دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئيسي: در اردبيل كلنگي زمين نزديم/ ما در دولت وعده غير قابل تحقق نمي دهيم
 
رئيس جمهور با اشاره به اينكه تكميل طرح هاي نيمه تمام استان اردبيل در اولويت دولت قرار دارد، گفت: در سفر به اردبيل كلنگي به اردبيل نزديم.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه تكميل طرح هاي نيمه تمام استان اردبيل در اولويت دولت قرار دارد، گفت: در سفر به اردبيل كلنگي به اردبيل نزديم.

رئيسي: در اردبيل كلنگي زمين نزديم/ ما در دولت وعده غير قابل تحقق نمي دهيم

آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در نشست خبري خود در پايان سفر به اردبيل در پاسخ به پرسشي درباره رويكرد دولت براي توسعه استان اردبيل اظهار كرد: اين استان ظرفيت هاي بسياري دارد و نبايد اين ميزان بيكاري و مشكلات وجود داشته باشد و مردم گله مند باشند. ما قبل از ورود به استان، مشكلات را بررسي كرديم و در تهران جلسات مختلفي برگزار شده است. طرح هاي استان در جلسه اي به رياست معاون اول بررسي شده و ميزان اعتبارات و زمان تكميل طرح ها تصويب شده است و قرار شد اعتبار اين طرح ها در بودجه امسال و سال آينده تخصيص داده شود.

وي ادامه داد: ما در اردبيل پروژه جديدي را آغاز نكرديم، زيرا طرح هاي نيمه تمام مردم را رنج مي دهد. برخي پروژه ها بيش از دو سال معطل مانده است كه بايد تكميل شود.

رئيس جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: كشت و صنعت مغان براي امنيت غذاي كشور بسيار مهم است. به مسئولان كشت و صنعت مغان و وزير جهاد كشاورزي تاكيد كردم كه اين شركت بايد در زمينه ايجاد اشتغال و افزايش توليد فعال شود. هم اكنون نيز 2000 نفر در اين شركت مشغول كار هستند اما امكان رسيدن ميزان اشتغال در اين شركت به 10 هزار نفر وجود دارد. در گذشته هم همين تعداد مشغول بودند. همچنين صنايع تبديلي نيز مي تواند فعال شود و ارزش افزوده ايجاد كند.

رئيسي با بيان اينكه طرح آبياري تا حدود زيادي انجام شده اما رها شدن آن موجب ايجاد خسارت جدي شده است، گفت: تكميل اين طرح يكي ديگر از تصميمات دولت بود. همچنين قرار شد به خواسته عشاير و كشاورزان رسيدگي شود.

رئيس جمهور همچنين، گفت: آنچه انسان را رنج مي دهد اين است كه سدهاي استان به سامان قطعي نرسيده اند و كشاورزان با مشكل مواجه هستند؛ حتي مشكل آب شرب هم وجود دارد. البته در كشور كمبود بارش داريم اما راهكارهايي براي خروج از مشكلات وجود دارد.

رئيس دولت سيزدهم در ادامه با اشاره به تعداد زياد تلفات و تصادفات جاده اي در استان اردبيل، خاطرنشان كرد: تكميل جاده هاي مواصلاتي يكي ديگر از اولويت هاي ماست. در اين راستا قرار شد فازهاي ضروري جاده هاي مواصلاتي سريعتر تكميل شود و تكميل ساير بخش ها هم طولاني نشود. از سويي پروژه احداث راه آهن به آرزوي مردم استان تبديل شده است. قرار بود راه آهن استان شش ساله تمام شود اما اكنون 15 سال شده است. اعتبار اين طرح ها بايد تهيه شود؛ اما قانون فروش مازاد دارايي هاي دولت در كل كشور به درستي اجرا نمي شود، در حالي كه استاندار بخشي از اعتبارات را بايد از اين محل تامين كند.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به اينكه بايد گام هاي اساسي در بخش كشاورزي استان برداشته شود، گفت: تضمين خريد محصول كشاورزي بايد انجام شود تا كشاورز اميد داشته باشد كه محصولش به فروش مي رسد. ايجاد منطقه آزاد نيز يكي از خواسته هاي ديگر مردم است كه در مجمع تشخيص مصلحت تصويب شده است و بايد اجرا شود. اين خواسته به حق مردم است، البته منطقه آزاد بايد مركز توليد و صادرات باشد نه منطقه واردات كالا، ما در مجموع در اين سفر دنبال تكميل طرح هاي نيمه تمام و در اولويت بوديم و كلنگي به زمين نزديم.

رئيسي در ادامه تصريح كرد: مردم اجراي عدالت در تقسيم بودجه را مي خواهند. بودجه 1401 بايد عادلانه بسته شود، يعني تقسيم بودجه بر اساس آمايش سرزميني و نيازهاي منطقه اي انجام شود تا در كشور توسعه متوازن ايجاد شود. ما اين مسئله را در برنامه خود داريم.

رئيس جمهور در پايان با بيان اينكه 30 تا 40 درصد از ظرفيت توليدي اردبيل معطل مانده است، اظهار كرد: فعال كردن اين ظرفيت اولويت ديگر ماست. كارخانه هاي تعطيل و نيمه تعطيل بايد فعال شوند و نه فقط استاندار بلكه همه مديران در اين زمينه بايد تلاش كنند تا اشتغال در استان براي جوانان به ويژه جوانان تحصيلكرده ايجاد شود. ما در دولت وعده غير قابل تحقق نمي دهيم. وقتي وزرا در شوراي اداري وعده اي مي دهند، از قبل برنامه ريزي هاي لازم براي آن انجام شده است. من معتقدم وضعيت فعلي استان در آينده، بايد متفاوت از وضع موجود باشد./ ايسنا
منبع خبر:
فردا نيوز
   تاریخ: ۰۸:۲۱ - ۰۱/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱