دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توضيحي در خصوص درخواست هاي صنفي اتوبوس داران و ميني بوس داران پارس جنوبي
 
توضيحي در خصوص درخواست هاي صنفي اتوبوس داران و ميني بوس داران پارس جنوبي مديريت كار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ويژه پارس به منظور تنوير افكار عمومي و مطالبات صنف اتوبوس داران و ميني بوس داران پارس جنوبي توضيحاتي به شرح زير ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، به منظور رسيدگي به درخواست هاي رانندگان صنف اتوبوس داران و ميني بوس داران نشستي با حضور نمايندگان اين صنف و نمايندگان پيمانكاران و كارفرمايان و اداره كار و تعاون شهرستان امروز ( يكم آبان ماه) برگزار خواهد شد كه هدف از آن بهينه سازي و اجراي طرح طبقه بندي مشاغل وفق مقررات در راستاي حل مشكلات شاغلان اين صنف است كه در اين زمينه نيز با مديران و پيمانكاران مكاتبات و مذاكرات لازم انجام شده و بلافاصله نتايج و خروجي آن اعلام خواهد شد.

همچنين بر اساس مفاد ماده 221 قانون مدني، آراي وحدت رويه ديوان عدالت اداري و قراردادها و پيمان هاي امضاشده همه افراد ملزم به ايفاي تعهدات خود هستند و در صورت رعايت نكردن مفاد قرارداد برابر مقررات برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانين و مقررات حاكم تمامي تلاش مجموعه ما بر حمايت از كارگران و ذي نفعان بوده است. در حال حاضر براساس پيگيري هاي به عمل آمده مطالبات صنفي كارگران در چند ماه اخير با همكاري نهادهاي مختلف استان پيگيري شده است از جمله رانندگاني كه مالك خودرو نيستند و در قالب قراردادهاي حجمي نمي گنجند به زودي تصميم هاي خوبي در قالب طرح طبقه بندي مشاغل انجام خواهد شد.

در خصوص پيمان هاي منعقده طرفين ملزم به رعايت دقيق مفاد پيمان هستند و براساس قوانين و مقررات اگر پيمانكاري بنا به هر دليلي بخواهد در انجام پيمان كوتاهي كند كارفرمايان اصلي بايد بلادرنگ اقدام قانوني انجام دهند، همچنين مجوزهاي مربوطه براي فعاليت در منطقه ويژه ابطال خواهد شد.

براساس قانون كار جمهوري اسلامي ايران در صورت عدم رضايت كارفرمايان از پيمانكاران گواهي تعيين صلاحيت پيمانكاران تمديد نخواهد شد و برابر قوانين و مقررات حق هيچ گونه پيمان جديد نخواهند داشت. برخي افراد قصد تشويش اذهان و سوء استفاده از نام كارگران زحمتكش را دارند كه از دادستان شهرستان تقاضا مي شود براساس قانون با پيمانكاران خاطي برخورد كنند.
منبع خبر:
شانا
   تاریخ: ۰۸:۲۳ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱