دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاكيد مراجع عظام تقليد بر حل مسائل اقتصادي، معيشتي و فرهنگي و اصلاح رويكرد مديريتي
 
مراجع عظام تقليد، حل مسائل اقتصادي، معيشتي و فرهنگي و اصلاح رويكرد مديريتي را نيازمند ريل گذاري در مجلس دانستند و افزودند كه اين نهاد انقلابي بايد همچنين بر اجراي قوانين در اين موضوعات، اهتمام ويژه داشته و ابزارهاي نظارتي خود را به كار گيرد همچنين سه قوه نظام بايد با همكاري و همدلي به دنبال حل ...

به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) ـ ابنا ـ دكتر محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي روز پنج شنبه 29 مهر 1400 به منظور ديدار و گفت و گو با آيات عظام، علما و مراجع تقليد به شهر كريمه اهل بيت(س)، قم سفر كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان اين سفر يك روزه با آيات عظام و مراجع تقليد شيعه صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، جوادي آملي، سبحاني، نوري همداني، علوي گرگاني، حسيني بوشهري و حجج اسلام شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني در ايران و سعيدي توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ديدار و گفت و گو كرد.

آيات عظام و علما در اين ديدار ضمن قدرداني از حضور رئيس و نمايندگان مجلس ميان مردم، بر ضرورت ادامه آن تأكيد كردند كه اين حضور باعث آشنايي با مشكلات مردم مي شود و به آنها روحيه و انگيزه براي كمك رساني به حكومت مي دهد.

نكته ديگري كه بسياري از مراجع تقليد بر آن تأكيد كردند، عدالت در برابر ظلم و فقر و ايجاد حق ميان جامعه بود كه آثار و بركات آن بسيار زياد است.

همچنين علما با اشاره به برنامه و نقشه هايي كه دشمنان نظام از جمله آمريكا و رژيم صهيونيستي براي كشورمان دارند، خواستار توجه و هوشياري مسئولان و تدبير جهت خنثي سازي آن شدند.

ايشان همچنين با انتقاد از روند كاهش جمعيت كه امروز كشور با آن روبه رو است تأكيد كردند توسعه يك كشور و پيشرفت آن در گروي نيروي انساني جوان بوده و براي رويارويي با دشمن در كنار تسليحات نظامي نيازمند جمعيت جوان و قدرتمند هستيم لذا بايد در اين زمينه تدابير لازم انديشيده شود.

آيات عظام قم حل مسائل اقتصادي، معيشتي و فرهنگي و اصلاح رويكرد مديريتي را نيازمند ريل گذاري در مجلس دانستند و افزودند اين نهاد انقلابي بايد همچنين بر اجراي قوانين در اين موضوعات، اهتمام ويژه داشته و ابزارهاي نظارتي خود را به كار گيرد همچنين سه قوه نظام بايد با همكاري و همدلي به دنبال حل مشكلات مردم باشند.

تأكيد قاليباف بر اجماع ميان سه قوه كشور براي حل مسائل معيشتي و فرهنگي/ افزايش قدرت خريد مردم در دستور كار مجلس يازدهم

دكتر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدارها ضمن ارائه گزارشي از عملكرد مجلس يازدهم از زمان آغاز به كار خود تا كنون گفت كه نظارت بر اجراي قوانين اولويت مجلس يازدهم نسبت به قانونگذاري است چرا كه قوانين مستحكم زيادي در كشور وجود دارد.

وي همچنين با اشاره به اجماعي كه ميان سه قوه براي حل مسائل معيشتي و فرهنگي وجود دارد به جلسات هفتگي و چندساعته رؤساي قوا اشاره و اظهار كرد كه رؤساي قوا با همدلي و هماهنگي و ايجاد هم افزايي قصد دارند باري از دوش مردم بردارند.

رئيس نهاد قانونگذاري كشورمان همچنين در اين ديدارها به اقدامات اين نهاد براي توليد مسكن، رفع موانع ايجاد اشتغال، تصويب قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهي بورس، افزايش قدرت خريد مردم و كنترل نقدينگي اشاره كرد.

قاليباف همچنين با تأكيد بر نظارت هاي ستادي و ميداني مجلس يازدهم به حضور خود، هيأت رئيسه و نمايندگان مجلس جهت بازديدهاي نظارتي از سراسر كشور اشاره كرد و گفت كه يكي از اولويت هاي مجلس محروميت زدايي در جريان اين بازديدها و نگاه ويژه به اين مناطق در لايحه بودجه است كه در اين راستا پيوست عدالت و شفاف سازي را نيز مد نظر داريم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به دغدغه مراجع عظام تقليد درباره مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و خانواده، تاكيد كرد: مسائل فرهنگي و افزايش بودجه اين بخش و تسهيل شرايط و قانونگذاري براي افزايش جمعيت كشور و نيز تسهيل ايجاد كسب و كار توسط جوانان از جمله اولويت هاي مجلس شوراي اسلامي است و در اين زمينه اقدامات خوبي انجام شده است.

...........................
پايان پيام/ 268
   تاریخ: ۰۵:۳۱ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۵۲