دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرداخت 871 ميليارد ريال تسهيلات براي ايجاد 2 هزار فرصت شغلي
 
صندوق كارآفريني اُميد چهارمحال و بختياري، 871 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي براي ايجاد 2 هزار فرصت شغلي جديد پرداخت كرد.


آقاي بيرانوند مدير صندوق كارآفريني اميد چهارمحال و بختياري گفت: اين صندوق در سال 1400، يك هزار و 695 فقره تسهيلات به ارزش 871 ميليارد ريال براي ايجاد 2 هزار فرصت شغلي جديد پرداخت كرد.

رسالت صندوق كارآفريني اميد چهارمحال و بختياري در سال 1401 حمايت از طرح هاي خُرد و كوچك روستايي و طرح هاي دانش بنيان است و با استفاده از ظرفيت هاي مالي تبصره 18 قانون بودجه و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه هاي اجرايي بدنبال كاهش فقر و ايجاد اشتغال مولد در استان است.

بيشتر بخوانيد

- بازگشت 12 واحد توليدي غيرفعال به چرخه توليد با توجه به شعار سال و اهميت زيادي كه اشتغال براي دولت دارد، استان چهارمحال و بختياري كه از ظرفيت هاي مناسبي در زمينه هايي مانند كشاورزي و گردشگري برخوردار است مي تواند درصد قابل توجهي از اعتبارات را جذب كند.

اين صندوق با كميته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزيستي، جهاد كشاورزي، صنايع دستي و ميراث فرهنگي، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان فني و حرفه اي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تفاهم نامه هايي براي پرداخت تسهيلات به امضا رسانده است.

بخش عمده اين تسهيلات در زمينه تبصره 18 بودجه عمومي كشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش ديگر آن در زمينه توانمندسازي جوامع محلي براي توسعه زنجيره ارزش است.

بخشي از تسهيلات صندوق كارآفريني اميد در سال 1400 براي احياي واحد هاي غيرفعال و نيمه فعال اختصاص پيدا كرد.

بر اساس تفاهم نامه اي كه در حضور معاون اول رييس جمهور با اين صندوق به امضا رسيد، مقرر شد اين صندوق عهده دار احياي يك هزار واحد غيرفعال و نيمه فعال در كشور شود و استان چهارمحال و بختياري پارسال 12 طرح با 162فرصت شغلي را با پرداخت تسهيلات سه ميليارد و 600 ميليون تومان به چرخه توليد بازگرداند.

امسال نيز اين صندوق با برنامه ريزي هاي انجام شده دست كم 20 طرح راكد غيرفعال و نيمه فعال استان را به چرخه توليد باز خواهد گرداند.

سرانه جذب تسهيلات صندوق كارآفريني اميد چهارمحال و بختياري به صورت ميانگين 4.3 درصد تسهيلات تخصيص يافته از محل ظرفيت هاي مالي تبصره 18 بودجه عمومي دولت است.

منبع: ايرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۸ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴