دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

2 هزار واحد توليدي تعطيل شده روستايي احيا مي شود
 
مشهد- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: 2 هزار واحد توليدي و صنعتي تعطيل يا نيمه تعطيل امسال با اولويت مناطق روستايي و محروم كشور احيا مي شود.
2 هزار واحد توليدي تعطيل شده روستايي احيا مي شود مشهد- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: 2 هزار واحد توليدي و صنعتي تعطيل يا نيمه تعطيل امسال با اولويت مناطق روستايي و محروم كشور احيا مي شود.

سيداميرحسين مدني روز چهارشنبه در حاشيه بهره برداري از 2 واحد توليدي مبل و كشباف در مشهد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: يكي از مباحث مهم در حوزه توليد، احياي واحدهاي راكد يا نيمه راكد است. اگرچه بخشي و يا همه ظرفيت اين واحدها تعطيل شده است، اما قابليت احيا و رشد دارند و به همين منظور احياي واحدهاي راكد مربوط به نواحي محروم و مناطق صنعتي روستايي در اولويت قرار دارد.

وي با بيان اينكه امسال در بخش احياي واحدهاي اقتصادي، طرحي هم با هدف استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان منظور شده است، افزود: بخشي از شركتهاي تعطيل به خاطر فناوري ضعيف و قديمي، به حالت تعطيل يا نيمه تعطيل درآمده اند كه با يك اقدام سه جانبه، با مشاركت صندوق كارآفريني اميد، صندوق نوآوري و شكوفايي و صندوق پژوهش و فناوري به حوزه صنعت متصل مي شوند تا احيا و بازآفريني شوند.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري اظهار داشت: امسال سه هزار ميليارد ريال اعتبار از طريق صندوق كارآفريني براي ورود صنايع خلاق به مناطق روستايي و مناطق محروم در نظر گرفته شده است تا شاهد شكوفايي در بخش توليد روستايي باشيم.

امروز با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري و مديرعامل صندوق كارآفريني اميد يك واحد توليد مبلمان در روستاي گرجي با ظرفيت اشتغال مستقيم 15 نفر و يك واحد توليدي كشباف و تريكو در روستاي خلق آباد مشهد با ظرفيت اشتغال پنج نفر به بهره برداري رسيد.

برچسب ها
- مناطق محروم
- مشهد
- سفر استاني
- كارآفريني
- توسعه روستايي
- دولت سيزدهم
پروندهٔ خبري
- خطه خورشيد، مقصد هجدهمين سفر استاني رييس جمهور
منبع خبر:
ايرنا
   تاریخ: ۱۷:۵۵ - ۱۰/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹