دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ اشتغال در كهگيلويه و بويراحمد 12 درصد است/ احتمال افزايش نرخ بيكاري با وجود كرونا
 
نيكمرام با بيان اينكه آخرين نرخ اشتغال استان 12 درصد است، گفت: در سال جاري شرايط كرونا تاثير بسيار بدي بر اقتصاد گذاشت بطوريكه ممكن است در آينده با افزايش نرخ بيكاري مواجهه شويم.
نرخ اشتغال در كهگيلويه و بويراحمد 12 درصد است/ احتمال افزايش نرخ بيكاري با وجود كرونا نيكمرام با بيان اينكه آخرين نرخ اشتغال استان 12 درصد است، گفت: در سال جاري شرايط كرونا تاثير بسيار بدي بر اقتصاد گذاشت بطوريكه ممكن است در آينده با افزايش نرخ بيكاري مواجهه شويم.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ پروانه نيكمرام در گفتگو با پايگاه تحليل و اطلاع رساني صبح زاگرس در خصوص وضعيت نرخ اشتغال در استان گفت: در اقتصاد كشور بيماري كرونا تاثير منفي بر اشتغال داشته است و در كهگيلويه و بويراحمد مانند ساير نقاط سبب ايجاد مشكلاتي براي اقتصاد شد به همين منظور دولت در بحث تسيهلات كرونا 225 ميليارد تومان به كهگيلويه و بويراحمد اختصاص دادند.

پروانه نيكمرام با اشاره به اينكه در فاز اول دستور پرداخت 50 درصد تسهيلات كرونا داده شده، تاكيد كرد: در جلسه امروز 13 ميليارد و 800 ميليون تومان پرداخت داشتيم.

وي افزود: در حال حاضر 58 ميليارد تومان آمادگي پرداخت تسهيلات را داريم.

نيكمرام با اشاره به اينكه تثبيت اشتغال از وظايف همه دستگاه هاي اجرايي است، بيان كرد: در شرايط حاضر مسئولان تاكيد دارند هر چند به احتمال نتوان ايجاد اشتغالي كرد، اما حفظ اشتغال موجود را مي توان داشت كه تسهيلات فوق مي تواند كمك كار بسيار خوبي براي حمايت از كارگران، كارفرمايان، و واحدهاي توليدي كوچك باشد.

وي با بيان اينكه آخرين نرخ اشتغال كهگيلويه و بويراحمد 95 /12 درصد است، افزود: در تابستان سال گذشته نرخ بيكاري به دليل تسهيلات روستايي، و حتي بارش ها تك رقمي شد اما در سال جاري شرايط كرونا تاثير بسيار بدي بر اقتصاد كشور داشته و ممكن است در آينده با افزايش نرخ بيكاري مواجهه شويم.

انتهاي پيام/
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۱۵:۲۹ - ۲۹/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۱۰۳