دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

افزايش 50 درصدي مستمري مددجويان كميته امداد براي سال آينده
 

به گزارش جامعه ايده آل، سيدمرتضي بختياري در نشست خبري با تبريك مبعث پيامبر اكرم(ص) به ارائه گزارشي از عملكرد كميته امداد در سال جاري پرداخت.

وي با اعلام پيش بيني افزايش 50 درصدي مستمري مددجويان در بودجه سال آينده كل كشور گفت: پيشنهاد دولت در لايحه بودجه افزايش 25 درصدي مستمري مددجويان بود كه با پيگيري هاي انجام شده، در نهايت افزايش بيش از 50 درصدي به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد كه در صورت تاييد شوراي نگهبان، از سال آينده اجرايي خواهد شد.

رئيس كميته امداد با اشاره به اينكه امسال 220 هزار فرصت شغلي با 5450 ميليارد تومان اعتبار براي مددجويان ايجاد شد، اظهار كرد: در راستاي ايجاد اشتغال براي مددجويان، 10 هزار ميليارد تومان در بودجه سال 1400 در نظر گرفته شده است كه با اين ميزان اعتبار 300 هزار شغل ايجاد خواهيم كرد.

بختياري با بيان اينكه مسكن يكي از مهمترين اركان توانمندسازي مددجويان است، تاكيد كرد: سه هزار ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال 1400 براي اين ساخت مسكن محرومان پيش بيني شده است .

وي گفت: كميته امداد تامين و ساخت مسكن براي مددجويان را در اولويت هاي اقدامات موثر خود قرار داده است و تا پايان سال 5 هزار واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد تحويل داده مي شود. همچنين تامين مسكن براي خانواده هاي سه نفر و مددجويان روستايي و شهرهاي زير 20 هزار نفر در اولويت است .

بختياري افزود: 22 هزار واحد مسكوني نيز در قالب تفاهم نامه هاي كميته امداد است تا پايان شهريور 1400 به صورت كامل تحويل خانواده هاي تحت حمايت خواهد شد.

وي با اشاره به خسارت وارد شده سيل و حوادث غير طبيعي به منازل مددجويان در سال گذشته گفت: كميته امداد سال گذشته 9 هزار واحد مسكوني براي مددجويان ساخت و 15 هزار واحد مسكوني را نيز تعمير و بازسازي كرد .

رئيس كميته امداد افزود: كميته امداد با تجربيات ارزشمند در زمينه ايجاد اشتغال و با برنامه ريزي مستمر توانست در مقايسه با سال گذشته 30 درصد آمار اشتغال توليدي خود را افزايش دهد.

بختياري به خدمات كميته امداد در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان پرداخت و ادامه داد: صندوق قرض الحسنه امداد ولايت امسال حدود 400 هزار فقره وام به نيازمندان و خانواده هاي تحت حمايت پرداخت كرد.

وي با بيان اينكه سال گذشته 500 ميليارد تومان در اين صندوق سرمايه گذاري شد، اضافه كرد: تسهيلات پنج ميليوني كميته امداد بدون كارمزد پرداخت مي شود و براي تسهيلات 10 ميليون توماني تنها 3 درصد كارمزد دريافت مي شود كه همين كارمزد نيز با تصويب هيات امناي كميته امداد از سال آينده به صفر خواهد رسيد.

رئيس كميته امداد از افزايش 26 درصدي صدقات مردم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در بخش زكات نيز شاهد رشد پرداخت هاي مردمي هستيم كه 80 درصد زكات در امور معيشتي، تامين جهيزيه، درمان، اشتغال و ... هزينه شده و مابقي در امور زيربنايي و عمراني مناطق محروم به كار گرفته مي شود.

بختياري با اظهار اميدواري براي از بين رفتن ويروس منحوس كرونا در كشور اضافه كرد: كميته امداد در موضوع كرونا حمايت هاي ويژه اي داشت و با پرداخت بسته هاي كمك معيشتي و كمك هزينه هاي رهن و اجاره مسكن با كمك بنياد مستضعفان، تا حد توان مشكلات مددجويان را حل كرد.

وي همچنين از تغيير كاربري كارگاه هاي توليدي مددجويان در ايام كرونا خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست پس از كرونا، مددجويان كميته امداد بيش از 20 ميليون ماسك و لباس بيمارستاني توليد و در اختيار مردم و مراكز درماني قرار دادند.

رئيس كميته امداد با تقدير از خيران و مردم نيكوكار براي حمايت از ايتام و نيازمندان تاكيد كرد: حدود 850 هزار حامي فعال در طرح اكرام ايتام و محسنين مشاركت درند و در سال جاري بيش از 1350 ميليارد تومان كمك مستقيم به حساب ايتام واريز شد.

بختياري با بيان اينكه پويش ايران مهربان در راستاي جذب حاميان ايتام و محسنين آغاز شده است، خاطرنشان كرد: اميدواريم با اجراي اين طرح تا سال 1400 هيچ يتيم بدون حامي در كشور نداشته باشيم.

وي با دعوت از مردم نيكوكار براي مشاركت در جشن نيكوكاري با هدف كمك به تامين معيشت خانواده هاي نيازمند در سال نو گفت: جشن نيكوكاري با شعار «عيدي براي همه» از 14 اسفند همزمان با روز احسان و نيكوكاري آغاز و تا 21 اسفند ادامه دارد. در همين راستا شماره كارت 6277607777777777 و كد دستوري #18877 براي جذب كمك هاي مردمي پيش بيني شده است.

انتهاي پيام
منبع خبر:
جامعه ایده آل
   تاریخ: ۱۷:۵۹ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۴۶