دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزرعه پرورش ماهي تفتان پس از 8 سال به چرخه توليد بازگشت
 
مزرعه پرورش ماهي تفتان پس از 8 سال به چرخه توليد بازگشت

مدير صندوق كارآفريني اميد سيستان و بلوچستان گفت: يك مزرعه پرورش ماهي پس از حدود هشت سال تعطيلي در يكي از روستاهاي شهرستان تفتان اين استان با حمايت تسهيلاتي به چرخه توليد بازگشته است.

صمصامي اظهارداشت: اين مرزعه پرورش ماهي، ظرفيت توليد 100 تن ماهي در سال را دارد و در يك سال اخير با دريافت 10 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه از صندوق كارآفريني اميد، كار خود را از سر گرفته است.

وي با اشاره به اينكه اين ميزان تسهيلات از محل منابع اشتغال پايدار روستايي پرداخت شده است، افزود: هم اينك بيش از 10 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين مجموعه مشغول بكار هستند.

مدير صندوق كارآفريني اميد سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: صندوق اين آمادگي را دارد تا براي احياي طرح هاي نيمه فعال و غيرفعال در استان تسهيلات قرض الحسنه ارائه دهد تا چراغ واحدهاي توليدي روشن بماند.

مدير شيلات تفتان هم در خصوص فعاليت دوباره اين واحد توليدي گفت: مزرعه پرورش ماهيان قرل آلا در روستاي تودَك اين شهرستان نخستين سيستم مداربسته توليد ماهيان قرل آلا در جنوب شرق كشور است و به صورت مكانيزه فعاليت مي كند.

آرمان شهنوازي افزود: قرار است بزودي زمينه توليد بچه ماهي نيز در اين مجموعه فراهم شود كه در صورت اجرا مي تواند پاسخگوي نياز استخرهاي ماهي سيستان و بلوچستان باشد.

مدير مزرعه پرورش ماهي تفتان نيز بيان كرد: در كنار توليد ماهيان قزل آلا، كار پرورش ماهيان خاوياري را هم شروع كرديم و در آينده اي نزديك پرورش اين نمونه از ماهيان هم به مرحله اقتصادي مي رسد.

محمد ريگي اظهارداشت: با احياي دوباره اين مجموعه و توليد ماهيان قزل آلا در ماه بيش از 500 ميليون تومان درآمد زايي مي شود.
   تاریخ: ۱۵:۰۲ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹