دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تلاش مي كنم صداي مردم در مجلس باشم و مطالبات را به مسئولان ارشد نظام منعكس كنم
 
نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش مي كنم صداي مردم در مجلس باشم و مطالبات به حق شما را براي پيگيري و حل آنها به مسئولان ارشد نظام منعكس كنم.
تلاش مي كنم صداي مردم در مجلس باشم و مطالبات را به مسئولان ارشد نظام منعكس كنم
تلاش مي كنم صداي مردم در مجلس باشم و مطالبات را به مسئولان ارشد نظام منعكس كنم نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش مي كنم صداي مردم در مجلس باشم و مطالبات به حق شما را براي پيگيري و حل آنها به مسئولان ارشد نظام منعكس كنم.

به گزارش خبرگزاري برنا از قزوين؛ لطف الله سياهكلي در ادامه برنامه هاي هفتگي براي حضور در محلات و مساجد جنوب شهر قزوين، چهارشنبه شب با حضور در محله سپه قزوين در مسجد محمديه با مردم ديدار و گفتگو و مشكلات آنها را بررسي كرد.

لطف الله سياهكلي در اين نشست مردمي پس از شنيدن مشكلات و صحبت هاي اهالي ساكن در اين محله اظهارداشت: وظيفه خود مي دانم به عنوان وكيل ملت در ديدارهاي مردمي و حضوري با مشكلات، مطالبات، درخواست ها و ديدگاههاي شهروندان آشنا شده و براي گره گشايي از مشكلات اقدام كنم تا رضايت مردم جلب شود.

وي بيان كرد: بعنوان وكيل مردم وظيفه دارم صحبت شما را بشنوم و آنها كه حق و اجرايي است به مسئولان ارشد كشور منعكس كنم و تلاش مي كنم صدا شما در مجلس باشم و حرف مردم كوچه و بازار را در تريبون مجلس مطرح كنم.

image_2021_12_8-22_3_14_286_yUB

سياهكلي يادآورشد: قانونگذاري، نظارت بر عملكرد مديران بر عهده نمايندگان است و با اختياراتي كه براي ما تعريف شده از شما انتظار دارم هر مديري كه كار شما را انجام نداد به نمايندگان بگوييد و ما وظيفه داريم به امور شما رسيدگي كرده و تا حصول نتيجه آن را پيگيري كنيم.

وي اضافه كرد: برخي قوانين مزاحم در حال حذف و برخي در حال اصلاح شدن است و از آنجا كه در قانون كسب و كار مشكلات زيادي داريم اولويت ما اصلاح قوانين در اين عرصه است تا امور مردم تسهيل شود.

تكليف مشاعل تاييد محور و ثبت محور مشحص مي شود

نماينده قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: برخي مشاغل كه تائيد محور است مانند داروخانه و پزشكي كه بايد مقام مافوق آن را تاييد كند شايد براي صدور مجوز به استعلام و طي مراحلي نياز دارد تا صلاحيت شخص معلوم شود اما بقيه مشاعل نيازي به استعلام و مجوز ندارد كه وقت مردم را بگيريم و در پيچ و خم هاي اداري آنها را اسير كنيم.

وي اضافه كرد: بزودي ليست مشاغل «تائيد محور» و «ثبت محور» اعلام مي شود تا گرفتاري مردم براي گرفتن مجوز برطرف شود.

تكليف مجلس براي ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني

سياهكلي اظهارداشت: در خصوص مسكن به دولت تكليف كرديم سالانه يك ميليون واحد مسكوني را احداث و تحويل دهد تا بتوانيم مردم كم درآمد را صاحب خانه كنيم البته مردم متوسط و ضعيف جامعه بايد توان پرداخت وام و اقساط آن را داشته باشند.

وي گفت: با شكل گيري مجلس، دولت و قوه قضاييه انقلابي خوشبختانه اصلاحات آغاز شده و اميدواريم با اقدامات و برنامه ريزي انجام شده بتوانيم  زندگي بهتري را براي مردم بي نظير خود مهيا كنيم البته تاكنون كارهاي زيادي شده اما لازم است كارهاي بيشتري هم صورت گيرد تا شاهد رضايت مردم باشيم.

فروش اموال دولت براي گره گشايي از مشكلات مردم

سياهكلي تصريح كرد: چرا بايد با فقير دانستن دولت و عنوان اين كه دولت پولي ندارد مردم را نا اميد كنيم در حالي كه بيش از 30 هزار هزار ميليارد تومان اموال مازاد دولت است كه مي تواند فروخته شده و براي اجراي طرح هاي نيمه تمام و گره گشايي از مشكلات هزينه شود.

وي گفت: اموال دولت متعلق به مردم است و مال خودش نيست كه در فروش آن مقاومت مي شود در حالي كه در شرايط تحريم بايد اموالي كه هيچ كاربردي ندارد و در حال مستهلك شدن است فروخته شده و به انجام نيازهاي كشور اختصاص داده شود.

نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: در شرايطي كه مجموع نقدينگي مردم حدود 4 هزار هزار ميليارد تومان برآورد مي شود حجم بيش از 7 برابري اين نقدينگي در اموال دولتي رقمي نيست كه بتوانيم از آن غفلت كرده و كارهاي عمراني را متوقف كنيم.

image_2021_12_8-22_8_43_703_pCH

وي اضافه كرد: شهدا رفتند تا مردم زندگي بهتري داشته باشند اما اموال مازاد دولت را بدون استفاده دو دستي چسبيده ايم و دنبال اعتبارات جديد هستيم كه اين رويكرد بايد تغيير كند و مردم به مطالبات خود برسند.

كنترل تورم از سياست هاي دولت است

سياهكلي با بيان اين كه گراني از چالشهاي دولت و مجلس است گفت: بايد تورم مهار شود تا گراني بيشتر نشود و در اين راستا دولت تلاش مي كند  ابتدا تورم و سپس گراني را مهار كتد.

نماينده قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي يادآورشد: براي ازدواج جوانان بايستي ابتدا به فكر ايجاد اشتغال باشيم وبا ظرفيت صنعتي و نيز سرمايه گذاري انجام شده امروز قادريم براي همه افراد با مدرك ليسانس شغل ايجاد كنيم به شرط آن كه فارغ التحصيلان به جاي فكر پشت ميز نشيني دنبال كار كردن با مهارت باشند.

كاهش تصدي گري و كوجك شدن دولت الزامي است

وي اظهارداشت: دولت چاق حتما مردمي لاغر دارد چون همه ثروت را خودش مي بلعد لذا اگر بخواهيم مديريت كشور بخوبي صورت گيرد بايد دولت  چابك و كوچك باشد و همه امور تصدي گري به بخش خصوصي و مردم واگذار شود.

سياهكلي اضافه كرد: هر جا كه كارخانه ها و واحدهاي صنعتي را به اهلش واگذار كرديم شاهد نتايج خوبي بوديم و هرجا كارخانه ها را با رانت به پسرخاله ها داديم شكست خورديم و آسيب ديديم و بيت المال نابود شد.

وي بيان كرد: دولت بايد از درآمد مردم خود را اداره كند لذا بايستي دولت كوچك شده و اقتصاد دست مردم باشد تا عدالت اجرا شود و در اين زمينه مهمترين رسالت دولت سياست گذاري و نظارت است.

سياهكلي تصريح كرد: هر دولتي كه بخواهد فقط خودش كار كند و همه امور در اختيار خودش باشد حتما فساد، رشوه و رانت خواري گسترش مي يابد به همين دليل كاهش تصدي گري و واگذاري امور ضروري است.

image_2021_12_8-22_3_19_810_hJr

در اين نشست حجت الاسلام محمدي امام جماعت مسجد محمديه با بيان برخي مشكلات اين منطقه خواستار خدمت صادقانه از سوي مسئولان و حل  مشكلات محلات جنوب شهر شد.

در اين نشست پس از ارائه درخواست اهالي براي نوسازي و بازسازي سرويس بهداشتي و خانه خادم مسجد محمديه، لطف الله سياهكلي نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي براي حل اين مشكل اعلام آمادگي كرد.

انتهاي پيام
منبع خبر:
برنا نيوز
   تاریخ: ۲۲:۳۵ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۵۹