دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آستارا و گردنه حيران قطعه جدانشدني از گيلان هستند
 
آيت الله فلاحتي در واكنش به چاپ عكس گردنه حيران با نام اردبيل در كتاب درسي گفت: هيچكس نبايد اين ادعا را كند كه آستارا و گردنه حيران متعلق به منطقه ديگري است، اين شهر از شهرستان هاي ماندگار و جدانشدني استان بوده، هست و خواهد ماند.
آيت الله فلاحتي در واكنش به چاپ عكس گردنه حيران با نام اردبيل در كتاب درسي گفت: هيچكس نبايد اين ادعا را كند كه آستارا و گردنه حيران متعلق به منطقه ديگري است، اين شهر از شهرستان هاي ماندگار و جدانشدني استان بوده، هست و خواهد ماند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از بندر آستارا، آيت الله «رسول فلاحتي» امروز(شنبه، 29 شهريور) در جلسه شوراي اداري آستارا كه در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، اظهاركرد: اولين هدف ما از سفر به شهرستان هاي استان گيلان خدا قوت گفتن به مسئولان است.

نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت تصريح كرد: هركسي كه در نظام اسلامي خدمت مي كند جاي ستايش و تقدير دارد به ويژه كساني كه مجاهدانه كار مي كنند و پاي كار هستند و دل به چيزي جز خدمت به مردم نبسته اند.

وي با بيان اينكه آستارا يكي از شهرستان هاي ماندگار و جدانشدني استان گيلان بوده، هست و خواهد بود، افزود: هيچكس نبايد اين ادعا را كند كه شهرستان آستارا و گردنه حيران متعلق به منطقه ديگري است.

آيت الله فلاحتي با اشاره به اينكه خيلي خوش بين باشيم كه در كتاب درسي در رابطه با تقسيمات كشوري غفلت كرده اند، گفت: غفلت در اين زمينه پذيرفتني نيست.

هدف سند 2030 تربيت كودكان و نوجوان با فرهنگ غربي است

نماينده ولي فقيه در گيلان به سند 2030 اشاره كرد و افزود: سرتاسر اين نظام نامه جهاني چيزي است كه مي خواهند ملت ها را از فرهنگ بومي و آيين و عقايدشان جدا كنند.

وي با اشاره به موضع گيري هاي مقام معظم رهبري در رابطه با سند 2030، خاطرنشان كرد: هدف از تدوين بندهاي سند 2030 تربيت كودكان و نوجوان با فرهنگ غربي است و در مراكز نادري از ايران نيز به سمت اين سند رفته بودند.

آيت الله فلاحتي به موقعيت استراتژيكي و سوق الجيشي شهرستان آستارا اشاره كرد و گفت: خيلي از شهرستان ها اگر موقعيت آستارا را داشتند به بهترين نحو ممكن از ظرفيت ها استفاده كرده و براي جوانان اشتغالزايي مي كردند.

امام جمعه رشت در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه كارهاي نكرده و كم كاري ها را به گردن مسئولان گذشته نيندازيم، خاطرنشان كرد: از گذشتگان و مسئولان بدگويي نكيند چون بدگويي عادت كردن زبان به بدي هاست و دردي را دوا نمي كند.

وي خطاب به مسئولان گفت: كم كاري هاي گذشته را ببينيد و جبران كنيد و از هيچ تلاشي در راستاي عمران و آباداني منطقه دريغ نكنيد.

آيت الله فلاحتي در ادامه به ايثارگري هاي مردم آستارا در مقابل تزارها اشاره كرد و افزود: شاهد اين ايثارگري ها و فداكاري هاي مردم آستارا شهداي آراميده در مزار شهدا هستند.

نماينده ولي فقيه در گيلان اضافه كرد: مردم اين خطه به خوبي در مقابل روس ها مقاومت كردند و كمونيست هاي هم مرز ما نتوانستند در مرز خشكي و آبي مردم را متاثر از افكار و انديشه ماركسيستي كنند.

توسعه زيرساخت هاي آستارا به بخش هاي خصوصي توانمند و دلسوز سپرده شود

وي با بيان اينكه بندر آستارا بايد مورد توجه قرار گيرد و همه بايد در راستاي توسعه آن گام بردارند، تصريح كرد: اين بندر ظرفيت بالايي دارد و توسعه زيرساخت هاي آن به بخش هاي خصوصي توانمند و دلسوز سپرده شود.

آيت الله فلاحتي گفت: دولت توان توسعه بندر و ساير زيرساخت ها را ندارد و بايد از توان بخش خصوصي استفاده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اينكه طبق فرموده مقام معظم رهبري در دوره اي از مصوبات مجلس بوي غربي مي آمد و اولويت دار نبودند، تصريح كرد: معيشت و فرهنگ را مجلس جديد پيگيري مي كند.

وي بر حمايت از طرح هاي اشتغال زايي تاكيد كرد و افزود: دولت و مسئولان از طرح هايي كه منجر به اشتغالزايي مي شود، حمايت كند.

آيت الله فلاحتي با بيان اينكه مشكل بيكاري داريم و جوانان به دليل نداشتن شغل ازدواج نمي كنند، خطاب به مسئولين گفت: اولويت ها را بسنجيد و ببينيد چه چيزي براي شهرستان مهم است و دورانديش باشيد.

وي با بيان اينكه جلسات را طولاني نكنيد، اظهاركرد: جلسات طولاني فكر را از آدم مي ربايد و بايد ميداني كار كرد.

آيت الله فلاحتي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس، اظهاركرد: يكي از رسالت هاي همه ما و شما انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل هاي جديد است.

امام جمعه رشت گفت: دفاع مقدس در طول تاريخ ايران بهترين دفاع بوده است و دشمن مي خواهد اين ارزش ها را سياه نمايي كند.

لزوم هوشياري مردم در برابر توطئه دشمن

وي با اشاره به اينكه يكي از اهداف دشمن در اين ايام، جنگ روايتي و جنگ تركيبي با ايجاد احساس ضعف در نسل معاصر و زدن همه جايگاه هاي ارزشي است، خاطرنشان كرد: بايد حواسمان به توطئه هاي دشمنان باشد.

آيت الله فلاحتي با بيان اينكه دشمنان مي خواهند اين انسجام و همدلي كه بين مردم و حاكميت اسلامي به وجود آمده را از بين ببرند، افزود: دشمن مسئله معيشت را طرح مي كند تا با اين راه به اهداف خود برسد اما يقين بداند با هوشياري ملت نقشه هايش نقش بر آب مي شود.

گفتني است، بازديد از منطقه ويژه اقتصادي، اقامه نماز جماعت در محل مسجد جامع و ديدار با طلاب حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) شهرستان آستارا از ديگر برنامه هاي سفره يك روزه آيت الله رسول فلاحتي نماينده ولي فقيه در استان گيلان به اين شهرستان مرزي بود.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۲۹/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۱۱۲