دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتاق مناطق محروم تشكيل مي شود
 
به گزارش پايگاه خبري تجهيزنيوز، در اولين نشست مشترك دستگاه هاي دولتي و عمومي كشور كه در محل صندوق كارآفريني كشور برگزار شد، نمايندگان دستگاه هاي مختلف دولتي و عمومي بر هماهنگي و هم افزايي بيشتر در جهت رفع مشكلات و محروميت هاي نقاط كمتر توسعه يافته حاشيه اي و مناطق محروم روستايي كشور تاكيد (...)
اتاق مناطق محروم تشكيل مي شود
اتاق مناطق محروم تشكيل مي شود به گزارش پايگاه خبري تجهيزنيوز، در اولين نشست مشترك دستگاه هاي دولتي و عمومي كشور كه در محل صندوق كارآفريني كشور برگزار شد، نمايندگان دستگاه هاي مختلف دولتي و عمومي بر هماهنگي و هم افزايي بيشتر در جهت رفع مشكلات و محروميت هاي نقاط كمتر توسعه يافته حاشيه اي و مناطق محروم روستايي كشور تاكيد كردند.

در اين نشست سيد وحيد سعادت معاون سرمايه گذاري معاونت توسعه روستايي رياست جمهوري ضمن اشاره به فعاليت گروه هاي خيريه و جهادي در مناطق مختلف كشور و مجموعه خدماتي كه در دوران فعاليت جهاد سازندگي براي محروميت زدايي در كشور انجام شده است، گفت: به دنبال احياي گفتمان جهاد سازندگي از طريق ساماندهي حركت هاي جهادي مردم در گام دوم انقلاب اسلامي هستيم.

وي مردمي سازي و گسترش مديريت جهادي را دو پايه اصلي خدمت رساني به محرومين در مناطق حاشيه اي، روستايي و عشايري دانست و افزود: كاركرد شوراي عالي جهاد سازندگي كه انشاالله به زودي شاهد فعاليت آن خواهيم بود هماهنگي در سياست گذاري و برنامه ريزي كلان در جهت محروميت زدايي و سازندگي در كشور خواهد بود.

سيد وحيد سعادت پايدارسازي اشتغال، توسعه و اقتصاد را از دغدغه هاي اصلي نظام بعد از رفع محروميت هاي فوري در مناطق كمتر توسعه يافته كشور دانست و گفت: اتاق وضعيت مناطق محروم براي رصد مشكلات و ايجاد هماهنگي هاي لازم بين همه دستگاه ها و نهادهاي مسئول، همچنين گروه هاي جهادي مردمي را تشكيل خواهيم داد.

در ادامه اين جلسه نعمت الله رضايي مديرعامل صندوق كارآفريني اميد ضمن بيان برخي خدمات اين صندوق در جهت كمك به محرومين به همكاري تازه صندوق كارآفريني اميد و نهضت احياي واحدهاي اقتصادي در قالب تفاهم نامه همكاري اشاره كرد و گفت: احياي 1000 واحد اقتصادي تعطيل و نيمه تعطيل در سطح كشور حركت در مسير ايجاد پايدارسازي اشتغال و توسعه مناطق محروم است.

در ادامه اين جلسه نمايندگان وزارت خانه ها و دستگاه هاي مختلف اجرايي دولتي و عمومي به بيان خدمات و دستاوردهاي خود در جهت توسعه مناطق محروم پرداختند و پيشنهادهاي متعددي در جهت هم افزايي و خدمت موثر جهت محروميت زدايي از مناطق كمتر توسعه يافته ارائه دادند.

گفتني است با دستور رييس جمهور و با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب قرار است شوراي عالي جهادسازندگي، امور عشاير و توسعه روستايي متشكل از دستگاه هاي مسئول ، پيشكسوتان و گروه هاي جهادي فعال در زمينه محروميت زدايي از مناطق محروم كشور تشكيل شود.

كد خبر: 140171001120013
منبع خبر:
تجهیز نیوز
   تاریخ: ۰۴:۴۳ - ۱۳/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۳