دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهره برداري از اولين خانه با اثاث كاملا ايراني در قزوين
 

خبرگزاري آريا-اولين خانه با اثاث كاملا ايراني شهر قزوين در مراسمي در خانه تاريخي زعيم مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، آقاي محمدمهدي اعلايي استاندار قزوين با اشاره به اهميت افتتاح اين خانه تاريخي گفت: فرصت هاي ديگري مشابه اين خانه در سطح استان هم وجود دارد كه بخشي از آن ها به بهره برداري رسيده و بخش ديگري هم بايد مورد استفاده قرار گيرد و اين فضا ها بايد در يك زنجيره متصل به يكديگر جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي استان را به مردم معرفي كنند. او افزود: يكي از مزيت ها و حتي مزيت مطلق استان قزوين شأن و جايگاه فرهنگي اين استان و اصالت و شرافت حاكم بر مردم استان است. استاندار قزوين ادامه داد: به طور قطع چيزي كه بايد در دستور كار مديران استان قرار گيرد در وهله نخست شناخت و در وهله دوم شناساندن ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري استان به مردم باشد. آقاي اعلايي اضافه كرد: در فضاي پيش روي مديريتي استان، توسعه گردشگري براي شناساندن فرهنگ غني و ظرفيت اقتصادي گردشگري در دستور كار قرار دارد و اميدواريم منجر به اقدامات مناسب شود.
در اين مراسم مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي قزوين نيز گفت: خانه تاريخي زعيم از طريق كميته واگذاري ماده 27 اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي براي مرمت و تجهيز با كاربري پذيرايي، فرهنگي و آموزشي به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار شد. آقاي عليرضا خزائلي افزود: براي تجهيز و راه اندازي اين خانه 12 ميليارد ريال هزينه شده كه هشت ميليارد ريال آن از سوي سرمايه گذار و باقي آن از محل تسهيلات صندوق كارآفريني اميد تامين شده است. وي با بيان اينكه اين خانه نخستين واگذاري اين اداره كل در قالب كميته ماده 27 است، افزود: خانه تاريخي سعدالسلطان قزوين نيز از همين طريق به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار شده و به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
طرح خانه ايراني در وزرات ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي يك اتفاق اقتصادي با رويكرد خدماتي و فرهنگي است كه تلاش دارد آداب و رسوم، هنر و فرهنگ خانه هاي ايراني را معرفي و گسترش دهد و با فضاسازي و چيدمان، ترويج مزه ها و طعم هاي ايراني، برگزاري رويداد ها و جشن هاي بومي و ملي و ايجاد و تدوام روند مشاركت پذيري مخاطبان در همه سطوح به اجرا گذارد.
منبع خبر:
آريا نيوز
   تاریخ: ۱۴:۰۰ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳