دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برنامه راهبردي عملياتي شهركرد اجرا مي شود
 
شهردار شهركرد گفت: برنامه راهبردي عملياتي شهركرد با كمك دستگاه هاي متولي امر در شهركرد اجرا مي شود.
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از شهركرد، بهادر عبدالغني شهردار شهركرد در جلسه برنامه راهبردي عملياتي اظهار داشت: شهرداري شهركرد در راستاي توجه به آينده شهر و براساس درخواست سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور مبني بر جايگزيني برنامه راهبردي عملياتي شهر و شهرداري با شيوه نامه تدوين برنامه هاي راهبردي و دستورالعمل تهيه و تنظيم برنامه عمليات نوسازي، عمران و توسعه شهر، تدوين اين برنامه را در دستور كار خود قرار داد.

او افزود: برنامه راهبردي عملياتي شهر و شهرداري با هدف در اختيار داشتن برنامه 5 ساله و چشم انداز 20 ساله شهرداري و با در نظر گرفتن تمامي پتانسيل ها و توانمندي هاي آن تدوين و اجرايي مي شود.

بيشتر بخوانيد

- بودجه 1400 شهرداري شهركرد پروژه محور باشد عبدالغني بيان كرد: در مرحله مطالعاتي ظرفيت هاي مختلف توسعه شهر در حوزه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و با تلفيق نتايج اين مطالعات با نتايج بررسي توانمندي ها و ظرفيت هاي شهرداري در امر توسعه شهر، چشم انداز هاي تعريف شده در سه حوزه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تقسيم بندي و ترسيم شود.

عبدالصادق نجفي معاون زيربنايي و حمل و نقل شهرداري شهركرد در ادامه جلسه خاطرنشان كرد: برنامه هاي پيش بيني شده براي شهر بايد مشخص باشد كه براي شهر است يا شهرداري چراكه با احصاء اين دو مورد مي توان شاخص هاي اختصاصي را مطرح و براي پيشبرد اهداف برنامه ريزي لازم انجام پذيرد.

او با بيان اينكه نقاط بالقوه شهر بايد به نقاط بالفعل تبديل شود، گفت: برنامه راهبردي بايد براساس توانايي ها و برنامه هاي شهرداري تدوين شود.

اسماعيل زماندوست سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع شهرداري شهركرد در ادامه جلسه تصريح كرد: در برنامه راهبردي بايد به عوامل درون و برون سازماني توجه شود تا بتوانيم از انحرافات در برنامه ها به ويژه بودجه جلوگيري كرده و در راستاي جذب سرمايه گذار و مشاركت هاي مردمي نيز پيش بيني لازم صورت پذيرد.

مرجان دادايي معاون معماري و شهرسازي شهرداري شهركرد در ادامه جلسه بيان كرد: امسال طرح تفصيلي، طرح جامع و برنامه راهبردي با يكديگر تداخل پيدا كرده است، بنابراين بايد جلسات مشترك و مستمر با حضور مشاوران برگزار تا بتوانيم اين طرح ها را دركنار يكديگر براي شهر به صورت كاربردي و آينده نگرانه آماده كنيم.

او گفت: در برنامه راهبردي بايد مباحث درآمدزايي، ظرفيت ها و پتانسيل شهر متناسب با شرايط منطقه در نظر گرفته شود و طرح قابليت اجرايي داشته باشد.

فرهاد رئيسي رئيس شوراي اسلامي شهركرد نيز در ادامه جلسه با بيان اينكه بايد بدانيم در برنامه هاي بلندمدت و كوتاه مدت به چه هدفي بايد دست يابيم، خاطرنشان كرد: در برنامه 5 ساله برنامه و اسناد منطقه اي، شهري و ملي وجود دارد كه بايد با يكديگر همخواني داشته باشد و برنامه راهبردي جنبه عملياتي به خود بگيرد.

او با بيان اينكه پيش بيني برنامه ها بايد براساس شاخص درآمدزايي باشد، افزود: اگر موضوعات در برنامه راهبردي همخواني نداشته باشند مشكلاتي را براي شهر و شهرداري ايجاد خواهد كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهركرد گفت: بايد همه در شهرداري و دستگاه هاي متولي تلاش كنند تا در چشم انداز 20 ساله شاهد يك شهر توسعه يافته باشيم.

عليرضا توكلي عضو شوراي اسلامي شهركرد در ادامه جلسه بابيان اينكه تنظيم چشم انداز كار سختي نيست، بيان كرد: رسيدن به اهدافي كه چشم انداز دنبال مي كند كار سختي است چراكه نمي توان يك برنامه قطعي پيش بيني و براساس آن پيش رفت.

او افزود: در برنامه راهبردي بايد مشخص شود جايگاه شهرداري در كاهش نقاط ضعف شهر كجا است و مشخص شود كه جايگاه ساير دستگاه ها كجاست و چه ضمانتي وجود دارد كه تعهدات را بپذيرند.

توكلي با بيان اينكه بايد عملياتي فكر كنيم، ادامه داد: در نواحي 5 گانه بايد به توازن برسيم و اين موضوع براي ما بسيار مهم است.

عضو شوراي اسلامي شهركرد گفت: ممكن است شوراي دوره ششم براي حل مشكلات به صورت محله محور ورود پيدا كند، بنابراين بايد مشكلات به صورت محله اي شناسايي و احصاء شود و اگر در حوزه گردشگري برنامه ريزي شده است بايد نگاه به برنامه راهبردي استاني باشد.

در پايان مشاور طرح راهبردي عملياتي طرح مورد نظر را ارائه و به مسائلي همچون ظرفيت هاي مركز استان، شرايط جغرافيايي، كم و كيف جمعيت شهركرد، بافت شهري، شرايط مناطق و نواحي، سرانه آموزشي و فضاي سبز، نرخ بيكاري و اشتغال و سكونت گاه هاي غيررسمي شهركرد اشاره نمودند.
   تاریخ: ۲۲:۰۹ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۵۸