دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وقف بايد موجب كاهش فاصله اقتصادي باشد
 
وقف بايد موجب كاهش فاصله اقتصادي باشد

به گزارش حوزه ساير رسانه ها خبرگزاري تقريب، رضا معممي مقدم در مصاحبه با راديو گفت وگو با اشاره به گام دوم انقلاب و لزوم ارتقا و افزايش عدالت اجتماعي گفت: اين مهم نيازمندِ چشم پوشي از منافع شخصي است و انگيزه هاي ديني نياز دارد و در اين راستا سنت وقف اجرا كننده عدالت اجتماعي و كاهش فاصله اقتصادي و طبقاتي ميان مردم است. دين اسلام با وضع زكات و خمس، قصد كم كردن فاصله ها را دارد و سنت حسنه وقف از اين امورِ در اسلام مي باشد.

معممي مقدم همچنين وقف را الگويي براي توسعه پايدار و انجام خدمت تعريف كرد و گفت: در چند سال گذشته اتفاقات خوبي در حوزه اشتغال پايدار، راه اندازي بازارچه هاي خيريه، احداث گلخانه، برق خورشيدي در بقاع و مشاغل خانگي ايجاد شده است.

وي همچنين شرايط وقف را اينگونه تعريف كرد: آن چيزي قابل وقف است كه نسبت بدان مالكيت داشته باشيم و سپس نيت فرد واقف بايد بر مبناي خدمات اجتماعي، علمي، حمايت از شركت هاي دانش بنيان يا ... باشد و مشخص كند كه توليتِ اين موقوفه با خود او و يا فردي ديگر و نيز با سازمان اوقاف است يا خير؟

معممي مقدم آخرين حلقه وقف را ثبتِ موقوفه مورد نظر در دفاتر اسناد دانست و گفت: ملكِ وقفي نيز به نام سازمان اوقاف ثبت نمي شود و با عنوان وقف به ثبت مي رسد. سفره وقف وسيع است و وقتي مردم در مساجد حضور پيدا مي كنند كه مكاني وقفي است (بركت آن همگاني خواهد شد).

مديركل اجتماعي و مشاركت هاي سازمان اوقاف همچنين به سفره هاي وقفي و تهيه اطعام اشاره كرد و گفت: بالغ بر 6هزار مدرسه وقفي داريم و پيش بيني مي كنيم تا پايان سال به ثبت به روز شده ي 12 هزار مدرسه نائل شويم. در زمان كرونا نيز دو ميليون سبد غذايي به مردم نيازمند و آبرومند تقديم كرديم و در حوزه آموزش و پرورش و دارو و درمان حمايت هايي داشتيم.

انتهاي پيام/
منبع خبر:
تقريب نيوز
   تاریخ: ۰۸:۰۵ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۸۲