دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نفس هايي كه با خيزش گرد و غبار به شماره افتاد احتمال خيزش مجدد گرو غبار طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه
 
گرد و غباري كه طي دو روز گذشته همچون برخي ديگر از استان هاي كشور؛ مناطق مختلف استان را در برگرفت؛ باعث شد تا براي گروه هاي مختلف هوا ناسالم باشد. به طوري كه كارشناسان حوزه سلامت بر ضرورت در خانه ماندن به ويژه براي گروه هاي حساس همچون بيماران، سالمندان و كودكان تاكيد كردند.
بهره برداري از اولين "خانه ايراني" در قزوين

اولين خانه ايراني شهر قزوين در مراسمي با حضور استاندار و جمعي از مسئولين در خانه تاريخي زعيم مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش ولايت، استاندار قزوين در اين مراسم گفت: يكي از مزيت ها و حتي مزيت مطلق استان قزوين شأن و جايگاه فرهنگي اين استان و اصالت و شرافت حاكم بر مردم استان است. محمدمهدي اعلايي افزود: نمونه هاي فرهنگي و نمادهاي تاريخي موجود در اين استان نشانگر شرافت و اصالت مردم است و به طور قطع خانه هاي تاريخي در اين خطه بيانگر قدمت فرهنگ اصيل و عمق شرافت مردمان پيشين اين سرزمين است. وي اذعان كرد: اينكه اين مزيت چه قدر در سطح استان قابل استفاده باشد و بتوان از آن بهره برداري كرد به همت، درايت و تدبير مسئولان بستگي دارد و به طور قطع چيزي كه بايد در دستور كار مديران استان قرار گيرد در وهله نخست شناخت و در وهله دوم شناساندن ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري استان به مردم است كه مي تواند در كنار دستاوردهاي فرهنگي منجر به توسعه اقتصادي شود. استاندار قزوين خاطرنشان كرد: در فضاي پيش روي مديريتي استان، توسعه گردشگري براي شناساندن فرهنگ غني اين خطه و ظرفيت اقتصادي گردشگري در دستور كار قرار دارد و اميدواريم منجر به اقدامات مناسب شود. مديركل ميراث فرهنگي استان نيز در ادامه مراسم گفت: اين خانه از طريق كميته واگذاري ماده 27 اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي براي مرمت و تجهيز با كاربري پذيرايي، فرهنگي و آموزشي به سرمايه گذار بخش خصوصي تحويل داده شد. عليرضا خزائلي افزود: براي تجهيز و راه اندازي اين خانه 12 ميليارد ريال هزينه شده كه هشت ميليارد ريال آن از سوي سرمايه گذار و باقي آن از محل تسهيلات صندوق كارآفريني اميد تامين شده است. وي با بيان اينكه اين خانه نخستين واگذاري اين اداره كل در قالب كميته ماده 27 است، افزود: خانه تاريخي سعدالسلطان قزوين نيز از همين طريق به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار شده و به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد. خزائلي خاطرنشان كرد: نهضت احيا و باززنده سازي خانه هاي تاريخي قزوين شكل گرفته و اتفاقات خوبي را در مسير توسعه گردشگري استان در پيش خواهيم داشت. رجحاني معاون امور عمراني استاندار، ياري رئيس سازمان برنامه وبودجه، خليلي خواه مديركل امور اقتصاد و دارايي و بخشنده رئيس اتاق بازرگاني استان نيز در اين مراسم حضور داشتند. لازم به ذكر است طرح خانه ايراني در وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي يك اتفاق اقتصادي با رويكرد خدماتي و فرهنگي است كه تلاش دارد آداب و رسوم، هنر و فرهنگ خانه هاي ايراني را معرفي نموده و گسترش دهد و اين امر را با فضاسازي و چيدمان، ترويج مزه ها و طعم هاي ايراني، برگزاري رويدادها و جشن هاي بومي و ملي و ايجاد و تداوم روند مشاركت پذيري مخاطبان در همه سطوح به اجرا در مي آورد.
   تاریخ: ۰۷:۵۲ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۵