دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تلاش براي تامين اعتبار پروژه هاي آبرساني فارس در بخش ملي و استاني
 
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس از تلاش اين سازمان براي تامين اعتبار پروژه هاي آبرساني در بخش ملي و استاني خبر داد.
احمدعلي افكاري گفت: با اجراي پروژه هاي توليدي پيشران توسعه، احياء واحد هاي توليدي راكد، تكميل زنجيره هاي توليد، حمايت از كسب و كار هاي خرد در مناطق محروم گام شايسته اي براي توسعه متوازن فارس برداشته ميپشود.

او به تشكيل صندوق پيشرفت و عدالت و اثرات آن در پيشبرد پروژه ها و اهداف توسعه اي استان فارس اشاره و گفت: به منظور رشد و پيشرفت كشور از طريق ارتقاء بهره وري و توسعه سرمايه گذاري ها بر پايه آمايش سرزمين و همچنين پروژه هاي دانش بنيان و پيشران، طبق بند (الف) تبصره 18 صندوق كارآفريني اميد به صندوق پيشرفت و عدالت ايران با 31 شعبه استاني تغيير نام يافته و فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس مي گويد: منابع اين صندوق از محل رديف ها و جداول قانون بودجه سنواتي از جمله فروش اموال منقول و غيرمنقول، مازاد درآمد هاي استاني و 20 درصد از اعتبار قانون استفاده متوازن از امكانات كشور، ارتقاي سطح مناطق كمتر توسعه يافته و اعتبارات حمايت از توليد قانون هدفمند سازي يارانه ها تامين مي شود.

افكاري گفت: در تهيه لايحه بودجه سال 1401، رشد اقتصادي 8 درصدي براي استان فارس هدف گذاري شده است.

او گفت: براي تحقق رشد ارزش افزوده بخش ها در هر شهرستان، پروژه هاي تأثيرگذار و ابر پروژه ها بايد معرفي شود و منابع مختلف تأمين مالي آن ها با تأكيد بر سرمايه گذاري بخش خصوصي احصاء مي شود.

به گفته رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس، بديهي است كه چنين نگاهي به مقوله برنامه ريزي سبب مي شود كه تمركز بيشتر به پروژه هايي معطوف شود كه اثرگذاري بيشتري دارند و بخش خصوصي رغبت بيشتري به سرمايه گذاري در آن ها دارند همچنين در اين حالت بعد نظارتي نيز تقويت مي شود.

او گفت: اين نگاه با رويكرد تمركززدايي و با هدف اصلي دستيابي به عدالت و نرخ رشد 8 درصدي و همچنين تكميل و توسعه زيرساخت هاي توليد، كمك به حفظ و ايجاد اشتغال و رفع محروميت، حمايت از توليد و كسب و كار ها و ارتقاء توانمندي اقتصادي به خصوص در مناطق كمتر برخوردار متناسب با طرح آمايش سرزمين در استان ها انجام مي شود.

افكاري همچنين به نقش و جايگاه شوراي برنامه ريزي و توسعه در رشد و توسعه استان اشاره و گفت: با افزايش اختيارات مديران استان در تخصيص منابع و اعتبارات و همچنين با توجه به اشراف بيشتر مديران و دستگاه هاي اجرايي بر توانمندي و قابليت هاي استان، انتظار مي رود، پيشبرد اهداف توسعه اي استان با شناسايي دقيق پروژه هاي كليدي موثر در توسعه اقتصادي و با سطح اشتغال پايدار اتفاق مباركي براي استان رقم بخورد.

او گفت: با اجراي پروژه هاي توليدي پيشران توسعه، احياء واحد هاي توليدي راكد، تكميل زنجيره هاي توليد، حمايت از كسب و كار هاي خرد در مناطق محروم و كمتر برخوردار استان و همچنين افزايش جذب سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي، گام شايسته اي براي توسعه متوازن استان برداشته مي شود.

افكاري مي گويد: سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان مغز متفكر نظام برنامه ريزي كه مأموريت مهم راهبري و رصد فرآيند توسعه ي استان را عهده دار است.

او گفت: تحقق اهداف توسعه، مستلزم حركت مبتني بر برنامه و نظارت مستمر بر چگونگي اجراي برنامه است. علاوه بر رسالت توسعه اي فوق الذكر، طراحي و تدوين برنامه ي عملياتي و اجرايي سالانه و مجموعه فعاليت ها و اقدام هاي مورد نياز براي تحقق اهداف برنامه در دستور كار سازمان قرار دارد.

اين مقام مسئول مي گويد: علاوه بر فعال كردن كارگروه هايي كه براي واگذاري پروژه هاي عمراني به بخش خصوصي فعاليت مي كنند، اقداماتي براي جذب سرمايه گذاري توسط خيرين به عمل آمده است.

افكاري همچنين گفت: فارس از جمله مناطقي است كه در چند سال اخير تحت پديده خشكسالي قرار گرفته است و عواملي نظير وابسته بودن كشاورزي به منابع آب زير زميني، محدود بودن نزولات جوي و پراكنش نامناسب آن و بهره برداري غير اصولي از منابع آب همچنين افزايش سطح زير كشت، نقصان منابع آب زير زميني، عدم گسترش و سرمايه گذاري مناسب در اجراي طرح هاي آبياري نوين و پايين بودن راندمان آبياري در استان شده است.

او در بخش ديگري گفت: با توجه به وسعت استان فارس و نياز به تكميل پروژه هاي بخش حمل و نقل، پروژه هاي ملي اين بخش جزء اولويت هاي سازمان قرار دارد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس گفت: رويكرد هاي سازمان بر اساس برنامه چهارساله رشد اقتصادي استان و سياست هاي ابلاغي دولت سيزدهم عملياتي خواهد شد.
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۹/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱