دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح مركز بازپروري زنان معتاد در تبريز
 
مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان زن موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در تبريز افتتاح شد.
افتتاح مركز بازپروري زنان معتاد در تبريزبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما مركز آذربايجان شرقي، اين مركز امروز همزمان با افتتاح مراكز نگهداري، درمان و بازپروري معتادان متجاهر در 6 استان كشور به صورت ويدئوكنفرانس به بهره برداري رسيد.
مركز ماده 16 زنان تبريز در زميني به مساحت چهار هزار مترمربع و زيربناي 1200 مترمربع با هزينه 30 ميليارد ريال ساخته شده و ظرفيت پذيرش 100 نفر را دارد.
استاندار آذربايجان شرقي در ارتباط تصويري با محل برگزاري مراسم افتتاح اين مراكز گفت: آذربايجان شرقي از استان هاي پاك در زمينه اعتياد به شمار مي رود كه بخشي از اين موضوع به دليل فرهنگ والاي مردم اين استان و بخشي نيز به خاطر اقدامات پيشگيرانه و مبتكرانه است.
محمدرضا پورمحمدي با اشاره به آغاز فعاليت مركز ماده 16 مرد در استان از سال 94، گفت: اين مركز جزو مراكز پيشرو در كشور است كه به طور متوسط 450 معتاد در آن نگهداري مي شوند.
وي با بيان اينكه تلاش همه اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بر ارتقاي كرامت انساني و كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي است، افزود: در مركز ماده 16، علاوه بر درمان و بازپروري معتادان، كمك به حرفه آموزي و اشتغال آنان نيز مورد توجه است و براي اين منظور كارگاه هايي در اين مركز ايجاد شده است.
وي تأكيد كرد: تلاش مي كنيم تا مركز ماده 16 استان را به بزرگترين مركز درمان و بازپروري معتادان در شمال غرب كشور تبديل كنيم.
همزمان با افتتاح مركز ماده 16 زنان، يك باب كارگاه حرفه آموزي و اشتغال معتادان بهبوديافته نيز به ظرفيت 50 نفر با مديريت بخش غيردولتي و تحت نظارت سازمان بهزيستي افتتاح شد.
   تاریخ: ۱۹:۰۷ - ۱۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۰