دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امضاي تفاهم نامه 210 ميلياردي براي ايجاد اشتغال جامعه هدف در بهزيستي گيلان
 
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سيد مهدي خدمت بين دانا ظهر امروز در جلسه پيگيري وضعيت اشتغال مددجويان بهزيستي در گيلان با بيان اينكه فراهم آوردن شرايط بازتواني افراد تحت پوشش بايد موردتوجه مسؤولان قرار گيرد، اظهار كرد: همكاري بانك ها با مددجويان سازمان بهزيستي و تلاش در جهت تسريع روند دريافت وام كمك شاياني به حل مشكلات اين افراد و استقلال سريع تر و در نتيجه بازتواني آن ها مي كند.

وي با تأكيد بر لزوم توجه به اشتغال و آموزش توسط بهزيستي براي مددجويان گفت: اين مسئله موجب خروج مددجويان از چرخ حمايت توسط سازمان و ارائه خدمات به افراد در نوبت مي شود و در اين طرح مقرر مي شود ليست كاملي از مددجويان نيازمند اشتغال و آموزش توسط بهزيستي استان احصاء و به منظور برنامه ريزي در اختيار تيم  اشتغال بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) استان  قرار گيرد.

سرپرست اداره كل بهزيستي گيلان با ابراز اميدواري از مؤثر بودن توافقنامه چهارجانبه ميان اداره كل بهزيستي و ستاد اجرايي فرمان امام(ره)، صندوق كارآريني و امور اقتصاد و دارايي در گيلان افزود: بسيار اميدوارم تا پايان اجراي اين توافقنامه بتوانيم  نتيجه عملكرد خوبي در بهره مندي از منابع تبصره 18 براي اشتغال زايي جامعه بهزيستي گيلان استفاده نماييم.

خدمت بين دانا با اذعان به اينكه بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه 1400، منابعي براي سرمايه گذاري و توليد و اشتغال براي بهزيستي استان گيلان  در نظر گرفته است، تصريح كرد: اميدواريم  نتيجه ي تفاهم نامه اي كه با بنياد بركت، وزارت اقتصاد امور دارايي و صندوق كارآفريني اميد امضاشده است، تا سه ماهه نخست سال 1401 اين اعتبار براي پروژه هاي عملياتي هزينه شود تا شاهد تحول در بخش توانمندي جامعه بهزيستي استان گيلان باشيم.

وي با اشاره به تفاهم نامه همكاري چهار جانبه بنيادبركت با وزارت امور اقتصادي و دارايي، و صندوق كارآفريني اميد و سازمان بهزيستي گفت: سهم گيلان از اين اعتبارات 21 ميليارد تومان است كه با هدف اشتغالزايي و توانمند سازي بهزيستي گيلان پرداخت خواهد شد.

امضاي تفاهم نامه ميان بهزيستي گيلان و ستاد اجرايي فرمان امام(ره)

 مجري اشتغال اجتماع محور استان گيلان نيز در اين جلسه  اظهار كرد:طرح حمايت و توانمندسازي توان خواهان ظرفيتي است كه دربند «الف» تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 براي رونق اشتغال در حوزه هاي مختلف وجود دارد.كه بر اساس آن ؛دستگاه مربوطه جامعه هدف خود را با توجه به آيين نامه بنياد بركت به تيم اجرايي بنياد بركت در شهرستان هاي هدف اعلام مي كند.

ياسر رمضان نژاد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در شروع سال جديد مبني بر توجه به دانش بنيان" و "اشتغال زايي" در كشور تصريح كرد: تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ايجاد اشتغال پايدار و جلوگيري از پول پاشي بي هدف و بي ملاحظه اقدام كردن است كه در اين راستا نيروي انساني تحصيل كرده و ماهر توانمند را با ظرفيت تسهيلگري بنياد بركت پايش و بررسي نموده و بعد واجد شرايط بودن براي تسهيلات حمايتي به صندوق كارآفرين اميد معرفي خواهند شد.

 مجري اشتغال اجتماع محور استان گيلان با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه 1400 اين طور گفت: مجموعه تسهيلگري، شبكه بانكي و صندوق كارآفريني اميد به عنوان عامل برنامه هاي اشتغال زايي بنياد بركت محسوب مي شوند.

انتهاي پيام/84007
منبع خبر:
خبرگزاري فارس
   تاریخ: ۱۷:۱۶ - ۲۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۲