دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هدف از بزرگداشت روز شهيد تعميق فرهنگ ايثار در جامعه است
 
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت: يكي از اهداف اصلي بنياد شهيد براي بزرگداشت روز شهدا تعميق فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است.
به گزارش بسيج ، عبدالرضا فرجيان روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به صورت مجازي در اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان برگزار شد افزود مجموعه رسانه هاي جمعي و مجازي نقش مهمي در تعميق فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن ارزش ها و آرمان هاي شهدا دارند.
وي همچنين با بيان تاريخچه اي از تشكيل بنياد شهيد انقلاب اسلامي گفت: امام خميني (ره) با صدور فرمان تشكيل بنياد شهيد انقلاب اسلامي زمينه ساز ظهور نهادي شد كه در طول دوران انقلاب بتواند به عنوان مروج واقعي فرهنگ ايثار و شهادت نقشي اثرگذار و ماندگار ايفا كند.

همه گلزارهاي شهداي خوزستان در حال ساماندهي هستند
وي گفت: خوزستان در مجموع 671 گلزار و 16 هزار و 133 مزار بعد از استان هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي بالاترين آمار شهداي مدفون در آرامستانهاي سطح استان را به خود اختصاص داده كه از اين تعداد ساماندهي 360 گلزار با هشت هزار و390 مزار مطهر شهيد تاكنون انجام شده است.
مديركل بنياد شهيد و امورايثارگران خوزستان افزود: 40 گلزار و 6 هزار و 513 مزارشهيد با پيشرفت فيزيكي 66 درصد نيز در حال تكميل مي باشند و حدود 271 گلزار با مجموع حدود يك هزار و 200 مزار مطهر شهيد كه اغلب به صورت تك مزاري و پراكنده در سطح روستاها قرار دارند نيز طي تفاهم نامه اي كه با استانداري خوزستان منعقد شد در دستور كار ساماندهي توسط اداره هاي كل امور روستايي و امور شهري قرار گرفتند و پيگيري روند ساماندهي اين مزارها با جديت در حال انجام است.
فرجيان در ادامه با تشريح برنامه هاي 22 اسفند روز شهدا گفت:اين اداره كل براي گراميداشت 22 اسفند هر ساله برنامه هاي مختلف و متنوعي را در نظر مي گيرد ولي امسال با وجود ويروس كرونا و تعطيلي اماكن تمام تلاش خود را داريم كه اين برنامه ها طرح ريزي شده شامل غبارروبي وعطرافشاني گلزارهاي سراسر استان، برگزاري كنگره ملي فرشتگان تاريخ ساز در سراسر استان، مراسم تجليل از كاركنان و خادمان خانواده هاي شهدا با رعايت شيوه هاي بهداشتي اجرايي شود.
وي كاشت نهال با همكاري شهرداري با عنوان نخلستان شهدا، تاريخ شفاهي والدين ، اهدا خون توسط پرسنل بنياد شهيد و امور ايثارگران ، تعويض پرچم گلزارهاي شهداي سراسر استان،تبليغات محيطي همه دستگاه هاي اجرايي و شهرداري ها در محيط شهري، حضور چشمگير تبليغات فرهنگي بنياد شهيد در خصوص ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در فضاي مجازي، اجراي طرح سپاس ديدار از خانواده هاي شاهد و ايثارگر در سراسر استان، مراسم تجليل از دانشجويان ممتاز شاهد و ايثارگر با رعايت كامل شيوه هاي نامه هاي بهداشتي را از ديگر برنامه هايي است كه از 22 بهمن تا 22 اسفند اجرا شده و مي شود.

خوزستان مقام پنجم تعداد ايثار
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان با اشاره پرداخت وام به جامعه ايثارگري گفت:خوزستان با 58 هزار و 357 ايثارگر بعد از استان هاي اصفهان ،خراسان رضوي ، تهران و فارس بالاترين آمار را در سطح كشور دارد.
فرجيان افزود:29 هزار و 217 نفر از ايثارگران واجد شرايط صاحب مسكن شدند كه حدود 20 هزار نفر از آنان در10 سال گذشته صاحب مسكن شدند.
وي اظهار داشت:با شيوع ويروس كرونا ، تعطيلي ها و محدوديت ها ، اين استان توانست با رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي فرايند ارائه خدمت به ايثارگران را با جديت دنبال نموده و 769پرونده كميسيون خانواده( ماده 22و ماده 26) را با تلاش همكاران در بخش درمان انجام دهند، كميسيون ماده 15 وكميسيون حق پرستاري وكميسيون درصد بار اول غيابي به تعداد يك هزار و 434 جانباز و تعداد500نفر كميسيون حضوري و در 2 نوبت كميسيون حالت اشتغال با تعداد 80 نفرانجام شد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان افزود:اين اداره 107 هزار و 203 تحت پوشش بيمه تكميلي، 41 هزار و 741 تحت پوشش بيمه همگاني را در سامانه ثبت كرده و پايش سلامت ايثارگران صعب العلاج و زمين گير (ويزيت در منزل ايثارگران) به تعداد 550 نفر انجام گرفته است.
فرجيان افزود:در طول سال 1399 با وجود ويروس كوويد 19 و آسيب پذير بودن جامعه ايثارگري حدود 12 هزار و 31 ديدار با خانواده هاي شاهد، جانباز و آزاده و مشاوره حضوري و تلفني 6531 در حوزه آموزش خانواده هم 120 گروه در كانال آموزش و مهارتهاي تشكيل شده تا از اين طريق آموزش لازم به خانواده ها داده شود.
فرجيان با يادآوري روز جانباز و تبريك اين روز به تمام جانبازان و خانواده هاي عظيم الشان آنان، اظهار كرد: هرساله اين اداره در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، برنامه هاي مختلف و متعددي براي جانبازان و خانواده هاي آنان انجام مي گرفت اما امسال به دليل اين ويروس منحوس و تعطيلي تمامي اماكن رفاهي و تفريحي در نظر داريم تعدادي از جانبازان با نماينده ولي فقيه ديدار كرده و تمامي مسئولان طي تماس تلفني با جانبازان اين بزرگ رابه آنان تبريك بگويند.
منبع خبر:
بسيج نيوز
   تاریخ: ۱۸:۰۳ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۳۶