرك صنعتي شكوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است كه هر كدام از آنها موقعيت ممتازي براي توسعه سرمايه گذاري، توليد و اشتغال دارد.

قم پرس منتظر دريافت اخبار و پيام هاي هموطنان عزيز مي باشد.

آپلود عكس
منبع خبر:
قم پرس
   تاریخ: ۲۲:۱۳ - ۰۵/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۸۴