دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دولت مصمم است اقتصاد كشاورزي، گردشگري، ديجيتال و دانش بنيان را در استان اردبيل فعال كند/ آينده بسيار روشن است و گشايش هاي جدي در كشور ايجاد مي شود/ توجه به مسائل اقتصادي و معيشتي، دولت را از ...
 
رئيس جمهور با اشاره به برنامه هاي دولت براي آباداني و پيشرفت استان اردبيل گفت: دولت مصمم است ظرفيت هاي اقتصادي استان را در حوزه هاي كشاورزي، گردشگري،...

رئيس جمهور با اشاره به برنامه هاي دولت براي آباداني و پيشرفت استان اردبيل گفت: دولت مصمم است ظرفيت هاي اقتصادي استان را در حوزه هاي كشاورزي، گردشگري، ديجيتال و فناوري هاي نو و دانش بنيان فعال كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، آيت الله دكتر سيد ابراهيم رئيسي عصر جمعه در ديدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ايثارگران و شماري از قشرهاي مردم استان اردبيل، توجه به نظرات و ايده هاي نخبگان و فرهيختگان در استان ها را از برنامه هاي دولت دانست و گفت: باور داريم كه در بين زنان، مردان و جوانان شهرستان ها، چهره ها، ابتكارات و خلاقيت هايي وجود دارد كه چه بسا در تهران نمي توان آن را پيدا كرد لذا دولت به نخبگان و فرهيختگان در استان ها توجه جدي دارد.
رئيس جمهور گفت: دولت به توسعه علم، فناوري و شركت هاي دانش بنيان در سطح استان ها تاكيد جدي دارد و معتقديم حمايت از فعاليت شركت هاي دانش بنيان در حوزه صنعتي و كشاورزي استان اردبيل مي تواند ارزش افزوده فراواني به همراه داشته باشد.
آقاي رئيسي با اشاره به ظرفيت هاي توسعه صنعت گردشگري در سطح استان اردبيل گفت: استان اردبيل از جاذبه هاي گردشگري كم نظيري برخوردار است و توجه به اقتصاد گردشگري استان مي تواند ضمن ايجاد اشتغال و توليد ثروت، در بخش توليد و اقتصاد استان رونق ايجاد كند.
رئيس جمهور توسعه خطوط راه آهن را از جمله اقدامات زيربنايي در رونق اقتصاد گردشگري دانست و گفت: راه آهن استان اردبيل قرار بود در شش سال به بهره برداري برسد اما متاسفانه سال ها به تاخير افتاده و امروز در جريان بازديد از راه آهن اردبيل به مسئولان تاكيد كردم خط آهن استان با جديت پيگيري شود تا هرچه سريع تر به بهره برداري برسد.
آيت الله رئيسي با اشاره به اهميت افزايش سرمايه گذاري در استان اردبيل افزود: اين استان از جاذبه هاي لازم براي رشد سرمايه گذاري برخوردار است و بايد با تلاش مضاعف روند سرمايه گذاري در استان تسهيل شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به دغدغه بيكاري جوانان تحصيلكرده استان اردبيل اشاره كرد و گفت: دولت براي رفع دغدغه بيكاري در سطح كشور اهتمام ويژه دارد و اگرچه در ابتداي كار با وضعيتي كه دولت را تحويل گرفتيم، با مشكلات جدي مواجه هستيم اما قصد نداريم اين دغدغه ها را به مردم منتقل كنيم.
آيت الله رئيسي تصريح كرد: آينده را بسيار روشن مي بينم و به آن اميدوار هستم و اطمينان دارم كه با روحيه كار و تلاش و اخلاص، گشايش هاي زيادي در حوزه هاي مختلف در كشور ايجاد خواهد شد.
آقاي رئيسي در ادامه با اشاره به موضوع حاشيه نشيني و آسيب هاي اجتماعي گفت: حاشيه نشيني حاصل بي توجهي به اقتصاد روستا است و برنامه دولت فعال كردن اقتصاد روستايي است تا بخش كشاورزي با اقداماتي از جمله خريد تضميني محصولات كشاورزي، براي روستاييان، اقتصادي و به صرفه باشد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه توجه به ارتقاي فرهنگ جامعه در حقيقت ريل گذاري براي پيشرفت در مسائل اجتماعي، اقتصادي و زيربنايي است، گفت: رسيدگي به مسائل اقتصادي و معيشتي مردم، دولت را از توجه به مسئله فرهنگ بازنخواهد داشت.
آيت الله رئيسي در ابتداي سخنان خود، استان اردبيل را ديار مردمان ولايتمدار، فرهيخته، غيرتمند و عاشق اهل بيت(ع) توصيف كرد و گفت: استان اردبيل مفاخر و شخصيت هاي بزرگ ديني، فرهنگي و علمي را تقديم بشريت كرده و سلوك رفتاري مفاخر استان به عنوان الگويي در پيش روي انسان ها قرار دارد.
در ابتداي اين مراسم نماينده حوزه هاي علمي و فناوري، گردشگري، فرهنگي و ديني، زنان و صنعتگران در سخنان جداگانه اي ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را براي پيشرفت و ارتقاي استان اردبيل در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بيان كردند.
منبع خبر:
پايگاه دولت
   تاریخ: ۲۰:۵۰ - ۳۰/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۸۱