دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مازندران 2.3 درصد بيشتر از تعهداتش در سامانه رصد شغل ايجاد كرد
 
فصل تجارت - اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي مازندران با ارائه آخرين جدول سامانه رصد اشتغال ، اعلام كرد كه اين استان تا پايان اسفند ماه سال گذشته با فراهم كردن 36 هزار و 665 فرصت شغلي ، 2.3 درصد بيشتر از سقف تعهدات يك ساله اش شغل ايجاد كرده است.
مازندران 2.3 درصد بيشتر از تعهداتش در سامانه رصد شغل ايجاد كرد

فصل تجارت - اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي مازندران با ارائه آخرين جدول سامانه رصد اشتغال ، اعلام كرد كه اين استان تا پايان اسفند ماه سال گذشته با فراهم كردن 36 هزار و 665 فرصت شغلي ، 2.3 درصد بيشتر از سقف تعهدات يك ساله اش شغل ايجاد كرده است.
به گزارش فصل تجارت ، تعهد مازندران در سامانه رصد اشتغال براي سال مالي 1400 ايجاد 35 هزار و 847 شغل بود.
سال مالي از اول تير ماه شروع مي شود و تا 31 خرداد سال بعد ادامه مي يابد.
مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با تشريح تازه ترين داده هاي سامانه رصد اشتغال ،توضيح داد : ميزان تعهد اشتغال مازندران در سال مالي جاري 35 هزار و 847 شغل بود كه بين دستگاه هاي اجرايي تقسيم كرديم و سهم هر دستگاهي مشخص بود كه بايد تا پايان خرداد ماه به تعهداتشان عمل كنند.
علي باقري با اظهار اين كه داده هاي جديد سامانه رصد اشتغال تا پايان روز 29 اسفند سال 1400 را شامل مي شود ، افزود : طبق اين داده ها دستگاه هاي اجرايي استان تا اين زمان 36 هزار و 665 شغل ايجاد كردند كه 818 شغل بيشتر از تعهدات استان است ولي به اين معنا نيست كه همه دستگاه ها به وظايفشان در اين زمينه بدرستي عمل كرده اند.
وي لازمه ايجاد اشتغال را شناسايي ظرفيت ها و استفاده بهينه از امكانات موجود دانست و از دستگاه هاي اجرايي خواست تا فرصت باقي مانده تا پايان سال مالي جاري نسبت به ايجاد اشتغالي كه متعهد شدند ، اقدام كنند.
فصل تجارت

برترين ها و بدترين ها
باقري عملكرد بعضي از دستگاه هاي اجرايي مازندران در عمل به تعهداتشان براي ايجاد اشتغال را درخشان توصيف كرد و گفت : مثلا كميته امداد امام خميني (ره) مازندران نه تنها به 100 درصد تعهدش در اين زمينه عمل كرد بلكه 13 درصد هم پيش رفت يا سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي هر كدامشان به 93 درصد از تعهداتشان براي ايجاد اشتغال عمل كردند در حالي كه هنوز سه ماه ديگر تا پايان سال مالي باقي مانده است.
جدول داده هاي سامانه رصد اشتغال نشان مي دهد كه كميته امداد امام خميني (ره) مازندران ايجاد چهار هزار و 248 شغل را براي سال مالي 1400 تعهد كرد ولي تا پايان روز 22 اسفند براي چهار هزار و 803 نفر شغل ايجاد نمود.
طبق اين جدول ، بيشترين آمار اشتغال آفريني بدون توجه به تعهدات مربوط به سازمان صنت، معدن و تجارت با 20 هزار و 595 شغل بوده است. اين سازمان براي ايجاد 22 هزار و 65 شغل تا پايان سال مالي يعني اول تير ماه امسال تعهد دارد.
تعهد جهاد كشاورزي مازندران در سامانه رصد اشتغال هم ايجاد چهار هزار و 100 شغل است كه تا پايان اسفند توانست سه هزار و 803 شغل معادل 93 درصد از تعهداتش ايجاد كند.
بهزيستي با ايجاد 2 هزار و 298 ، ميراث فرهنگي و گردشگري با يكهزار و 430 و دانشگاه علوم پزشكي مازندران هم با يكهزار و 112 شغل از جمله دستگاه هاي اجرايي هستند كه توانستند به صورت چهار رقمي ايجاد شغل كنند ، اگر چه ميزان تحقق تعهدات بهزيستي در ايجاد شغل 79 درصد و ميراث فرهنگي هم 57 درصد بوده است.
جدول سامانه رصد اشتغال نشان مي دهد كه از 56 دستگاه اجرايي مازندران 31 دستگاه تا پايان اسفند ماه موفق به درج عملكردشان در اين سامانه شده اند اگر چه عملكرد برخي دستگاه ها تنها ايجاد يك شغل بوده است ولي عملكرد 25 دستگاه اجرايي در اين سامانه صفر اعلام شده است .
البته دستگاه هايي مانند صندوق كارآفريني اميد، اداره كل شيلات، آموزش فني و حرفه اي ، بندر اميرآباد، دفتر امور روستايي استانداري ، سازمان نظام مهندسي و كشاورزي و منابع طبيعي، فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل بنادر و دريانوردي از جمله دستگاه هايي هستند كه توانستند تا پايان اسفند ماه ميزان اشتغالشان را سه رقمي كنند ، ولي همچنان عملكرد 17 دستگاه يك رقمي است كه در ميان آنها نام آب منطقه اي با ثبت ايجاد يك شغل در سامانه رصد به چشم مي خورد .
فصل تجارت

وضعيت شهرستان ها
جدول داده هاي سامانه رصد اشتغال همچنين نشانگر وضعيت شهرستان هاي مازندران است كه به اعتقاد مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران درخشان ترين عملكرد را در اين زمينه شهرستان محمودآباد داشته كه 25 درصد بيشتر از تعهداتش عمل كرده است.
باقي گفت كه از بين 22 شهرستان مازندران، محمودآباد به لحاظ درصد اشتغال ايجاد شده با 125 درصد جايگاه نخست را در سطح استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن آمل با 119، سوادكوه با 116، نوشهر و سيمرغ با 113 و نكا وتنكابن با 112 درصد در جايگاه بعدي قرار دارند.
گذشته از ميران تحقق تعهدات ، جدول سامانه رصد اشتغال نشان مي دهد كه ساري با پنج هزار و 721 شغل بيشترين تعداد شغل را در ميان شهرستان هاي مازندران ايجاد كرده است و پس از آن هم آمل با چهار هزار و 398 شغل و بابل با چهار هزار و 123 شغل قرار دارد.
ميزان اشتغال ايجاد شده در قائمشهر به عنوان چهارمين شهرستان بزرگ مازندران هم 2 هزار و 791 مورد بود كه نشانگر تحقق 95 درصدي تعهدات اين شهرستان است.
كمترين ميزان اشتغال ايجاد شده نيز با 318 شغل برابر با 75 درصد تعهدات در كلاردشت به ثبت رسيده است و پس از آن فريدونكنار با 553، مياندرود با 626 و جويبار با 917 شغل در جايگاه بعدي هستند.
منبع خبر:
فصل تجارت
   تاریخ: ۱۷:۰۰ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹