دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرگ 15 نفر در مراكز بازپروري معتادان ازشيوع كرونا
 
استاندار تهران از افتتاح مركز احسان براي اولين بار در كشور با ظرفيت 400 نفر خبر داد و گفت: به جز مراكز نگهداري، ما در طول بيش از يكسالي كه از شيوع كرونا مي گذرد حدود 15 نفر به صورت مشكوك و غيرمشكوك فوتي داشتيم.
مرگ 15 نفر در مراكز بازپروري معتادان ازشيوع كرونا استاندار تهران از افتتاح مركز احسان براي اولين بار در كشور با ظرفيت 400 نفر خبر داد و گفت: به جز مراكز نگهداري، ما در طول بيش از يكسالي كه از شيوع كرونا مي گذرد حدود 15 نفر به صورت مشكوك و غيرمشكوك فوتي داشتيم.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ انوشيروان محسني بندپي در نشست تخصصي اقدامات و دستاوردهاي جمهوري اسلامي در عرصه همكاري هاي بين المللي مبارزه با مواد مخدر بيان كرد: باتوجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص كاهش آسيب هاي اجتماعي در كشور، دولت تدبير و اميد تمامي تلاش خود را به كار گرفت تا ما بتوانيم مقابله همه جانبه در كاهش آسيب هاي اجتماعي داشته باشيم و سياستگذاري، برنامه ريزي و اقدام عمل اين كاهش آسيبهاي اجتماعي را در برنامه ششم به درستي مشاهده مي كنيم و ماده 80 قانون برنامه ششم تكاليف را براي همه دستگاههاي اجرايي مشخص كرده است.

وي با بيان اينكه در بين آسيب هاي اجتماعي، بحث اعتياد جايگاه ويژه اي دارد، زيرا هم سلامت جسم فرد و سلامت روحي فرد را دچار مشكل مي كند و هم بحران هويتي را براي فرد گرفتار اعتياد به همراه دارد، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسيار جامعي در تقويت عوامل پيشگيرانه انجام داده (يعني عوامل خطر را كم مي كنيم و عوامل محافظ را در پيشگيري از اعتياد افزايش مي دهيم)، رويكرد درمانگرانه نيز هم جنبه مديكال و هم جنبه سوشيال پيدا كرده است و بعد از آن، براي تكميل چرخه به آن اقدامات توانمندسازي را هم اضافه كرديم. به اين معني كه اشتغال را براي فرد معتاد فراهم مي كنيم كه بعد از بهبوديافتگي باز احساس بيهودگي نكند.

بندپي در بخش ديگري از سخنان افزود: سپاه، نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، دادستاني و دادگستري و شهرداري همگي شرايطي فراهم كردند كه امروز 15 هزار نفر را در مراكز تبصره 16 در ماده 16 و تبصره 2 ماده 15 نگهداري مي كنيم و 2000 ظرفيت اضافي نيز داريم.

وي افزود: از همه آن ظرفيتهايي كه لازم است براي كيفيت بخشيدن به اقدامات توانمندسازي استفاده مي شود.

محسني بندپي در ادامه به دوران كرونا اشاره كرد و گفت: در بحث كرونا همه جا تعطيل بوده به جز مراكز نگهداري، ما در طول بيش از يكسالي كه از شيوع كرونا مي گذرد حدود 15 نفر به صورت مشكوك و غيرمشكوك فوتي داشتيم. در غربالگري هايي كه انجام مي شد ميانگين غربالگري 3.5 تا 4 درصد داراي pcr مثبت بودند و بلافاصله بعد از شناسايي بيمار، قرنطينه، رهگيري و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وي در ادامه به افتتاح چند پروژه اشاره كرد و گفت: ما افزايش مركز فشافويه را از 6000 به 8000 تا داريم.

بندپي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كاري كه در ستاد هماهنگ و شروع شده اين است كه ما براي هر گروه سني و هر گروه جنسي برنامه ريزي مي كنيم. براي زنان مركز خاص را طراحي كرديم. زيرا زنان به لحاظ تاثيرپذيري نقش بسيار حائز اهميتي دارند. اگر پدر معتاد شود خيلي نمي تواند روي بچه ها تاثير بگذارد اما اگر مادر معتاد شود فرزندان آينده مبهمي را پيش روي خود دارند.

بندپي در خاتمه افزود: مركز احسان براي اولين بار در كشور با ظرفيت 400 نفر امروز افتتاح مي شود. همچنين تفاهم نامه اي با بخش خصوصي منعقد كرديم كه معتاد بهبوديافته را رها نكنيم.

انتهاي پيام
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۱۵:۳۵ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۳۱