دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار يزد: اجراي طرح هاي انتقال آب به استان 104 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
 
يزد- ايرنا- استاندار يزد حل مشكل تامين آب را مهمترين نياز اين استان دانست و گفت: خط دوم انتقال آب به يزد به 24 هزار ميليارد تومان و خط انتقال آب از دريا به استان 80 هزار ميليارد تومان و در مجموع اجراي اين طرح ها 104 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
استاندار يزد: اجراي طرح هاي انتقال آب به استان 104 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد يزد- ايرنا- استاندار يزد حل مشكل تامين آب را مهمترين نياز اين استان دانست و گفت: خط دوم انتقال آب به يزد به 24 هزار ميليارد تومان و خط انتقال آب از دريا به استان 80 هزار ميليارد تومان و در مجموع اجراي اين طرح ها 104 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

به گزارش ايرنا، مهران فاطمي شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه هاي استان يزد افزود: تامين اين مبلغ كلان از عهده دولت خارج است و با توجه به نياز استان يزد به آب، رفع اين مشكل از مجاري مختلف دنبال مي شود كه اختصاص درآمد يكي از معادن استان براي پروژه هاي آب به عنوان يك راهكار مهم تامين اعتبار طرح هاي انتقال آب مد نظر است تا از طريق مزايده، شرط بهره برداري از معدن، تامين اعتبار طرح هاي انتقال آب در عرض 2 سال از اين طريق خواهد بود.

وي با بيان اينكه پيشرفت و آينده استان وابسته به آب است و مهمترين مطالبه مردم نيز تامين آب است، بيان كرد: به محض بروز خشكسالي اختلافات ميان شهرها و استان ها در موضوع آب باعث تحديد منابع مي شود، بنابر اين برخورداري از منابع پايدار آب در استان يزد به عنوان كم بارش ترين استان كشور، موضوعي حياتي است.

بهاباد و بافق، بيشترين سهم را از مصوبات سفر رييس جمهور دارند

فاطمي در خصوص مصوبات سفر رئيس جمهور و هيات دولت و سهم شهرستان هاي مختلف در اختصاص منابع بودجه اين سفر گفت: شهريتان كمتر توسعه يافته بهاباد با 17 درصد و شهرستان بافق 13 درصد است رتبه هاي اول و دوم مصوبات اين سفر را دارند و بيشترين سهم به مناطق كمتر توسعه يافته استان در مصوبات اين سفر اختصاص يافته است.

وي با تاكيد بر قرار گرفتن ريز مصوبات در اختيار فرمانداران بر اي اطلاع رساني به رسانه ها يادآور شد: اجراي برخي مصوبات سفر دولت در خصوص بيمارستان ها و فضاهاي درماني زمان بر و هزينه بردار است و بخش قابل توجهي از اعتبارات اين سفر نيز براي تكميل طرح هاي درماني مانند بيمارستان خاتم 40 ميليارد تومان كه تاكنون 18 ميليارد تومان آن تامين و واريز شده و مابقي نيز در سال جاري تامين و تخصيص داده خواهد شد، اختصاص يافته است.

بخش خصوصي مجري طرح هاي توليد انرژي خورشيدي

استاندار يزد در خصوص برنامه توليد و تامين برق با استفاده از انرژي خورشيدي بيان كرد: براي تامين برق از طريق انرژي خورشيدي به ميزان 2 هزار مگاوات برنامه ريزي صورت گرفته كه 81 مگاوات آن وارد شبكه شده است كه در اين زمينه سرمايه گذاري بايد از سوي بخش خصوصي انجام شود و دولت وظيفه بسترسازي دارد.

فاطمي تصريح كرد: هم اكنون در شهرستان هاي بافق، بهاباد و يزد اين موضوع در دست پيگيري است و واگذاري زمين به سرمايه گذاران طرح نيروگاه هاي خورشيدي با ترك تشريفات اداري انجام مي شود.

وي در خصوص انتقال حساب معادن به بانك هاي استان نيز گفت: در اين خصوص اقدامات لازم صورت گرفته و 4 جلسه شوراي معادن و ده ها جلسه كارشناسي با حوزه هاي مختلف در اين زمينه برگزار شده است، براي برخي از معادن كه هنوز حساب هاي خود را به استان منتقل نكرده اند بخشي از ارائه خدمات از سوي استان متوقف شده و در صورت تداوم عدم انتقال حساب ها خدمات آب و برق اين گونه واحدها نيز در آينده نه چندان دور متوقف مي شود.

تاسيس صندوق پيشرفت و عدالت در يزد

فاطمي اظهار داشت: در سال جديد بر اساس مصوبات كشوري صندوق پيشرفت و عدالت در استان تاسيس و تاكيد بر اين است كه تمام معادن و صنايع حساب ها و گردش مالي مجموعه هايشان را به استان بياورند و براي كساني كه به اين مصوبه اهميت ندهند، محدوديت هايي اعمال و اجرا شده و اين محدوديت ها تشديد و ادامه دار خواهد شد.

استاندار يزد در خصوص پيگيري برنامه هاي مربوط به تكميل خطوط ريلي يزد - شيراز نيز بيان كرد: براي اين پروژه 250 ميليارد تومان اختصاص يافته است كه تكميل اين خط ريلي و ايستگاه هاي مسير آن از برنامه هاي در حال پيگيري در سطح استان و كشور است.

گلايه استاندار يزد از فعاليت كم فروغ رسانه ها در پوشش رويدادهاي توفان گرد و خاك

فاطمي در ادامه با بيان اينكه طوفان اخير گرد وخاك در روزهاي پاياني سال گذشته و اوايل امسال در استان يزد شديدترين طوفان يك دهه اخير در استان بوده است، ادامه داد: در اين زمينه صداي رسانه هاي استان بلند نشد، در حالي كه براي موضوعات جزئي تر از اين به شكل پررنگي در رسانه هاي توليد محتوا انجام مي شود.

استاندار يزد با تشريح توسعه نامتوازن شهرهاي مختلف استان يزد و توزيع غيرعادلانه امكانات در شهرهاي مختلف، گفت: زماني كه مديريت ناصحيح باعث توسعه نامتوازن استان شد، چرا رسانه ها در اين زمينه كمتر ورود كردند؟

فاطمي با بيان مشكلات بخش درمان در برخي شهرستان هاي استان اظهار داشت: بررسي كنيد و ببينيد در بهشت زهراي خاتم چند نفر به دليل نبود امكانات درماني و حين فاصله انتقال از اين شهر به بيمارستان هاي مركز استان جان خود را از دست داده اند.

استاندار يزد تصريح كرد: در پاره اي موارد منابع استان به صورت عادلانه توزيع نشد و انتظار از رسانه ها و خبرنگاران اين است كه در خصوص رعايت عدالت در بين تمامي شهرستان هاي استان، مطالبه گر باشند.
فاطمي همچنين يادآور شد : در ديدار با معاون اول رييس جمهور يكي از خواسته هاي مهم استان اين بوده است كه از منابع صنايع و معادن براي اجراي طرح هاي استان هزينه شود و اين منابع به عنوان ماليات از آنان پذيرفته شود تا اين بخش ها تمايل بيشتري به مشاركت در تكميل طرح هاي در دست اجرا در استان داشته باشند.

دنياي امروز، دنياي رسانه است

استاندار يزد در خصوص پذيرا بودن نقد و نظرات اهالي رسانه در مجموعه استانداري با بيان اينكه دنياي امروز دنياي رسانه است، گفت: رسانه يكي از پايه هاي حكمراني است؛ مديري كه رسانه اي نباشد يك پايه كارش مي لنگد.

فاطمي افزود: نقد سازنده هديه اي بسيار مطلوب براي مديران است كه بايد از آن استقبال شود ، اما نقد بايد سازنده، كارشناسانه، عالمانه و بدون سوگيري خاص باشد، اگر فضاي نقد، دلسوزانه باشد، رسانه ها هم رشد و ادارات نيز استقبال مي كنند، ولي نقد مغرضانه ، فضاي رسانه اي را نيز دچار ضرر و زيان مي كند.

وي گفت: با اين وجود حتي از نقدهايي كه منصفانه نيست، نمي رنجيم و توضيحات لازم را تقديم مي كنيم و از تمام كساني كه در 7 ماه اخير كه مسئوليت استانداري را برعهده داشته ام، نقد كرده اند، تشكر مي كنم.

فاطمي با طرح اين پرسش كه آنچه كه شما توليد كرديد چقدر يزد را در تراز بين المللي و حتي ملي مطرح كرده است، از رسانه هاي استان خواست يزد را در تراز ملي و ميراث بزرگ جهاني آن معرفي كنند.

با هيچ مديري عقد اخوت نبسته ايم

استاندار در مورد برخي انتقادها از نحوه تغييرات مديران استان نيز گفت: انتخاب مديران بر اساس شايستگي هاي مديريتي و توانايي و طهارت اخلاقي بوده است و در اين زمينه تنها استاندار تصميم گير نيست؛ بلكه پيشنهاد از سوي استان مطرح مي شود و تغييرات از سوي وزارتخانه ها صورت مي گيرد.

ريشه تورم در يزد به توزيع نامناسب برخي اقلام در مناطق روستايي برمي گردد

استاندار يزد علت تورم در اين استان را مربوط به مناطق روستايي دانست و گفت: وقتي محصولي در روستا بيشتر از نرخ شهر به فروش مي رسد نتيجه اش همين مي شود كه در ارتباط با توزيع ميوه در مناطق روستايي شاهد اين معضل بوديم و در اين زمينه براي رفع مشكل برنامه ريزي شده است.

وي افزود: در اقلام مشمول تنظيم بازار بايد استان يزد جزو 5 استان ارزان كشور باشد و لذا ورود ميداني در اين زمينه صورت گرفته است و تامين معيشت مردم و كاهش مشكلات اقتصادي آنان از موضوعاتي است كه به صورت مستمر بررسي و متناسب با شرابط براي آن برنامه ريزي مي شود.

متوسط صدور چك در استان يزد پنج برابر متوسط كشور است

فاطمي صدور چك در استان يزد را پنج برابر متوسط كشوري اعلام كرد گفت: يكي از عواملي كه جايگاه اقتصادي استان را در تابستان پارسال مقداري با چالش مواجه كرد ، تعداد بالاي چك هاي برگشتي در استان بود كه با توجه به اينكه متوسط استان پنج برابر كشور است به نسبت جمعيت سهم چك هاي برگشتي نيز در مقايسه با ساير مناطق بالاتر خواهد بود، از سوي ديگر 75 درصد برق استان در بخش صنعت مصرف مي شود كه در تابستان پارسال به دليل كمبود برق با سه ماه خاموشي مواجه بوديم كه اين موضوع نيز باعث كاهش فعاليت صنايع استان به دليل قطع برق شد.

استاندرا يزد همچنين تعداد نامه هاي دريافت شده در سفر رييس جمهور و دولت به استان را 52 هزار فقره اعلام كرد و گفت: 20 هزار نامه براي پاسخگويي به ادارات ارجاع شد، هشت هزار نامه براي مساعدت معرفي شده، 15 هزار نامه هم به صندوق كار آفريني اميد و 9 هزار نفر هم به ساير بانك ها براي استفاده از تسهيلات كارآفريني معرفي شده اند.

در پايان اين نشست خبري نماز جماعت اصحاب رسانه با پيش نمازي استاندار يزد برگزار شد.

برچسب ها
- مصاحبه اختصاصي
- مهران فاطمي
- دولت سيزدهم
منبع خبر:
ايرنا
   تاریخ: ۲۳:۳۷ - ۲۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴