دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توجه به طرح آمايش صمت در استان همدان در دستور كار قرار گيرد
 
مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي وزارت صمت با بيان اينكه طرح آمايش صنعتي، معدني و تجاري استان ها و شهرستان ها در وزارت صمت در اولويت قرار گرفته است، خواستار توجه ويژه به اين موضوع در استان همدان شد.
توجه به طرح آمايش صمت در استان همدان در دستور كار قرار گيرد
مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي وزارت صمت: توجه به طرح آمايش صمت در استان همدان در دستور كار قرار گيرد مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي وزارت صمت با بيان اينكه طرح آمايش صنعتي، معدني و تجاري استان ها و شهرستان ها در وزارت صمت در اولويت قرار گرفته است، خواستار توجه ويژه به اين موضوع در استان همدان شد.

به گزارش شاتا، شهاب جنابي در مراسم تكريم و معارفه رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بيان اينكه حوزه صمت، حوزه بسيار مهم و گسترده اي است، گفت: در استان همدان كه ظرفيت هاي بسياري در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد و دستاوردهاي خوبي در اين عرصه ها داشته است، مي توان بيش از اينها گام برداشت و نقش آفريني كرد.

وي با تاكيد بر اينكه سازمان صمت نقش محوري دارد چراكه از سويي مأموريت هاي بسيار گسترده و از سويي، اثرگذاري مستقيم آن بر زندگي مردم هم حساسيت آن را دو چندان مي كند، اضافه كرد: نقش آفريني اين سازمان، در حوزه تجارت و اصناف و بازرگاني و واحدهاي توليدي، حساسيت آن را نشان مي دهد.

مشاور وزير صمت خاطرنشان كرد: در عين اين مأموريت ها، مي توان آثار كار خوب را در اين مسير ارتقا بخشيد.

جنابي با تصريح بر اينكه در مجموعه وزارت صمت، قبل از شروع به كار دولت جديد قرار بود برنامه اي براي آن تهيه شود، گفت: از روزي كه وزير جديد صمت وارد اين حوزه شده اند، ساعتي نبوده كه بي تفاوت نسبت به اين موضوع پيش رفته باشند بدين سبب، برنامه هاي مشخصي تهيه شده تا از اين فرصت مهم استفاده شود و وارد كار شويم.

مديركل حوزه وزارتي وزارت صمت ادامه داد: در اين راستا، برنامه هاي مشخصي تهيه شده كه يكي از آنها تدوين يك برنامه مشخص است.

جنابي تصريح كرد: علي رغم آن كه با مأموريت ها و وظايف جاري دست به گريبان هستيم، ريل گذاري مهمي نياز است كه بايد 100 پروژه تحولي در چند سبد پروژه اي در نظر گرفته و براي آنها گام هاي بلندي برداشته شود.

وي با اشاره به اينكه برخي از اين پروژه ها آغاز شده، برخي از آنها در حال تكميل است و برخي در مراحل آغازين قرار دارند، اظهار كرد: حال، در استان همدان نيز در اين خصوص بايد در جهت تحقق اين پروژه ها گام برداشته و انتظار مي رود كه مسئولين مربوطه با قوت و جديت در اين مسير نقش آفريني كنند.

جنابي با بيان اينكه طرح آمايش صنعت، معدن و تجارت استان ها و شهرستان ها در پيش گرفته شده است، خواستار توجه به اين موضوع در استان همدان شد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اهميت اين موضوع ادامه داد: بايد بر اساس پيش نويس تهيه شده در اين راستا، همه مشاركت داشته و تا به صورت مشخص به آن اهداف تعيين شده برسيم اينكه در هر استان چه ظرفيت هايي هست، چه كارهايي شده و حال چه اقداماتي نياز است تا اشتغال محقق و به اهداف مربوطه برسيم.

مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي و زارت صمت خاطرنشان كرد: با اين تفاسير، انتظار مي رود كه اين طرح، به اجماع جمعي برسد و امكان پذير باشد.

وي يادآور شد: بدين ترتيب نه تنها دستگاه هاي اجرايي مربوطه بلكه مشاركت بخش خصوصي را نيز بايد براي تحقق اين اهداف و برنامه ها شاهد باشيم و در نهايت بر اساس آن پيش خواهيم رفت.

جنابي با بيان اينكه اين طرح، تا پايان سال جمع بندي و مبناي عمل قرار خواهد گرفت، به موضوع بيانيه گام دوم انقلاب اشاره كرد.

مشاور وزير صمت، در اين راستا با اشاره به بخشي از بيانيه گام دوم انقلاب «نكته مهمّي كه بايد آينده سازان در نظر داشته باشند، اين است كه در كشوري زندگي مي كنند كه از نظر ظرفيت هاي طبيعي و انساني، كم نظير است و بسياري از اين ظرفيت ها با غفلت دست اندركاران تاكنون بي استفاده يا كم استفاده مانده است. همت هاي بلند و انگيزه هاي جوان و انقلابي، خواهند توانست آنها را فعال و در پيشرفت مادي و معنوي كشور به معني واقعي جهش ايجاد كنند»، گفت: بايد به اين موضوع ها و تأكيدات در بيانيه گام دوم انقلاب توجه ويژه اي شود.

وي خاطرنشان كرد: اگر به اين موارد توجه شود، مسلماً بركات آن را خواهيم ديد و با اين فرصت ها و ظرفيت ها مي توانيم قدم هاي بلندي برداريم.

تحقق وعده ها نيازمند همدلي، همفكري و هم افزايي است

جنابي با بيان اينكه در راستاي تأكيدات موجود مبني بر ارائه گزارش هاي مستمر، صادقانه و واقع بينانه به مردم از عملكردهاي مسئولين، گزارش سه ماهه عملكرد در وزارت صمت ارائه و منتشر شد؛ خطاب به رئيس جديد سازمان صمت استان همدان گفت: انتظاراتي كه وزارتخانه از شما دارد بر اساس ظرفيت عظيمي است كه در اين سالن هستند، از همفكري و نقطه نظرات ارزشمندشان بهره مند شويد؛ تحقق وعده ها نيازمند همدلي، همفكري و هم افزايي است.

وي دغدغه وزير صمت را چنين عنوان كرد: بايد دغدغه ها و مسائل عزيزان در حوزه صمت را دغدغه خودمان بدانيم.

در اين آئين، از زحمات «حميدرضا متين» تقدير و طي حكمي «احمد شانيان» به عنوان رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان معرفي شد.
منبع خبر:
شاتا
   تاریخ: ۲۲:۳۳ - ۰۵/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۸۷