دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

‍ پرداخت حقوق معوقه كارگران اولويت تسهيلات كرونا به كارفرمايان است
 
مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعي لرستان ، پرداخت حقوق معوقه كارگران را اولويت تسهيلات به كارفرمايان و بنگاه هاي متضرر از كرونا عنوان كرد .
علي آشتاب در گفت و گوي اختصاصي با "گيتي آنلاين" ضمن تبريك هفته دفاع مقدس بيان داشت : در راستاي حمايت از بنگاه هاي آسيب ديده و مشاغلي كه به واسطه بروز و ظهور بيماري كرونا دچار آسيب شده اند براساس مصوبه دولت و اقدام وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي و با همكاري دستگاه هاي اجرايي و بانك هاي عامل موضوع پرداخت تسهيلات به بنگاههاي آسيب ديده آغاز شد .

وي افزود: جهت حمايت از هر فرصت شغلي 12 ميليون تومان با نرخ سود 12 درصد و براي مشاغلي كه براساس تصميم ستاد ملي كرونا به اجبار تعطيل شده اند سرانه در اين مشاغل 16 ميليون تومان در نظر گرفته شده و بازگشت اقساط 24 ماهه است .

مقام ارشد تعاون ، كار و رفاه اجتماعي لرستان آماري نيز ارائه داد: در اين راستا با توجه به تلاش هاي صورت گرفته مجموع 26 هزار و 994 فقره پرونده به بانك هاي عامل با اشتغال 33 هزار و 302 نفر و اعتبار 264 ميليارد تومان ارسال شده كه تاكنون مجموع 14 هزار و 647 فقره پرونده با اشتغال 16 هزار و 603 نفر و اعتباري بالغ بر 125 ميليارد و 400 ميليون تومان به اين افراد پرداخت شده است .

علي آشتاب نخستين هدف پرداخت تسهيلات كرونا را اينگونه بيان كرد : هدف از پرداخت اين تسهيلات كمك به بنيه نقدي بنگاه هاي اقتصادي است تا بتوانند بخشي از حقوق نيروهاي كار خود را كه به دليل تعطيلي بنگاه ، معوق مانده اند، پرداخت نمايند و هم اينكه بخشي از اين اعتبار براي تامين سرمايه در گردش و به نوعي براي هزينه هاي جاري بنگاه مي باشد و تقاضا داريم كساني كه امروز پرونده آنها در سيستم بانكي باز است با مراجعه هر چه سريع تر به بانك هاي عامل و تكميل پرونده و تامين وثيقه نسبت به دريافت تسهيلات اقدام كنند .

اين مدير باتجربه در عرصه تعاون ، كار و رفاه اجتماعي اينبار دستگاه هاي اجرايي را مخاطب قرار داد: دستگاه هاي اجرايي متولي بخش هاي اقتصادي كه به نوعي پيگير دريافت تسهيلات طرح هاي زيرمجموعه خود هستند آنها نيز با پيگيري از سيستم بانكي زمينه را فراهم نمايند تا متقاضيان بتوانند به راحتي اين تسهيلات را دريافت كنند و مشكل اين عزيزان حل شود .

علي آشتاب تقاضاي مهمتري نيز داشت: خواهشي مهمتر از سيستم بانكي است كه انشاءالله با تسريع و تسهيل شرايط، جهت دريافت تسهيلات بنگاه هاي اقتصادي بتوانند شرايط را به شكلي فراهم كنند تا نهايت استفاده از اين تسهيلات صورت گيرد و بتوانيم بخشي از آن آسيب وارده به فعاليت ها و مشاغل آسيب ديده را جبران كنيم .

وي با بيان اينكه كارگران آسيب پذيرترين قشر جامعه هستند، تاكيد كرد : موضوعي كه لازم است به آن توجه شود بخش نيروي شاغل در اين بنگاه ها است كه از كارفرمايان ، مجريان طرح ها و صاحبان كسب و كارها درخواست داريم با توجه به شرايط اقتصادي كه امروز پيش آمده و به نوعي قشر كارگر نيز از آسيب پذيرترين اقشار جامعه هستند اولويت اول دريافت اين تسهيلات را پرداخت حقوق و مزاياي معوق كارگران قرار دهند تا با تامين معيشت اين افراد بتوانيم شاهد فعاليت بيشتر و بهتر در بنگاه هاي اقتصادي باشيم .

علي آشتاب فراز پاياني سخنان خود را باز به قشر كارگر اختصاص داد و گفت: بايد توجه اي ويژه به بحث پرداخت بيمه كارگران و سلامت نيروي كار شاغل در اين بنگاه ها شود زيرا با توجه به اينكه كارگران و همه ما در معرض اين بيماري و به نوعي آسيب هستيم انشاءالله با تامين لوازم بهداشتي و ابزار مبارزه با اين بيماري بتوانيم سلامت نيروي كارمان را در بنگاه هاي اقتصادي حفظ كنيم .

✍تهيه و تنظيم : مريم نظري
منبع خبر:
گیتی آنلاین
   تاریخ: ۱۵:۳۳ - ۲۹/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۹۷