دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ميثم شكري ساز كيست و چطور در اوج جواني به موفقيت رسيد؟
 
براي رسيدن به موفقيت اصلا مهم نيست كه چند سال تان باشد؛ جوان باشيد يا پير؟ شما در هر سني كه باشيد مي توانيد با تلاش و پشتكار ايده ها و افكارتان را به اجرا دربياوريد. حال چه بهتر كه اين كار را از همان جواني شروع كنيد، مثل دكتر ميثم شكري ساز.

تنها 34 سال سن دارد، يعني متولد سال 1365. اما اين سن كم، نشان دهنده اين نيست كه او هم مثل برخي از همسن و سالانش هنوز در حال و هواي جوانيست و به فكر سفر و تفريح و گشت و گذار. او تاكنون با سن كمي كه دارد توانسته افتخارات زيادي را در كارنامه خود به ثبت برساند؛ افتخاراتي كه سبب شده تا نامش در سال 1396 در كنار مديران برتر به عنوان برترين مدير فناوري اطلاعات كشور قرار بگيرد. ممكن است بپرسيد ميثم شكري ساز كيست؟ و چطور توانسته در اين سن به چنين جايگاهي برسد؟

ميثم شكري ساز مردي 34 ساله است كه درحال حاضر صاحب بزرگترين مركز آموزش مجازي در ايران و صاحب و مدير هولدينگ بزرگ پارس پندارنهاد است. ايشان بيش از يك دهه پيش زماني شروع به راه اندازي كسب و كار خود كرد كه كم تر كسي به فكر توسعه آموزش الكترونيك و مجازي بود. وي با تاسيس "مركز توسعه آموزش مجازي پارس" توانست نوع ديگري اين آموزش را به جامعه معرفي كند. بخش اعظم فعاليت هاي دكتر شكري ساز در حوزه ي آموزش است و در حال حاضر مديريت هولدينگ پارس پندار نهاد و مجموعه هاي كوچك و بزرگ آن را به عهده دارد و همچنين به ارائه مشاوره تخصصي در حوزه مديريت و كارآفريني نيز مي پردازد. اما اين تنها بخش فعاليت هاي ايشان نيست!


درباره يك كارآفرين جوان بيشتر بدانيد

براي شروع معرفي دكتر ميثم شكري ساز بايد بگوييم كه ايشان يكي از كارآفرينان جوان كشور و استان اصفهان است كه موفق به اخذ مدرك دكتري كارآفريني خود را از دانشگاه آزاد اسلامي، كارشناسي ارشد MBA و كارشناسي مهندسي صنايع خود را از دانشگاه اشتنبايس برلين آلمان و امير كبير تهران شده است.

همان طور كه در ابتداي مطلب هم اشاره شد ايشان به عنوان يكي از كارآفرينان فعال ايران در سال 1396 يكي از مديران فناوري اطلاعات برتر كشور شناخته شده است. دكتر شكري ساز كه امروز به عنوان يكي از برترين و برجسته ترين مشاوران در زمينه بازاريابي، مديريت، ارتباطات و منابع انساني شناخته مي شود در زمينه هاي ديگر از جمله مديريت هولدينگ پارس پندار نهاد نيز فعاليت دارد.

همچنين وي علاوه بر فعاليت هايي كه ذكر شد در ترجمه و نوشتن كتاب هاي پرمحتوا و كاربردي نيز فرد فعالي هستند و تا امروز كتاب هايي از جمله استوار، توهم باهوشي، روابط فرد و سازمان، مذاكره با دستان خالي و غيره را به جامعه علمي كشور عرضه كرده است. ساير افتخاراتي كه ايشان تاكنون كسب كرده اند مي توان به دريافت لوح سپاس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اشاره كرد و لازم به ذكر است كه مدارك ارائه شده از طرف موسسات آموزشي دكتر ميثم شكري ساز كه پس از پايان دوره به دانش پذيران اعطا مي شود مورد تاييد اين وزارت خانه است.


اما بازهم بايد بگوييم كه اين پايان موفقيت هاي او نيست. شكري ساز از سوي دانشگاه صنعتي اصفهان، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، دانشگاه آزاد و اتحاديه هاي ديگر نيز لوح هاي سپاس و تقديرنامه هاي فراواني به پاس خدمات ايشان در بازاريابي و كارآفريني تقديم شده است. همچنين وي سه سال پياپي در سال هاي 96، 97 و 98 مفتخر به اخذ تنديس رعايت حقوق مصرف كنندگان شده است.

اما نكته قابل توجه اينجاست كه ايشان حتي با رسيدن به چنين جايگاهي هنوز هم براين باورند كه مي توانند با تلاش بيشتر و با ارائه دوره هاي آموزشي با كيفيت تر و سطح بالا كمك شاياني به جوانان ايراني در آموزش و مهارت آموزي آن ها كرد. جواناني كه هر كدام مي توانند براي ساختن گوشه اي از آينده اين كشور ايفاي نقش كرده و براي خود و وطن شان افراد ثمربخش و مفيدي باشند.

ميثم شكري ساز، كارآفرين جوان، نزديك به يك دهه است كه با استفاده از پيشرفت علوم و فناوري هاي نو و تغييراتي كه در حوزه آموزش به سبك هاي مختلف به وجود آمده است در بخش مجازي و الكترونيك آن فعاليت مي كند. البته اين آغاز راه ايشان در حوزه آموزش بوده و در كنار اين سبك از آموزش از شيوه هاي ديگر نيز مانند آموزش حضوري نيز براي ارائه مطالب جامع در حوزه هاي بازاريابي و فروش و ساري حوزه ها استفاده مي كنند.

اگر به دهه 80 برگرديد و شرايط و سبك هاي آموزشي موجود در آن سال ها را بررسي كنيد، كاملا درك خواهيد كرد كه فكر نو اين كارآفرين جوان در ارائه آموزش مجازي به افراد علاقمند به يادگيري چه تاثير مثبتي داشته و چه كمك بزرگي به آن ها كرده. در آن روزها آموزش بيشتر روي كلاس هاي حضوري تمركز داشت و اگر چه هنوزهم اين سبك آموزش جايگاه خود را دارد اما كمتر كسي به اين موضوع فكر كرده بود كه مي توان با كمك تكنولوژي آموزش مجازي را نيز به ساير روش هاي آموزشي اضافه كرد. ممكن است افرادي وجود داشتند كه از پيش اين ايده را داشته اند اما كسي كه آن را به اجرا درآورد و با تلاش و كوشش خود توانست مركز توسعه آموزش مجازي پارس را به بزرگترين موسسه آموزش مجازي ايران تبديل كند دكتر ميثم شكري ساز بود.

اما همان طور كه مي دانيد، كارآفريني يعني خلاقيت؛ به همين دليل هم ميثم شكري ساز با ذهن خلاق و پويايي كه داشت تنها به راه اندازي يك مركز آموزش مجازي اكتفا نكرد و هر روز زمينه اصلي كار خود را كه همان آموزش است گسترده تر كرد و امروز صاحب يك هولدينگ شناخته شده با تعداد زيادي زيرمجموعه هاي كوچك و بزرگ است.
منبع خبر:
خرداد
   تاریخ: ۱۱:۲۱ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۷۲