دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه زيرساخت هاي مخابرات در يك برنامه راهبردي 5ساله
 
مديرعامل شركت مخابرات ايران در ديدار با استاندار بوشهر ، از اجراي طرح توسعه و ارتقا زيرساخت هاي مخابرات در يك برنامه راهبردي 5 ساله از سال 1400 خبر داد
توسعه زيرساخت هاي مخابرات در يك برنامه راهبردي 5ساله

به گزارش رصد اقتصادي ، مهندس سلطاني ، امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: طرح توسعه و ارتقا زيرساخت هاي مخابراتي در كنار توسعه شبكه ملي اطلاعات در دستور كار قرار دارد. اين طرح در قالب يك برنامه 5 ساله راهبردي تدوين شده و از ابتداي سال 1400 اجرايي مي شود.

مديرعامل شركت مخابرات ايران تصريح كرد: براي اجراي كامل اين طرح در كنار طراحي هاي انجام شده، كارشناسان مخابرات ايران به استان ها اعزام و به شكل ميداني نيز ظرفيت ها و مشكلات طرح را بررسي و اصلاح كرده اند.

سلطاني با اعلام اين كه اين طرح با اولويت بندي و خدمات بهتر به مردم طراحي شده ، عنوان كرد: در كنار تمركز بر اجراي اين طرح، موضوع نوسازي تجهيزات فرسوده مخابراتي را دنبال مي كنيم كه البته به دليل هزينه بر و گرانقيمت بودن اين تجهيزات، مي تواند زمان بر باشد.

مديرعامل مخابرات ايران همچنين با اشاره به ثابت بودن تعرفه تلفن ثابت در طي بيش از يك دهه، يادآور شد : در راستاي خدمات بهينه ، نيازمند تامين بخشي از منابع مورد نياز از طريق افزايش تعرفه خدمات تلفن ثابت هستيم كه به سياستگذاران پيشنهاداتي كاربردي نيز ارايه شده و منتظر پاسخ هستيم.

استاندار بوشهر نيز، در اين ديدار، با تاكيد بر توسعه زيرساخت ها در سطح استان، گفت: استان بوشهر بر اساس آخرين آمار ارائه شده بيش از 6.5 درصد توليد ناخالص ملي كشور را دارد.

عبدالكريم گراوند، با تقدير از تلاش صورت گرفته براي توسعه زيرساخت هاي مخابراتي استان تاكيد كرد: اشتغال، آموزش، معيشت، طبابت و ديگر حوزه ها نيازمند استفاده از زيرساخت هاي مخابراتي است كه بايد مورد توجه باشد.

وي اضافه كرد: در اين شرايط كرونايي مسير آموزش تغيير كرد و به سمت استفاده از فضاي مجازي رفت و در صورتي كه زيرساخت هاي اين بخش فراهم نباشد با مشكلات زيادي روبرو خواهيم بود.

گراوند با اشاره به توسعه زيرساخت هاي مخابراتي در استان بوشهر در دو سال گذشته ادامه داد: سرعت اينترنت يكي از چالش هاي اساسي است كه انتظار مي رود به صورت ويژه به اين موضوع توجه شود.

وي بر لزوم تلاش همه مديران و مسئولان براي گره گشايي از مسائل و مشكلات مردم افزود: به منظور توسعه زيرساخت هاي مخابراتي انتظار مي رود شهرداري هاي استان همكاري هاي لازم را داشته باشند

اداره كل ارتباطات و امور بين الملل شركت مخابرات ايران
منبع خبر:
رصد اقتصادی
   تاریخ: ۲۲:۱۹ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۸۰