دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولين جلسه دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان اردبيل با محوريت برنامه هاي اجرايي دستگاهها در سالجاري برگزار شد.
 
اولين جلسه دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان اردبيل با محوريت برنامه هاي اجرايي دستگاهها در سالجاري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي صندوق كارآفريني اميد استان اردبيل؛ اولين جلسه دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي وزرات تعاون، كار و رفاه اجتماعي در محل سالن جلسات اداره كل استان اردبيل با هدف استفاده از ظرفيتهاي مشترك در ارائه خدمات به جامعه هدف و برنامه هاي اجرايي دستگاهها در سالجاري برگزار شد.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان در ابتداي اين جلسه با تبريك فرا رسيدن سال نو و ماه مبارك رمضان عنوان كرد: دستگاههاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان اردبيل به عنوان يك مجموعه واحد، خدمات شايان توجهي را در حوزه هاي مختلف بخصوص در بخش رفاه، تعاون و كارگري به مردم ارائه مي كنند و گستردگي مسئوليت ها و فعاليتهاي اين مجموعه، نزديك به 70 درصد اقشار جامعه را در بر مي گيرد.

رئيس شوراي هماهنگي دستگاه هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان اردبيل با تاكيد بر ضرورت تعامل بيشتر در راستاي بهبود خدمات رساني به مردم گفت: با توجه به گستره مخاطبين وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضروري است ارتقا خدمات و ارائه خدمات شايسته بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه جلسه رفع فقر مطلق را از تاكيدات رييس جمهور و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خواند و گفت: تصميم گيري و اجراي سياست براي رفع فقر مطلق بايد متناسب با ويژگي هاي جامعه هدف باشد از اين رو توجه به شرايط و بسترهاي موجود در استان توسط دستگاه هاي زيرمجموعه امري مهم است.

طهماسب فرهنگ در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از عملكرد صندوق كارآفريني اميد استان اردبيل در حمايت از طرحهاي اشتغال از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه گفت: با عنايت به ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 و از طرفي با تشريح برنامه ها، شيوه نامه ها و همچنين بررسي طرح ها و پروژه هاي متقاضيان تسهيلات با هدف جذب حداكثري منابع تخصيص داده شده، جلساتي فيمابين صندوق كارآفريني اميد استان و دستگاه هاي اجرايي مرتبط برگزار و طرحهاي واجد شرايط از سوي كميته اجرايي تبصره 18 معرفي گرديدند.

وي افزود: از محل قرارداد عامليت فيمابين صندوق كارآفريني اميد و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخصوص اعتبارات بند الف تبصره 18 دو طرح معرفي شده از كميته استاني با اعتباري به مبلغ 30 ميليارد ريال توسط صندوق كارآفريني اميد استان در دست اقدام مي باشد و در مرحله اخذ ضمانت مي باشد.

وي افزود: در حال حاضر با تاييد و معرفي طرحهاي حوزه صنايع دستي توسط كميته اجرايي تبصره 18 استان اردبيل؛ صندوق كارآفريني اميد استان از 28 طرح توليد صنايع دستي با اعتباري به مبلغ يك ميليارد و 180 ميليون تومان تسهيلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 فيمابين صندوق كارآفريني اميد و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري حمايت مالي نموده و طرحهاي معرفي شده را راه اندازي نموده است.

فرهنگ با اشاره به شرايط صندوق كارآفريني اميد در پرداخت تسهيلات و اهميت جايگاه اشتغالزايي و حمايت از كسب و كار براي تامين معيشت مردم، اظهاري اميدواري كرد تا با پرداخت اين تسهيلات و تزريق آن به كارفرمايان ميزان اشتغال هدف گذاري شده طي سال جديد به صورت كامل تحقق پيدا كند.
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹