دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پروژه انتقال آب خليج فارس اقدام شجاعانه وزير صمت است
 
فصل اقتصاد - معاون وزير صمت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، پروژه انتقال آب خليج فارس به فلات مركزي و استان هاي شرقي كشور را اقدام شجاعانه اي از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت دانست.
پروژه انتقال آب خليج فارس اقدام شجاعانه وزير صمت است

فصل اقتصاد - معاون وزير صمت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، پروژه انتقال آب خليج فارس به فلات مركزي و استان هاي شرقي كشور را اقدام شجاعانه اي از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت دانست.

به گزارش فصل اقتصاد به نقل از شاتا، علي رسوليان در نشست فعالان اقتصادي، شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي و همايش تجليل از صادركنندگان اردبيل، با بيان اين مطلب، افزود: كشورهاي حاشيه خليج فارس به دنبال افزايش سهم خود از آب اين دريا هستند و در همين راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت از بنگاه هاي بزرگ صنعتي و معدني خواست كه پروژه انتقال آب را انجام دهند.
تامين نياز آب واحدهاي معدني فلات مركزي با پروژه انتقال آب خليج فارس
وي با اشاره به اينكه عمده معادن فولادي كشور در كوير مركزي ايران مستقر هستند، تصريح كرد: اين واحدها براي تداوم فعاليت هاي خود به آب نياز دارند و پروژه انتقال آب خليج فارس براي تامين زيرساخت آب اين بنگاه ها حائز اهميت است.
معاون وزير صمت با اشاره به اينكه اين پروژه مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز مي باشد، گفت: انجام اين كار جهادي بايد مورد تشويق قرار بگيرد و همه دستگاه هاي ذيربط بايد در تكميل آن تعامل داشته باشند.
اجراي ايده احيا مسئوليت هاي اجتماعي بنگاه ها در قالب مدل توسعه اقتصادي و فرهنگي
رسوليان همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ايده ورود بنگاه هاي اقتصادي به توسعه متوازن و عرصه مسئوليت هاي اجتماعي بيان كرد:طراح اين ايده از عليرضا رزم حسيني بوده است و وزارت صمت احيا مسئوليت هاي اجتماعي بنگاه ها را در قالب مدل توسعه اقتصادي و فرهنگي در دستور كار قرار دارد كه در همين راستا تفاهمنامه هاي لازم در اردبيل نيز امضا شده است.
سه ضلع مدل توسعه اي دولت، بخش خصوصي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هستند
وي در خصوص اين مدل توضيح داد: سه ضلع مهم در اجراي مدل توسعه اي دولت، بخش خصوصي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هستند كه ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه در استان ها نيز كار نظارت بر اجراي آن را انجام مي دهند.
تاييد الگوي توسعه اي قلعه گنج توسط مقام معظم رهبري
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، اضافه كرد: اين مدل الگوي توسعه اي در كرمان و قلعه گنج اجرا شده است كه الگوي قلعه گنج مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است.
رمز موفقيت مدل توسعه اي، تعامل همه اركان حكومتي است
رسوليان رمز موفقيت اين طرح را تعامل همه اركان حكومتي دانست و گفت: در اين مدل واحدهاي توليدي نقش خود را در محروميت زدايي و ايجاد اشتغال، كارآفريني و توانمندسازي در مناطق محروم ايفا مي كنند.
به دنبال تفويض اختيارات به استانها با مشورت بخش خصوصي هستيم
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه به دنبال تفويض اختيارات به استان ها با مشورت بخش خصوصي هستيم، بيان كرد: در كنار اين كار با مشورت بخش خصوصي برخي از دستورالعمل ها را نيز در راستاي تسهيل روند توليد و فرآيندها در صورت لزوم اصلاح خواهيم كرد.
آزادسازي زمين هاي محبوس در شهركها و نواحي صنعتي را در دستور كار داريم
مديرعامل سازمان صنايع كوچك همچنين با بيان اينكه زيرساخت هاي لازم را در شهركهاي صنعتي كشور از جمله اردبيل مهيا مي كنيم، گفت: آزادسازي زمين هاي محبوس در شهرك ها و نواحي صنعتي را در دستور كار داريم و زمين هاي آزاد شده بايد به شركتهاي توانمند، دانش بنيان و دانشگاهي داده شوند .
رسوليان همچنين در مورد شهرك صنعتي مشترك با كشور آذربايجان گفت: در صورت انجام توافقات لازم كار تامين زمين و سرمايه گذاري براي زيرساخت هاي آن را انجام خواهيم داد.
ايجاد شهرك هاي صنفي در صورت اخذ مجوزات لازم در دستور كار قرار مي گيرد
وي در پايان تصريح كرد: در صورت كسب مجوزهاي لازم و انجام توافقات،ايجاد شهرك هاي صنفي را با مشاركت بخش خصوصي نيز در دستور كار داريم
منبع خبر:
فصل اقتصاد
   تاریخ: ۱۸:۴۱ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹