دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاكيد بر لزوم توجه به استان هاي محروم در قانون بودجه 1401 / ماجراي پروژه اي كه بعد از 15 سال در چهارمحال و بختياري همچنان زيرسازي مي شود!
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست استاندار و اعضاي مجمع نمايندگان استان چهارمحال و بختياري كه براي بررسي مصوبات نظارت ميداني سال گذشته از اين استان برگزار شده، با تاكيد بر لزوم توجه به استان هاي محروم در قانون بودجه 1401 همانند بودجه سال جاري به معضل فاجعه بار برخي پروژه هاي نيمه تمام در استان ها ...
به گزارش خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، دكتر محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيگيري مصوبات نظارت ميداني سال گذشته از استان چهارمحال و بختياري با حضور اعضاي مجمع نمايندگان و استاندار اين استان با تاكيد بر ضرورت توجه به استان هاي محروم عنوان كرد: اين توجه براي نخستين بار در بودجه 1400 با محوريت محروميت زدايي از استان هاي محروم مانند استان هاي خوزستان، سيستان و بلوچستان، چهارمحال و بختياري، كردستان، ايلام و... رقم خورد و بايد همين رويكرد در بودجه سال 1401 نيز تكرار شود.

رئيس قوه مقننه با اشاره به اينكه پس از نظارت ميداني صورت گرفته به استان چهارمحال و بختياري، براي تكميل پروژه اتصال راه هاي 25 هزار روستا و همچنين آبرساني به 7 هزار و 138 روستا در يك دوره 3 ساله اقدامات مهمي آغاز شده است، افزود: قوانين بودجه اين ظرفيت را دارد كه از محل تبصره 14، 16 و 18 پيگيري هاي لازم براي توسعه و پيشرفت مناطق محروم نهايت بهره مندي انجام شود و اين موضوع نيازمند پيگيري در استان نيز است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره مسائل مربوط به آب نيز گفت: در اين زمينه وزارت كشور بايد با استفاده از ظرفيت ملي و بر مبناي عدالت و منافع مردم با رعايت پيوست هاي زيست محيطي و اجتماعي، اقدامات لازم به ويژه مصوبات قانوني را اجرايي كند تا منفعت آن نصيب مردم و كشاورزان شود.

وي با اشاره به سختي تكميل پروژه هاي عمراني نيمه تمام در مناطقي همچون كوهرنگ استان چهارمحال و بختياري عنوان كرد: به عنوان نمونه يك پروژه راه در اين استان از حدود 15 سال قبل تا به امروز هنوز به بهره برداري نرسيده و فقط در مرحله زيرسازي پيشرفت داشته كه آن هم با اولين بارش برف و كولاك تخريب و مجدداً بودجه هاي سالانه صرف كار زيرسازي مي شود، يعني يك چرخه تكراري بدون نتيجه هر سال انجام مي شود كه بايد اين فرايند معيوب و ناكارآمد اصلاح شود.

قاليباف با تاكيد بر اينكه نبايد فقط از ظرفيت بودجه هاي دولتي براي توسعه و آباداني استان ها و تكميل پروژه هاي نيمه تمام استفاده كرد، ادامه داد: چهارمحال و بختياري ظرفيت هاي بالايي در حوزه هاي مختلف دارد و بايد با ايجاد انگيزه براي سرمايه گذار، زمينه را براي استفاده از اعتبارات غيردولتي نيز فراهم كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه لازم است در برخي پروژه ها مثل پروژه اتصال راه آهن چهارمحال و بختياري به خوزستان نگاه ملي داشته باشيم، تصريح كرد: يكي از پروژه هايي كه سال آينده بايد اعتبار ويژه اي براي آن در لايحه بودجه 1401 در نظر گرفت، اتصال خط ريلي لردگان به استان خوزستان است. اين پروژه باعث اتصال مسير ريلي از استان اصفهان به خوزستان مي شود و همه كشور از آن بهره مند مي شوند. اگر همين پروژه در كنار اتصال راه جاده اي از اصفهان به خوزستان محقق شود، درآمدهاي استان متحول خواهد شد.


جلسه پيگيري سفر دكتر قاليباف به استان چهارمحال و بختياري


مطالبات نمايندگان استان

در اين نشست حسين باميري، اميرقلي جعفري بروجني، قدرت الله حمزه شلمزاري و احمد راستينه هفشجاني نمايندگان استان چهارمحال و بختياري نيز پيش از رئيس مجلس، با اشاره به نظارت ميداني دكتر قاليباف از استان چهارمحال و بختياري به برخي مصوبات اجرا شده در استان اشاره و از رئيس مجلس تقدير كردند.

از جمله مهمترين موضوعات مطرح شده از جانب نمايندگان استان چهارمحال و بختياري، مي توان به ضرورت تخصيص اعتبارات براي تكميل پروژه هاي راه و راه آهن استان، چاره انديشي براي معضل بيكاري و ايجاد اشتغال پايدار در استان، تكرار مصوبات سفر نظارتي رئيس مجلس در بودجه 1401 كل كشور و تكميل پروژه هاي آبرساني به روستاهاي استان چهارمحال و بختياري كه از مصوبات سفر رئيس مجلس بوده است، اشاره كرد./

پايان پيام
منبع خبر:
خانه ملت
   تاریخ: ۲۲:۳۳ - ۰۵/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۹۰