دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونق توليد به واحدهاي توليدي خاموش باز مي گردد/ احياي مرزعه پرورش ماهي تفتان با دريافت تسهيلات حمايتي
 
غلامعلي صمصامي گفت: با شناسايي و حمايت از واحدهاي نيمه فعال در شهرستان هاي استان سيستان و بلوچستان، صداي توليد به مجموعه هاي خاموش باز مي گردد.
رونق توليد به واحدهاي توليدي خاموش باز مي گردد/ احياي مرزعه پرورش ماهي تفتان با دريافت تسهيلات حمايتي غلامعلي صمصامي گفت: با شناسايي و حمايت از واحدهاي نيمه فعال در شهرستان هاي استان سيستان و بلوچستان، صداي توليد به مجموعه هاي خاموش باز مي گردد.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ غلامعلي صمصامي، مدير صندوق كارآفريني اميد سيستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به اينكه احياي واحد هاي توليدي نيمه فعال در دستور كار اين صندوق قرار دارد، بيان كرد: در همين راستا در يكي از روستاهاي شهرستان تفتان يك مزرعه پرورش ماهي پس از حدود هشت سال تعطيلي، با حمايت تسهيلاتي به چرخه توليد بازگشت.

وي افزود: اين مرزعه پرورش ماهي، ظرفيت توليد 100 تن ماهي در سال را دارد و در يك سال اخير با دريافت 10 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه از صندوق كارآفريني اميد، كار خود را از سر گرفته است.

اين مقام مسئول اضافه كرد: اين ميزان تسهيلات از محل منابع اشتغال پايدار روستايي پرداخت شده است و بيش از 10 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين مجموعه مشغول به كار هستند.

وي ادامه داد: صندوق اين آمادگي را دارد تا براي احياي طرح هاي نيمه فعال و غير فعال در استان تسهيلات قرض الحسنه ارائه دهد تا چراغ واحدهاي توليدي روشن بماند.

برنامه ريزي براي توليد بچه ماهي

شهنوازي، مدير شيلات تفتان هم در خصوص فعاليت دوباره اين واحد توليدي گفت: مزرعه پرورش ماهيان قرل آلا در روستاي تودَك شهرستان تفتان اولين سيستم مداربسته توليد ماهيان قرل آلا در جنوب شرق كشور است و به صورت مكانيزه فعاليت مي كند.

وي افزود: قرار است به زودي زمينه توليد بچه ماهي نيز در اين مجموعه فراهم شود كه در صورت اجرا مي تواند پاسخگو نياز استخرهاي ماهي سيستان و بلوچستان باشد.

درآمدزايي 500 ميليون توماني در ماه

ريگي، مدير مزرعه پرورش ماهي در شهرستان تفتان نيز گفت: در كنار توليد ماهيان قزل آلا، كار پرورش ماهيان خاوياري را هم شروع كرديم و در آينده اي نزديك پرورش اين نمونه از ماهيان هم به مرحله اقتصادي مي رسد.

وي ادامه داد: با احياي دوباره اين مجموعه و توليد ماهيان قزل آلا در ماه بيش از 500 ميليون تومان درآمدزايي مي شود.

انتهاي پيام/
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۱۱:۲۶ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹